Η Leapmotor βρίσκεται μπροστά σε δίλημμα, που θα κατασκευάσει το νέο της μοντέλο, το Β10, που έκανε παγκόσμια πρώτη στο σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι πριν μερικές εβδομάδες.
Μάλιστα αυτή η περίοδος είναι ιδιαίτερα αποφασιστική για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, ειδικά τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες που αναδιοργανώνουν την παραγωγή υπό το πρίσμα των δασμών που επιβάλλονται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα οποία κατασκευάζονται στην Κίνα και πωλούνται στην Ευρώπη.
Η Leapmotor, η οποία κατασκευάζει το μικρό T03 στο εργοστάσιο της Stellantis στο Tychy της Πολωνίας, με εξαρτήματα που αποστέλλονται από την Κίνα, θα μπορούσε επίσης να κατασκευάσει το νέο B10 εκεί.
Όμως σύμφωνα με το Reuters, που επικαλείται ανώνυμες πηγές, η αυτοκινητοβιομηχανία αξιολογεί, μαζί με τον Stellantis, τη δυνατότητα παραγωγής του Β10 στο εργοστάσιο της Opel στο Eisenach της Γερμανίας ή στο εργοστάσιο Trnava στη Σλοβακία. Αυτές είναι χώρες που καταψήφισαν τους δασμούς.
Μάλιστα, όπως μετέδωσε το Reuters πριν από λίγες ημέρες, ο Κινέζος πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ ενθάρρυνε «ισχυρές» κινεζικές εταιρείες να επενδύσουν στη Σλοβακία.
Η αλλαγή στα σχέδια παραγωγής από την κοινοπραξία (Stellantis/Leapmotor) έγινε αφού η κινεζική κυβέρνηση είπε ιδιωτικά στις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να σταματήσουν τις μεγάλες επενδύσεις στην Ευρωπαϊκές χώρες που υποστήριξαν την επιβολή πρόσθετων δασμών σε ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής κατασκευής.
Μάλιστα η Dongfeng, ανέστειλε τα σχέδια παραγωγής αυτοκινήτων στην Ιταλία.
Η Πολωνία είναι μεταξύ των δέκα μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μαζί με την Ιταλία, που υποστήριξαν την απόφαση για επιβολή δασμών έως και 45% σε εισαγόμενα ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής κατασκευής, ενώ η Γερμανία και η Σλοβακία αντιτάχθηκαν στους δασμούς (12 κράτη μέλη απείχαν από την ψηφοφορία).
Leapmotor: Δεν έχει ανακοινώσει τη χώρα κατασκευής του Β10
Όμως άρχισαν τα όργανα, και φυσικό είναι μετά την επιβολή δασμών στα κινεζικά οχήματα που εισάγονται στην Ευρώπη, οι Κινέζοι να αρχίσουν να αντιδρούν.
Αντίδραση σε βάθος δεν έχουμε δει ακόμα, να «κυλήσει» λίγο το πράγμα καθώς υπάρχουν ακόμα αποθέματα κινεζικών αυτοκινήτων που εισήχθησαν στην Ευρώπη πριν την καταβολή των νέων δασμών, και μετά θα φανεί προς τα που πάει το ζήτημα.