H Porsche συνεχίζει ακάθεκτη στην δημιουργία νέων εκδόσεων, ακόμα και μοντέλων που ανανεώθηκαν πρόσφατα, όπως η Taycan
Μπορεί η τελευταία να δέχθηκε σημαντική αναβάθμιση στις αρχές του 2024, ωστόσο πάντα υπάρχει χώρος για νέες, βελτιωμένες εκδόσεις που διευρύνουν την γκάμα, αλλά και τις επιλογές των ιδιαίτερα απαιτητικών πελατών της μάρκας.
Με τις εκδόσεις GTS και GTS Sport Turismo, αλλά και τη νέα Taycan 4, οι συνολικές διαθέσιμες εκδόσεις του ηλεκτρικού σπορ της Porsche φτάνουν ούτε λίγο ούτε πολύ τις… 16. Σε αυτό βέβαια συμβάλλει και η ευέλικτη και εξελιγμένη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου της μάρκας στη Λειψία, που κατασκευάζει απρόσκοπτα αυτοκίνητα με τριών ειδών μοτέρ.
Porsche Taycan GTS: Με 700 ίππους και 2 παραλλαγές αμαξώματος
Η νέα Taycan GTS αποδίδει πλέον 700 ίππους, με τη χρήση του συστήματος launch control, 95 ίππους δηλαδή επιπλέον της προηγούμενης έκδοσης. Αν δε επιλεγεί και το πακέτο εξοπλισμού Sport Chrono, τότε με το πάτημα ενός διακόπτη, ενεργοποιείται η λειτουργία push to pass, που προσθέτει 90 ακόμα ίππους για 10 δευτ. και ακόμα πιο γρήγορες προσπεράσεις.
Με αυτή την ισχύ, οι δύο εκδόσεις της Taycan GTS, η απλή και η Sport Turismo, καλύπτουν τα πρώτα 100 χλμ/ώρα από στάση σε 3.3 δευτ., 0.4 δευτ. πιο γρήγορα από την προηγούμενη έκδοση, ενώ για τα 200 χλμ/ώρα απαιτούνται 10.4 δευτ. Μονολότι αυξήθηκε η ισχύς και βελτιώθηκαν οι επιδόσεις, αυτό δεν σημαίνει ότι έγινε σε βάρος της κατανάλωσης και της αυτονομίας, αφού το βεληνεκές αυξήθηκε κατά 120 χλμ, φτάνοντας πλέον τα 628 χλμ. βάσει του προτύπου WLTP.
Σημαντική, σύμφωνα με την Porsche είναι και η… ηχητική αναβάθμιση που υπέστη το μοντέλο. Ναι μεν δεν φτάνει στα επίπεδα της Taycan Turbo S, ωστόσο σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία, ο ήχος που παράγει τη διαχωρίζει από τις υπόλοιπες GTS. Αναβαθμίσεις υπάρχουν και στον εξοπλισμό, με την ενεργητική αερανάρτηση PASM της Porsche να συνδυάζεται με το Torque Vectoring Plus (ενεργή κατανομή της ροπής) και να ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό.
Στο εσωτερικό έχουν υιοθετηθεί στοιχεία από την κορυφαία Turbo GT, όπως τα δερμάτινα καθίσματα με τις 18 ρυθμίσεις και το πολυλειτουργικό σπορ τιμόνι, ενώ για την διασκέδαση των επιβατών φροντίζει το υψηλής πιστότητας ηχοσύστημα της BOSE που ανήκει στον βασικό εξοπλισμό.
Porsche Taycan 4: Τετρακίνητη με 643 χλμ αυτονομία
Η τετρακίνηση δεν είναι κάτι το νέο για την Taycan, αφού υπάρχει ήδη η Cross Turismo, ωστόσο η Porsche διέκρινε ένα «κενό», καθώς υπάρχουν πελάτες που επιθυμούν μεν την τετρακίνηση, αλλά σε ένα πιο συμβατικό αμάξωμα και εγένετο Taycan 4.
Δεν είναι τόσο ισχυρή όσο η GTS, αφού η ισχύς της φτάνει τους 435 ίππους με τη χρήση launch control, ωστόσο παραμένει γρήγορη, ενώ παρέχει και καλύτερη πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες. Με την επιλογή δε της έκδοσης με την μπαταρία Performance Plus, η αυτονομία φτάνει τα 643 χλμ, που την τοποθετεί στις κορυφαίες θέσεις των τετρακίνητων ηλεκτρικών, από πλευράς αυτονομίας.
Χάρη δε στην τετρακίνηση είναι και ελαφρώς πιο γρήγορη στην επιτάχυνση στα πρώτα 100 χλμ./ώρα από την πισωκίνητη Taycan κατά 0.2 δευτ. (4.6 έναντι 4.8 δευτ.) παρόλο το αυξημένο κατά 80 κιλά βάρος της 4.
Οι νέες εκδόσεις GTS και 4, θα είναι διαθέσιμες για παραγγελία από τις αρχές του 2025.