Η Audi θα κλείσει το εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις Βρυξέλλες τον Φεβρουάριο
Το εργοστάσιο της Audi στις Βρυξέλλες θα σταματήσει οριστικά την παραγωγή του στα τέλη Φεβρουαρίου 2025, καθιστώντας το πρώτο εργοστάσιο του Ομίλου Volkswagen που κλείνει στην Ευρώπη εδώ και πολλά χρόνια.
Οι 3.000 εργαζόμενοι στο εργοστάσιο ήλπιζαν σε μια εναλλακτική λύση μέχρι το τέλος, λύση δε βρέθηκε με τη γερμανική εταιρεία να κοινοποιεί την απόφαση της για το οριστικό κλείσιμο στο συμβούλιο εργαζομένων και στα συνδικάτα.
Δεν είναι ακόμη σαφές ποιο θα είναι το μέλλον των εργαζομένων, αλλά έχει διασφαλιστεί ότι δεν θα υπάρξουν πρόωρες απολύσεις μέχρι να κλείσει το εργοστάσιο, που έχει προγραμματιστεί για τις 28 Φεβρουαρίου 2025.
Audi: Από τον Φεβρουάριο του 2025 το εργοστάσιο στις Βρυξέλλες θα κλείσει οριστικά
Το κλείσιμο του εργοστασίου στις Βρυξέλλες αναμενόταν εδώ και καιρό.
Η Audi είχε ήδη προβλέψει τις προθέσεις της σχετικά με το εργοστάσιο που παράγει το Q8 e-tron και την έκδοση Sportback, ανακοινώνοντας ότι το διάδοχο μοντέλο θα παράγεται στο Μεξικό.
Η πιθανότητα ανάθεσης του εργοστασίου σε άλλη μάρκα του Ομίλου Volkswagen έχει μειωθεί λόγω των δυσκολιών των γερμανικών χώρων. Τον Σεπτέμβριο, ο COO της Audi Gerd Walker δήλωσε ότι η εταιρεία αναζητά επενδυτές.
Αυτή η απόφαση έρχεται παράλληλα με το σχέδιο της Volkswagen να εκχωρήσει τουλάχιστον τρεις εγκαταστάσεις παραγωγής στη Γερμανία, επηρεάζοντας χιλιάδες θέσεις εργασίας. Είναι ένα πρωτοφανές γεγονός για τον όμιλο, ο οποίος δεν είχε προβλέψει ποτέ περικοπές τέτοιου μεγέθους στα γερμανικά εργοστάσιά του.
Στη Γερμανία, η Volkswagen λειτουργεί 10 εργοστάσια και απασχολεί περίπου 120.000 άτομα, με σχεδόν τους μισούς από αυτούς στο Βόλφσμπουργκ.
Οι πληροφορίες πάντως αναφέρουν ότι το εργοστάσιο της Audi στις Βρυξέλλες, είναι από τα πιο σύγχρονα, θα αλλάξει άμεσα χέρια καθώς Κινεζικός Όμιλος έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον στο να συνεχίσει την παραγωγή κινεζικών αυτοκινήτων σε Ευρωπαϊκό έδαφος, αποφεύγοντας έτσι «κακοτοπιές» που έχουν να κάνουν με το καυτό θέμα των επιπλέον δασμών που στοχεύει η ΕΕ στα κινεζικά οχήματα τα οποία εισέρχονται στην Ευρώπη από την Κίνα.
Φυσικά δεν έχει διευκρινισθεί ποιο το μέλλον του ανθρώπινου δυναμικού.