Η Toyota και η Suzuki αποφάσισαν να διευρύνουν το πεδίο της μακροχρόνιας συνεργασίας τους.
Οι δυο ομοεθνείς εταιρείες συνεργάζονται από το 2016, στους τομείς της παραγωγής και αμοιβαίας προμήθειας οχημάτων, καθώς και στη διεύρυνση των εξηλεκτρισμένων μοντέλων. Τα οχήματα που έχουν προκύψει από τη μεταξύ τους συνεργασία έχουν επεκταθεί σε Ιαπωνία, Ινδία, Ευρώπη, Αφρική και Μέση Ανατολή.
Σύμφωνα λοιπόν με την επίσημη ανακοίνωση, η Suzuki θα αναλάβει να προμηθεύσει την Toyota με ένα νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV. Η παραγωγή του είναι προγραμματισμένη να ξεκινήσει την άνοιξη του 2025 στις εγκαταστάσεις της Suzuki που βρίσκονται στη Γκουτζαράτ της Ινδίας.
Το εν λόγω ηλεκτρικό όχημα θα λανσαριστεί σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς η κατηγορία των SUV αποδεικνύεται εξαιρετικά δημοφιλής, ενώ θα συμβάλει στον κοινό στόχο της Toyota και της Suzuki για μια κοινωνία ουδέτερη από εκπομπές άνθρακα. Σημειώνεται ότι αναπτύχθηκε αποκλειστικά ως ηλεκτρικό όχημα, περιγράφεται ευέλικτο με αιχμηρά χαρακτηριστικά οδήγησης, άφθονη αυτονομία και άνετη καμπίνα.
Παράλληλα θα είναι διαθέσιμο και με σύστημα τετρακίνησης, εξασφαλίζοντας σημαντικές ικανότητες πέρα από την άσφαλτο. Η μονάδα του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης και η πλατφόρμα του νέου SUV αναπτύχθηκαν από κοινού από τη Suzuki, την Toyota και την Daihatsu, αξιοποιώντας τη δύναμη κάθε εταιρείας.
Toyota-Suzuki: Οι δηλώσεις των Προέδρων
Για τη νέα συνεργασία ο Πρόεδρος της Suzuki Motor Corporation, Toshihiro Suzuki, δήλωσε: «Ενώ συνεχίζουμε να είμαστε ανταγωνιστές, θα εμβαθύνουμε τις συνεργασίες μας για την επίλυση κοινωνικών ζητημάτων, συμπεριλαμβανομένης της υλοποίησης μιας κοινωνίας ουδέτερης από εκπομπές άνθρακα μέσω μιας προσέγγισης πολλαπλών οδών».
Με τη σειρά του ο Πρόεδρος της Toyota Motor Corporation, Koji Sato, ανέφερε: «Αξιοποιώντας τη μονάδα και την πλατφόρμα BEV που αναπτύξαμε από κοινού, θα κάνουμε ένα νέο βήμα στη συνεργασία μας στον τομέα των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Αυτό θα μας επιτρέψει να παρέχουμε διάφορες επιλογές που συμβάλλουν σε μια κοινωνία ουδέτερη από εκπομπές άνθρακα σε πελάτες παγκοσμίως. Θα θέλαμε να μάθουμε ο ένας από τα δυνατά σημεία του άλλου, να ανταγωνιστούμε και να κάνουμε περαιτέρω κοινές προσπάθειες που βασίζονται σε μια προσέγγιση πολλαπλών οδών».