Ο διευθύνων σύμβουλος της BMW Oliver Zipse το θεωρεί απαραίτητο για διάφορους λόγους, κυρίως λόγω της αντιπαράθεσης με την Κίνα.
Η «ιστορία» έχει ως εξής.
Στις αρχές του 2023, η Ευρωπαϊκή Ένωση ψήφισε αυστηρούς κανονισμούς εκπομπών που απαγόρευαν ουσιαστικά την πώληση νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035.
Εκείνη την εποχή, η ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων ήταν σε πλήρη εξέλιξη και οι τάσεις έδειχναν αύξηση της ζήτησης, αλλά οι καιροί άλλαξαν και οι καταναλωτές ακολουθούν τους παραδοσιακούς δρόμους, οχήματα δηλαδή με θερμικούς κινητήρες.
Όλο και περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων, αλλάζουν τη ρότα τους και κάνουν τη φωνή τους να ακουστεί, για την άρση των μέτρων, συμπεριλαμβανομένης και της BMW.
Στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού, ο διευθύνων σύμβουλος της BMW, Oliver Zipse, δήλωσε στο Reuters ότι ανησυχεί πολύ γιατί η Κίνα καθιερώθηκε πολύ γρήγορα ως ο κύριος προμηθευτής μπαταριών και οι σχέσεις μεταξύ Ευρώπης και Κίνας, λόγω των νέων δασμών, είναι επί του παρόντος τεταμένες.
Επιπλέον, η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχει απογειωθεί καθόλου, όπως δείχνουν τα νούμερα των πωλήσεων.
ΒΜW: Υπάρχει κλίμα απαισιοδοξίας
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της BMW μίλησε επίσης για απαισιοδοξία στην Ευρώπη σχετικά με τα ηλεκτρικά οχήματα. Μετά το αρχικό κύμα αγοραστών μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2020, οι πωλήσεις στη συνέχεια μειώθηκαν σημαντικά.
«Μια διόρθωση στον αρχικό στόχο 100% για ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2035, ως μέρος ενός ολοκληρωμένου πακέτου μείωσης των εκπομπών CO2, θα επέτρεπε στους ευρωπαϊκούς κατασκευαστές αυτοκινήτων να εξαρτώνται λιγότερο από την Κίνα για μπαταρίες», εξήγησε ο Zipse στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού.
Ο Zipse δεν είναι ο μόνος που φοβάται ένα μέλλον αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια μέχρι το 2035. Η γερμανική κυβέρνηση ηγήθηκε αμέσως μιας συμμαχίας επτά εθνών για να αντιταχθεί στην απαγόρευση.
Τελικά, υπενθυμίζουμε ότι η Γερμανία και η ΕΕ κατέληξαν σε συμβιβασμό με εξαίρεση τα οχήματα που χρησιμοποιούν συνθετικά καύσιμα ή καύσιμα μηδενικών εκπομπών.
Αυτό, ωστόσο, δεν εμπόδισε την αντίθεση στο να αυξηθεί περαιτέρω. Τον Ιανουάριο του 2024, ο οικονομικός διευθυντής της Porsche, Lutz Meschke, δήλωσε ότι αναμένει η απαγόρευση να καθυστερήσει ή ακόμη και να σταματήσει.
Από την άλλη, BMW και Volkswagen έχουν προχωρήσει στην ανάπτυξη νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης, όπως και πολλές άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Στην Ιταλία, η κυβέρνηση ζήτησε από την Ευρώπη αναθεώρηση της απαγόρευσης της βενζίνης και του ντίζελ.
Ένα θολό τοπίο σκεπάζει το εγγύς μέλλον. Που θα καταλήξει; Μπορεί και πουθενά…