Ήταν το μακρινό 1889 όταν ο ηλεκτρισμός εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Σύμφωνα με ιστορικά στοιχεία, η Γενική Εταιρεία Εργοληψιών κατασκεύασε στην οδό Αριστείδου, την πρώτη μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Το πρώτο κτίριο που φωτίστηκε ήταν τα Ανάκτορα και σύντομα ο ηλεκτροφωτισμός επεκτάθηκε στο σημερινό ιστορικό κέντρο της πόλης. Το ηλεκτρικό ρεύμα όμως παράμενε είδος πολυτελείας.
Τον Αύγουστο του 1950, χάριν του δημοσίου συμφέροντος, ιδρύεται η Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού, και πολύ σύντομα εξαγοράζει όλες τις ιδιωτικές και δημοτικές επιχειρήσεις παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος. Μέσα στα επόμενα χρόνια, το ηλεκτρικό ρεύμα φτάνει με επάρκεια σε κάθε άκρη της επικράτειας από τα μικρά ακριτικά νησιά ως και τους πιο απόμακρους οικισμούς της ορεινής Ελλάδας.
Λένε ότι η ιστορία συχνά επαναλαμβάνεται, επομένως μένει να δούμε αν η Ελλάδα, θα καταφέρει κάποια στιγμή στο μέλλον να εκδημοκρατίσει και την ηλεκτροκίνηση. Το πότε θα συμβεί αυτό κανείς δε μπορεί να το πει με σιγουριά, όταν ακόμα και σε σημαντικά μεγαλύτερες και ισχυρότερες αγορές της Ευρώπης η ορμή της ηλεκτροκίνησης εξασθενεί, όπως αποδεικνύουν τα στοιχεία των πωλήσεων.
Πέρα από το ανεπαρκές ακόμα δίκτυο δημόσιων σταθμών φόρτισης, το άγχος της αυτονομίας και τους περιορισμούς που φέρνει από τη φύση της η ηλεκτροκίνηση, παραμένει ακριβή για την τσέπη του μέσου Έλληνα, ο οποίος καλείται να επενδύσει όταν βλέπει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες πλέον δεν «τρέχουν» προς την πρίζα.
Οι αριθμοί, που λένε πάντα την αλήθεια, ανάγκασαν Ford, Mercedes, Porsche και Volvo σε αναπροσαρμογή των αρχικών φιλόδοξων στόχων τους για κατάργηση των θερμικών κινητήρων, ακόμα και πέντε χρόνια νωρίτερα, από την προθεσμία του 2035 που έχει αποφασίσει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Κορυφαία στελέχη εταιρειών έχουν δηλώσει δημόσια ότι η ζήτηση θα καθορίσει το τι μέλλει γενέσθαι, ενώ ταυτόχρονα πετάνε «σωσίβια» στα υβριδικά οχήματα, τα οποία βλέπουν, στη δεδομένη φάση, ως τη «χρυσή τομή».
Φαίνεται ότι όσοι ήταν αποφασισμένοι να ακολουθήσουν το ρεύμα της ηλεκτροκίνησης το έχουν ήδη κάνει, ενώ οι υπόλοιποι συνεχίζουν να την αντιμετωπίζουν με σκεπτικισμό και φυσικά παραμένουν οι φανατικοί αρνητές, οι οποίοι μάλλον χαμογελούν χαιρέκακα. Το μόνο σίγουρο είναι ότι για να πούμε κάποτε πως το στοίχημα της ηλεκτροκίνησης κερδήθηκε δε θα πρέπει να παραμείνει στα στενά σύνορα των «Ανακτόρων», αλλά να επεκταθεί και στις «κατοικίες» του λαού. Πριν από 74 χρόνια τη λύση έδωσε η ίδρυση της Δ.Ε.Η., εν έτει 2024 μήπως πρέπει να σκεφτούμε την ίδρυση της Δ.Ε.Π.Η (Δημόσια Επιχείρηση Προώθησης Ηλεκτροκίνησης);