Δυνατά «βρυχάται» το νέο Seat Leon στην άκρως ανταγωνιστική κατηγορία των μικρομεσαίων μοντέλων για να «δηλώσει» την άφιξη του.
Ακόμα και αν δε διαθέτεις ευήκοα ώτα το νέο Leon στην προκειμένη περίπτωση κάνει ηχηρή την παρουσία του, καθώς μας συστήνεται με τον ισχυρότερο, μέχρι στιγμής, βενζινοκινητήρα του, συνοδεία της σπορτίφ έκδοσης FR.
Επειδή η πρώτη εντύπωση παίζει πάντα καθοριστικό ρόλο, ας εξερευνήσουμε την εξωτερική εικόνα του ισπανικού «λέοντα». Το Leon τέταρτης γενιάς είναι και δείχνει μακρύτερο, ειδικά αν εστιάσεις στο εμπρός τμήμα, όπου ξεχωρίζει η εξάγωνη μάσκα και οι Led προβολείς. Δομημένο πάνω στην πλατφόρμα MQB Evo, το μήκος πλέον διαμορφώνεται στα 4.386 χλστ. (+86 χλστ.), ενώ το πλάτος στα 1.800 χλστ. (-16 χλστ.). Στην έκδοση FR το Leon είναι λίγο χαμηλότερο, με το ύψος να βρίσκεται στα 1.442 χλστ.
Παράλληλα οι πιο άγριες διαθέσεις του γίνονται ορατές από τον εμπρός προφυλακτήρα με την επιθετικότερη σχεδίαση, τις δίχρωμες ζάντες των 18 ιντσών, τη διακριτική αεροτομή οροφής, τα γκρι καλύμματα των πλευρικών καθρεπτών και τις διπλές-τετραγωνισμένες επιχρωμιωμένες εξατμίσεις. Highlight τα Led πίσω φωτιστικά σώματα που επικοινωνούν μεταξύ τους με μια λεπτή λωρίδα, ενώ άλλαξε και η γραφή του μοντέλου.
Οριστική ρήξη με το παρελθόν διαπιστώνουμε στα ενδότερα του νέου Leon, όπου η ποιότητα, η τεχνολογία και οι χώροι έχουν κάνει άλματα. Το ταμπλό είναι χαμηλότερο και πιο επίπεδο, ενώ το επάνω τμήμα του σκεπάζεται με αφρώδες πλαστικό. O δυναμισμός της έκδοσης FR δηλώνει διακριτικά το «παρών» με τις διάσπαρτες κόκκινες ραφές και το δερμάτινο τριάκτινο τιμόνι με την επίπεδη βάση, όπου αποτυπώνεται το σχετικό λογότυπο.
Οι πίσω επιβάτες έχουν πλέον περισσότερο χώρο για τα πόδια τους, χάρη στο μακρύτερο μεταξόνιο των 2.686 χλστ. (+50 χλστ.) και ικανοποιητικό «αέρα» για τα κεφάλια τους. Ο μεσαίος όμως πίσω επιβάτης θα δυσκολευτεί εξαιτίας του αρκετά υπερυψωμένου κεντρικού δαπέδου. To hatchback Leon έχει βαθύ πορτμπαγκάζ 380 λίτρων, αλλά με λίγο ψηλό κατώφλι φόρτωσης, ενώ για τους πολύτεκνους υπάρχει και το πρακτικότερο αμάξωμα Sportstourer.
Λίγη εξοικείωση χρειάζεται η περιήγηση στην κεντρική οθόνη αφής των 8,25 ιντσών, όπως και οι επιλογές παραμετροποίησης του ψηφιακού πίνακα οργάνων με οθόνη 10,25 ιντσών, αλλά αυτό είναι το «τίμημα» της τεχνολογίας.
Η έκδοση FR κάνει αποκλειστικά ντουέτο με το γνώριμο τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.5 EcoTSI των 150 ίππων (διατίθεται και με 130 ίππους) και 250 Nm ροπής. Κινεί με χαρακτηριστική άνεση το νέο Leon, ενώ οι επιδόσεις τους είναι αρκετά ικανοποιητικές (επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,4 δευτ. και τελική ταχύτητα 216 χλμ./ώρα).
Διακρίνεται για τη γραμμική και πολιτισμένη του λειτουργία, ενώ το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων (ACT) συνέβαλε στην κατανάλωση καυσίμου των 8,5 λίτρων/100 χλμ. που καταγράψαμε (επίσημη μέτρηση WLTP 5,3 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 113 γρ./χλμ.). Για ακόμα μεγαλύτερη απόδοση μπορεί να συνδυαστεί και με ήπιο υβριδικό σύστημα, το οποίο φέρνει και αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων. Το δικό μας πάντως δεξί χέρι μετακινούσε το χαμηλά τοποθετημένο επιλογέα με τα σαφέστατα κουμπώματα του μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων, το οποίο έχει σχετικά αραιή κλιμάκωση.
Ανέκαθεν το Leon διακρίνονταν για τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα, ο οποίος στην έκδοση FR είναι πιο έκδηλος. Η ανάρτηση (Μακφέρσον εμπρός/ημιάκαμπτος πίσω) εδώ είναι λίγο πιο σκληρή, αλλά αυτό γίνεται αισθητό κυρίως όταν οι εμπρός τροχοί συναντήσουν λακκούβα-κρατήρα, ενώ συμβάλει ώστε το άκαμπτο πλαίσιο να αναδεικνύεται περισσότερο στις στροφές. Η άνεση πάντως δε διακυβεύεται, ούτε καν στους ταλαιπωρημένους ελληνικούς δρόμους. Στο πρόγραμμα Sport (υπάρχουν επίσης τα Eco/Normal/Individual), η απόκριση στο γκάζι είναι αμεσότερη και το τιμόνι ακόμα πιο «κοφτερό».
Η θέση οδήγησης είναι εύκολα προσαρμοζόμενη, πιο χαμηλή, αλλά η ορατότητα ανεμπόδιστη, με εξαίρεση τις πίσω παχιές κολόνες. Στον αυτοκινητόδρομο θα πρέπει να ξεπεράσεις τα όρια ταχύτητας για να ακούσεις κάποιον αεροδυναμικό θόρυβο, ενώ η ποιότητα κύλισης, η σταθερότητα, η ασφάλεια που εμπνέει και ο τρόπος που ανεβάζει και διατηρεί ρυθμό, σε κάνουν να πας πιο μακριά από τον προορισμό σου.
Το νέο Leon δείχνει τα «δόντια» του με το οδηγικό του ταπεραμέντο, τους πλούσιους χώρους, τα τεχνολογικά “gadgets” και τη δυναμική του σχεδίαση, όμως η τιμή του στη έκδοση FR με το βενζινοκινητήρα 1.5 EcoTSI των 150 ίππων δε «δαγκώνει», καθώς διαμορφώνεται στα 22.290 ευρώ.
Για περισσότερες φωτογραφίες πατήστε εδώ.