Σημαντική απόφαση της FIA για τους κατόχους αγωνιστικών αυτοκινήτων μια άλλης εποχής, καθώς από το 2025, αυτοκίνητα από το 1991 έως το 2000, συμπεριλαμβανομένων και των πρώτων WRC, μπορούν να συμμετέχουν σε Ιστορικούς αγώνες.
Αυτό ανακοινώθηκε μετά τη συνεδρίαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA, που αποτελούν μερικά σημαντικά νέα τα οποία υπόσχονται να φέρουν επανάσταση στο τοπίο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, κυρίως για την κατηγορία των Ιστορικών αυτοκινήτων.
FIA: Η υπόθεση αλλαγής κανονισμών στα Ιστορικά έχει ως εξής
Μετά από μήνες συζητήσεων, εισήχθη μια αλλαγή στο Παράρτημα «Κ» του Διεθνούς Αθλητικού Κώδικα που θα ανοίξει τις πόρτες των Ιστορικών αγώνων, για αγωνιστικά αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν μεταξύ 1991 και 2000.
Από το 2025, αυτά τα αυτοκίνητα (από το 1991 έως το 2000) θα μπορούν να συμμετέχουν στα πρωταθλήματα FIA και σε διεθνείς αθλητικές εκδηλώσεις Ιστορικών αυτοκινήτων, ανοίγοντας έτσι την πόρτα σε μια ευπρόσδεκτη επιστροφή μερικών από τα πιο εμβληματικά αγωνιστικά
Η αλλαγή στους κανονισμούς θα έχει εξαιρετικό αντίκτυπο, επιτρέποντας την επανεισαγωγή των αυτοκινήτων που σημάδεψαν μια θεμελιώδη εποχή στους αγώνες.
Υπάρχουν πολλοί που περίμεναν με ανυπομονησία αυτή τη στιγμή και τώρα θα μπορούν και πάλι να παρακολουθήσουν συναρπαστικά σόου στη διεθνή σκηνή.
Η απόφαση της FIA όχι μόνο θα επιτρέψει στους κατόχους αυτών των αυτοκινήτων να τα εμφανίσουν και πάλι στις ειδικές διαδρομές, αλλά αντιπροσωπεύει επίσης έναν φόρο τιμής σε μια δεκαετία που χαρακτηρίζεται από μεγάλες καινοτομίες και επιτεύγματα στον κόσμο των αγώνων.
Μέχρι σήμερα, τα ιστορικά ράλι προορίζονταν μόνο για αυτοκίνητα κατασκευασμένα μέχρι το 1990. Τώρα, με την εισαγωγή αυτής της τροποποίησης, θρυλικά αυτοκίνητα όπως τα πρώτα WRC, Subaru Impreza, Lancia Delta Integrale και το Ford Escort θα έχουν και πάλι την ευκαιρία να λάμψoυν σε αγώνες.
Άλλα εμβληματικά αυτοκίνητα, όπως οι πρώτες εξελίξεις των Mitsubishi Lancer, Renault Clio Williams, καθώς και τα εξαιρετικά επιτυχημένα της κατηγορίας kit-cars αυτοκίνητα όπως το Renault Megane, Peugeot 306 Maxi, Peugeot 106 Μaxi, θα μπορούν πλέον να επιστρέψουν στη μάχη των ειδικών διαδρομών.
Η FIA ανακοίνωσε ότι θα παράσχει περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τους κανονισμούς που θα ισχύσουν για τα αυτοκίνητα αυτά.
Θα διευκρινιστούν σημαντικές πτυχές, όπως οι φλάντζες για κινητήρες turbo και τα μεγέθη των ελαστικών, προκειμένου να διασφαλιστεί ο δίκαιος και ασφαλής ανταγωνισμός, μέσω «διαβατηρίων» που θα φέρει το κάθε αυτοκίνητο, κάτι το οποίο θα του επιτρέπει τη συμμετοχή προσκομίζοντάς το.
Η επιστροφή των Ιστορικών και εμβληματικών αυτοκινήτων στη διεθνή σκηνή αγώνων αντιπροσωπεύει όχι μόνο μια ευκαιρία για τους λάτρεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αλλά και μια γιορτή μιας χρυσής εποχής που σημάδεψε την ιστορία των αγώνων.
Με την άφιξη των νέων κανόνων και την υποστήριξη της FIA, αναμένουμε μια ολοένα αυξανόμενη προσέλευση του κοινού, ενώ οι οπαδοί θα μπορούν να ξαναζήσουν τα συναισθήματα που συνδέονται με αυτά τα ιστορικά αυτοκίνητα.
Αυτή είναι μόνο η αρχή ενός νέου κεφαλαίου στον κόσμο των αγώνων, όπου η νοσταλγία και η καινοτομία συναντιούνται για να προσφέρουν ένα διαφορετικό θέαμα γεμάτο αναμνήσεις.
Mπορεί οι νέοι κανονισμοί να φέρνουν στο σήμερα εμβληματικά αγωνιστικά αυτοκίνητα μερικών 10ετιών πριν, αλλά η έννοια του Ιστορικού αυτοκινήτου, με την προσθήκη πιο «σύγχρονων» αυτοκινήτων παύει να ισχύει καθώς το πράγμα μπερδεύει.
Και πως θα ξεμπερδευτεί όταν στα Ιστορικά είναι η Lancia Stratos και το Subaru Impreza WRC και η Lancia «Deltona», η τελευταία της σειρά Integrale δηλαδή, με το Opel Ascona ή το Ford Escort MKI και ΜΚΙΙ.
Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πως θα τα χωρίσει η FIA, αλλά υπάρχει περίπτωση Ford Escort MKII να κερδίσει το Escort WRC; Ή η Stratos την Deltona; Ποτέ.