Παραδοσιακές αξίες αλλά και εξέλιξη σε κάθε επίπεδο, συνυπάρχουν στο νέο Skoda Kodiaq, το οποίο οδηγούμε στην πιο «ολοκληρωμένη» του εκδοχή.
Ο λόγος για το επταθέσιο, τετρακίνητο και ισχυρότερο πετρελαιοκίνητο Kodiaq δεύτερης γενιάς, το οποίο ενδείκνυται για πολυμελείς οικογένειες ή παρέες που αρέσκονται σε εξορμήσεις πέρα από τα τείχη της πόλης, χωρίς να φοβούνται το κόστος μετακίνησης και τις μη ασφαλτοστρωμένες διαδρομές.
Προτού όμως ξεκινήσουμε να γράφουμε (πολλά) χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του νέου Kodiaq, ας αφιερώσουμε λίγο χρόνο στην πιο εκλεπτυσμένη του πλέον σχεδίαση. Η ναυαρχίδα στα SUV της τσέχικης εταιρείας «ομιλεί» τη νέα σχεδιαστική γλώσσα “Modern Solid” της μάρκας.
Skoda Kodiaq: Επιβλητικό και κομψό
Πρεμιέρα στο νέο Kodiaq κάνουν οι προαιρετικοί Led Matrix προβολείς νέας γενιάς και η μπροστινή μάσκα με οριζόντια φωτεινή λωρίδα. Τα επίσης τεχνολογίας Led πίσω φωτιστικά σώματα, σχήματος “C”, ενώνονται στο κάτω τμήμα τους, με μια λεπτή λωρίδα που επεκτείνεται στην πόρτα του χώρου αποσκευών.
Παρατηρήστε ακόμα, τους επανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, τους πιο τετραγωνισμένους θόλους των τροχών, την επιμηκυμένη γραμμή της οροφής με διακριτική κλίση προς τα πίσω, τα αεροδυναμικά καλύμματα στους τροχούς των 20 ιντσών, αλλά και την εικονιζόμενη νέα μεταλλική απόχρωση “Bronx Gold” για το αμάξωμα. Στο μήκος του νέου Kodiaq έχουν προστεθεί +61 χλστ., φτάνοντας πλέον τα 4.758 χλστ., ενώ το πλάτος και το ύψος βρίσκονται στα 1.864 χλστ. και 1.656 χλστ. αντίστοιχα, με το αμάξωμα να απέχει από το έδαφος 187 χλστ.
Skoda Kodiaq: Χώροι γηπέδου
Χωρίς δισταγμό θα χρησιμοποιήσουμε τη λέξη premium για το εσωτερικό του νέου Kodiaq, καθώς κυριαρχούν τα αφρώδη πλαστικά, οι δερμάτινες επενδύσεις σε πολλά σημεία και το άψογο φινίρισμα των υλικών. Παράλληλα ψηλότερα έχει ανέβει και ο πήχης της τεχνολογίας, με ύπαρξη ψηφιακού πίνακα οργάνων 10 ιντσών, κεντρικής οθόνης αφής 13 ιντσών που δεν είναι πλέον ενσωματωμένη στο ταμπλό και των νέων χειριστηρίων ονόματι “Smart Dials”. Πρόκειται για τρία στρογγυλά περιστροφικά χειριστήρια, τοποθετημένα λίγο πιο κάτω από την οθόνη αφής. Το καθένα ενσωματώνει από μια έγχρωμη οθόνη 32 χιλιοστών, επιτρέποντας γρήγορη πρόσβαση σε πολλές λειτουργίες του οχήματος, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού.
Οι πίσω επιβάτες έχουν άφθονο χώρο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.791 χλστ.) και μεγάλη απόσταση ανάμεσα στα κεφάλια τους και στην οροφή, ενώ πρακτικότητα προδίδουν τα συρόμενα έδρανα των καθισμάτων. Όπως αναφέραμε και στην εισαγωγή, στη διάθεση μας είχαμε το επταθέσιο Kodiaq. Τα δυο έξτρα καθίσματα της προαιρετικής τρίτης σειράς, όταν δε χρησιμοποιούνται διπλώνουν στο δάπεδο του χώρου αποσκευών, ώστε να μην «κλέβουν» άσκοπα αποθηκευτικό χώρο.
