Δύσκολη περίοδος για την Audi, καθώς ο Όμιλος Volkswagen δεν έχει βρει αγοραστή για το εργοστάσιό της στις Βρυξέλλες. Έτσι τίθεται ζήτημα και με τους 3.000 εργαζόμενους
Τα άσχημα νέα είναι επίσημα, το εργοστάσιο της Audi στις Βρυξέλλες θα κλείσει. Παρά τις προσπάθειες πώλησης σε άλλους κατασκευαστές, ο Όμιλος Volkswagen στην πραγματικότητα δεν έχει λάβει συγκεκριμένες προσφορές και ως εκ τούτου κινείται προς το οριστικό κλείσιμο του εργοστασίου, αρχές του νέου χρόνου.
Αudi: Αρχές του 2025 κλείνει το εργοστάσιο στο Βέλγιο
Υπήρχαν ακόμη αμυδρά ελπίδες σε συμφωνία με έναν απροσδιόριστο κατασκευαστή, αλλά, όπως ανέφερε η ίδια η Audi σε ενημέρωση που εστάλη σε Γαλλικό Πρακτορείο, η εκδήλωση ενδιαφέροντος αποσύρθηκε. Θα ξεκινήσουν λοιπόν οι διαπραγματεύσεις με τους περίπου 3.000 εργαζόμενους και για τις απολύσεις που θα γίνουν τους επόμενους μήνες.
Η τύχη του εργοστασίου της Audi λίγο έξω από τις Βρυξέλλες, αποφασίστηκε στα τέλη Ιουλίου 2024, με την ανακοίνωση της διακοπής της παραγωγής των αμιγώς ηλεκτρικών Audi Q8 e-tron και Q8 e-tron Sportback.
Οι κληρονόμοι του e-tron, του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου της εταιρείας, δεν μπορούν να εισέλθουν σε μια αγορά που ακόμα δεν έχει ανοίξει διάπλατα τα παράθυρα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ειδικά αν, όπως στην περίπτωση των πολυτελών SUV με σήμα τους τέσσερις κρίκους, έχουν ιδιαίτερα υψηλούς τιμοκαταλόγους.
Και το ερώτημα είναι γιατί να μην μεταφερθεί εκεί η παραγωγή άλλων μοντέλων του Ομίλου στο Βέλγιο;
Το πρόβλημα που επηρεάζει το βελγικό εργοστάσιο δεν αφορά μόνο τη συναρμολόγηση άλλων αυτοκινήτων, είναι και η θέση στην οποία βρίσκεται που δυσκολεύει και αυξάνει το κόστος παραγωγής αλλά και της εφοδιαστικής αλυσίδας. Ένα άθροισμα στοιχείων που οδήγησαν στην σίγουρα όχι εύκολη απόφαση.
Σε κάποιο σημείο θεωρήθηκε ότι η κινεζική Nio θα ήταν ο επόμενος ιδιοκτήτης, χωρίς όμως να μπει στην «καρδιά» των διαπραγματεύσεων.
Εμφανίστηκε και ένας κατασκευαστής επαγγελματικών οχημάτων, αλλά και σε αυτήν την περίπτωση οι συζητήσεις δεν κατέληξαν κάπου.
Το εργοστάσιο στο Βέλγιο χρονολογείται από το 1949 και κατασκεύαζε διάφορα μοντέλα της Volkswagen. To 2010 ξεκίνησε η παραγωγή του Audi A1 μέχρι το 2018 όπου κατασκευάστηκαν 910.00 Α1.
Το 2021 το εργοστάσιο γιόρτασε την παραγωγή 8 εκατομμυρίων οχημάτων, ενώ τον Ιούνιο του 2023 το 200.000ό αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο περνούσε τη γραμμή παραγωγής.
Η συνέχεια του εργοστασίου; Άγνωστη…