Mε αυτοπεποίθηση ξεκίνησε το νέο Ford Capri τις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP, βασιζόμενο στις άριστες επιδόσεις του αδελφού Explorer.
Υπενθυμίζουμε ότι το νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο coupe SUV της μπλε οβάλ εταιρείας βασίζεται στο Explorer, το οποίο τον περασμένο Σεπτέμβριο είχε αποσπάσει πέντε αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης. Την ίδια υψηλή βαθμολογία, όπως αναμενόταν, έλαβε και το Capri, με τον EuroNCAP να διεξάγει βέβαια και μια πρόσθετη δοκιμή για να επιβεβαιωθούν οι παρόμοιες επιδόσεις ασφάλειας, αλλά τα περισσότερα αποτελέσματα είναι ίδια με αυτά του Explorer.
Ford Capri: Προστασία ενηλίκων
Σύμφωνα πάντα με τον EuroNCAP, στη μετωπική πρόσκρουση σε εμπόδιο ο θάλαμος επιβατών του Explorer παρέμεινε σταθερός. Όλα τα κρίσιμα σημεία στο σώμα του οδηγού και του συνοδηγού είχαν καλή προστασία. Μοναδική εξαίρεση το πόδι του οδηγού χαμηλά, που έλαβε απλά επαρκή προστασία.
Η ανάλυση της επιβράδυνσης και της παραμορφώσιμης επιφάνειας του κινούμενου εμποδίου, με το οποίο το Capri συγκρούστηκε μετωπικά, έδειξε ότι σε πραγματικές συνθήκες θα ήταν ένας μέτρια επικίνδυνος «αντίπαλος» για το άλλο όχημα.
Στη μετωπική πρόσκρουση σε εμπόδιο πλήρους επιφάνειας όλες οι κρίσιμες περιοχές του σώματος έδειξαν ότι είχαν καλή ή επαρκή προστασία, εκτός από το στήθος του οδηγού που είχε οριακή προστασία, με βάση τις δυνάμεις συμπίεσης που δέχτηκε.
Με ευκολία το νέο Capri ολοκλήρωσε την πλευρική πρόσκρουση σε εμπόδιο, αλλά και την πιο απαιτητική πλευρική πρόσκρουση σε στύλο. Η συγκράτηση του μπροστινού επιβάτη προς την απέναντι εσωτερική πλευρά του οχήματος, σε μια πλευρική πρόσκρουση, χαρακτηρίστηκε οριακή, ενώ καλή προστασία είχε το κεφάλι του οδηγού και του συνοδηγού. Τα μπροστινά και πίσω καθίσματα, μαζί με τα προσκέφαλα τους, απέδειξαν ότι μπορούν να προστατέψουν καλά την περιοχή του αυχένα σε μια ενδεχόμενη οπίσθια πρόσκρουση.
Ford Capri: Προστασία παιδιών
Η δεύτερη υψηλότερη βαθμολογία του Capri αφορά την προστασία παιδιών, τα οποία δεν κινδύνεψαν τόσο στις μετωπικές όσο και στις πλευρικές προσκρούσεις. Ο αερόσακος του συνοδηγού μπορεί να απενεργοποιηθεί για να επιτρέπεται η τοποθέτηση παιδικού καθίσματος μπροστά, ενώ υπάρχει εμφανής ένδειξη που ενημερώνει τον οδηγό για τη λειτουργία του συστήματος. Παράλληλα το Capri διαθέτει σύστημα που ενημερώνει τον οδηγό πριν αποβιβαστεί να ελέγξει τα πίσω καθίσματα, ώστε να μη ξεχαστούν μέσα στο όχημα παιδιά η βρέφη.
Ford Capri: Προστασία πεζών
Το καπό του Capri προστατεύει επαρκώς έως καλά το κεφάλι του πεζού ή του ποδηλατιστή, ενώ πιο επικίνδυνες κρίνονται οι δύσκαμπτες κολόνες του παρμπρίζ και η βάση του. Ο προφυλακτήρας σε ολόκληρη την επιφάνειά του, προστάτεψε καλά τη λεκάνη και τα πόδια.
Το σύστημα αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB) του Capri εντοπίζει εκτός από οχήματα και ευάλωτους χρήστες του δρόμου, όπως πεζούς, ποδηλατιστές και μοτοσικλετιστές. Η απόκρισή του ΑΕΒ απέναντι στους πεζούς και στα οχήματα ήταν επαρκής, ενώ στους ποδηλάτες και τους μοτοσικλετιστές καλή.
Ford Capri: Συστήματα ασφαλείας
Στη φαρέτρα του Capri περιλαμβάνεται σύστημα eCall που ειδοποιεί τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σύγκρουσης, καθώς και σύστημα αυτόματης ενεργοποίησης των φρένων μετά από μια σύγκρουση, ώστε να αποφευχθούν δευτερεύουσες.
Στο στάνταρ εξοπλισμό ανήκει η υπενθύμιση για τις ζώνες ασφαλείας των εμπρός και πίσω επιβατών, η ανίχνευση κόπωσης του οδηγού, η υποβοήθηση παραμονής εντός της λωρίδας κυκλοφορίας, ο εντοπισμός των τοπικών ορίων ταχύτητας και η αυτόματη προσαρμογή μέσω του Adaptive Cruise Control. Σημειώνεται ότι σε περίπτωση βύθισης του οχήματος στο νερό οι πόρτες και τα παράθυρα θα μπορούσαν να ανοίξουν για τη διαφυγή των επιβατών.
Ακολουθεί το βίντεο με τις δοκιμές πρόσκρουσης του Ford Capri και η αναλυτική του βαθμολογία.
Προστασία ενηλίκων, οδηγού-συνοδηγού: 89%
Προστασία παιδιών: 86%
Προστασία πεζών: 80%
Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας: 72%