Στο σημείο αυτό το να πούμε ότι όταν όλα τα καθίσματα του επταθέσιου Kodiaq είναι σε πλήρη ανάπτυξη, το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 340 λίτρα, όταν η τρίτη σειρά αναδιπλωθεί αυξάνεται στα 845 λίτρα και όταν πέσουν οι πλάτες και της δεύτερης σειράς εκτοξεύεται στα 2.035 λίτρα, επομένως κάνεις ακόμα και μετακόμιση χωρίς να χρειαστεί να νοικιάσεις βαν.
Skoda Kodiaq: Diesel και τετρακίνητο
Κάτω από το εμπρός καπό του Kodiaq, όπως προαναφέραμε, βρίσκεται ο ισχυρότερος (διατίθεται και με 150 ίππους) δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας της γκάμας, χωρίς κάποια μορφή εξηλεκτρισμού, ο οποίος παράγει 193 ίππους και 400 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται με το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων και με στάνταρ σύστημα τετρακίνησης. Η κατανομή ροπής και στους τέσσερις τροχούς γίνεται αυτόματα και εξαρτάται από τις εκάστοτε συνθήκες, ενώ η ιδανική ροπή για τον πίσω άξονα υπολογίζεται από τη μονάδα ελέγχου.
Προφανώς στόχος ενός πετρελαιοκινητήρα δεν είναι οι υψηλές επιδόσεις, αν και οι αριθμοί ικανοποιούν για τα δεδομένα, με επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 8,0 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 217 χλμ./ώρα. Η επίσημη μέση κατανάλωση καυσίμου αναφέρει 6,6 λίτρα/100 χλμ., σε πραγματικές μεικτές συνθήκες όμως κυμάνθηκε κοντά στα 9,5 λίτρα/100 χλμ.
Skoda Kodiaq: Στο δρόμο
Η θέση οδήγησης είναι ψηλή προσφέροντας εξαιρετική ορατότητα, ενώ τις περισσότερες φορές δεν αντιλαμβάνεσαι τις σεβαστές διαστάσεις του οχήματος, ακόμα και μέσα στην πόλη. Σταθερό στο ανοιχτό δρόμο το Kodiaq πατάει με στιβαρότητα χωρίς να είναι «πλαδαρό» έχοντας εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Το τιμόνι είναι ελαφρύ σε αίσθηση, χωρίς όμως να είναι φειδωλό σε πληροφόρηση.
Η ανάρτηση (πολλαπλών συνδέσμων πίσω), αν και λίγο πιο σφιχτή, «καταπίνει» σχεδόν κάθε κακοτεχνία, ενώ τα κατάφερε αρκετά καλά ακόμα και όταν μπήκαμε σε ήπιο χωματόδρομο. Παρά τον όγκο, το ύψος και το βάρος του οχήματος, οι κλίσεις στις στροφές διατηρούνται σε φυσιολογικά επίπεδα. Ο ήχος του πετρελαιοκινητήρα γίνεται αντιληπτός, αλλά η προσεγμένη ηχομόνωση φροντίζει να τον περιορίζει. Το αυτόματο 7αρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη δεν υστερεί χρονικά σε αλλαγές, οι οποίες γίνονται ομαλά, ενώ υπάρχουν και paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητη χρήση.
Συμπέρασμα-Τιμή
Για όσους αντιστέκονται στη μόδα των compact προσθιοκίνητων SUV, στο ρεύμα του εξηλεκτρισμού κόντρα σε αυτούς υποστηρίζουν ότι οι πετρελαιοκινητήρες έχουν πεθάνει, αλλά και για όσους δε θέλουν να κάνουν συμβιβασμούς στους χώρους, στην ποιότητα, στην άνεση και στις διαδρομές τους, το νέο Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG7 4×4 των 193 ίππων, αποτελεί μια πρόκληση στην τιμή των 50.000 ευρώ.