Η Lancia επέστρεψε στους αγώνες. Κάπως έτσι εξελίχθηκε η παρουσίαση της αγωνιστικής Lancia Ypsilon HF Rally4.
H ανακοίνωση έγινε παρουσία του διευθύνοντος συμβούλου της Lancia, Luca Napolitano, του διευθυντή του τμήματος Lancia Corse HF, Eugenio Franzetti, και δύο από τα μεγαλύτερα ονόματα στην ιστορία των ιταλικών αγώνων, του δύο φορές παγκόσμιου πρωταθλητή και νικητή του Ράλι Ακρόπολις Miki Biasion και Cesare Fiorio, του ανθρώπου που βρίσκεται πίσω από τις επιτυχίες της Lancia.
Lancia: Κινητήρας απόδοσης 212 ίππων φέρει το Ypsilon HF Rally4
Το αυτοκίνητο αναπτύχθηκε στην πλατφόρμα CMP της Stellantis και φέρει 3κύλινδρο turbo κινητήρα 1.200 κ.εκ. με μέγιστη ισχύ 212 ίππους και ροπή 290 Nm.
Πρόκειται για έναν κινητήρα από τη βραβευμένη σειρά PureTech, ο οποίος εκτός των άλλων φέρει μεγαλύτερο turbo και διαφορετική εξάτμιση. Το κιβώτιο είναι της Sadev 5 σχέσεων και ο μπροστινός άξονας φέρει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Οι αναρτήσεις είναι γόνατα MacPherson και το σύστημα πέδησης είναι εξοπλισμένο με αεριζόμενους δίσκους 330 χλστ. Τα ελαστικά είναι Michelin Pilot Sport που αναπτύχθηκαν ειδικά για το αυτοκίνητο.
Όμως σε αγώνες του WRC από το 2025 όποιο πλήρωμα συμμετέχει με το Ypsilon HF Rally4, θα μπορεί να χρησιμοποιεί ελαστικά μόνο της Hankook καθώς από τη νέα χρονιά ο Ιταλικός κολοσσός Pirelli παραχωρεί τη σκυτάλη στον άλλον κολοσσό ελαστικών, από την Κορέα, που θα τροφοδοτεί με ελαστικά όλες τις κατηγορίες
Οι παραγγελίες ξεκίνησαν και, με βάση το δελτίο αναγνώρισης από τη FIA, που έχει προγραμματιστεί για την 1η Ιανουαρίου 2025, οι πρώτες παραδόσεις θα ξεκινήσουν στο τέλος του ίδιου μήνα, με τιμή στη full αγωνιστική έκδοση των 74.500 ευρώ, έτοιμο το αυτοκίνητο για αγώνα.
Η επιστροφή της Lancia στους αγώνες με το Ypsilon HF Rally4 συνδυάζεται με ένα νέο trofeo που θα διεξαχθεί κατά τη διάρκεια έξι αγώνων οι οποίοι περιλαμβάνονται στο ημερολόγιο του Ιταλικού πρωταθλήματος ράλι, με το πρώτο ραντεβού να έχει προγραμματιστεί για το δεύτερο μισό του πρωταθλήματος
Tο πλήρωμα που θα κερδίσει το trofeo θα συμμετάσχει ως μέλος της επίσημης ομάδας Lancia Corse HF στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι του 2026.
Πίσω από την εξέλιξη της Lancia Ypsilon HF Rally4 είναι ο παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι Miki Biasion (1988, 1989) με 17 νίκες, η τελευταία το 1993 στο ράλι Ακρόπολις με Ford Escort Cosworth, 40 παρουσιάσεις στο βάθρο, στους 78 αγώνες που έχει συμμετάσχει.
Ο άλλο οδηγός είναι ο Andrea Crugnola, πρωταθλητής Ιταλίας για 4η συνεχή χρονιά με Citroen C3 Rally2.