Η Hyundai «καθέλκυσε» τη ναυαρχίδα του ηλεκτρικού της στόλου, το νέο Ioniq 9, το οποίο έκανε πρεμιέρα στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού.
Το μέγεθός του δείχνει ξεκάθαρα τις προθέσεις του και το κοινό στο οποίο θα απευθυνθεί. Έχει ανεγερθεί στην προηγμένη πλατφόρμα για ηλεκτρικά οχήματα E-GMP (Electric-Global Modular Platform), ενώ αντλεί έμπνευση από το πρωτότυπο μοντέλο SEVEN Concept που είχε παρουσιάσει η Hyundai πριν κάποια χρόνια.
Διαθέτει τα χαρακτηριστικά Parametric Pixel φώτα των Ioniq μοντέλων, με τα εμπρός να αποτελούνται από μια οριζόντια μπάρα και τα πίσω να έχουν κάθετη διάταξη, ενώ πατάει σε ζάντες 19-21 ιντσών. Είναι το πρώτο μοντέλο της Hyundai που δεν έχει κεραία οροφής και χρησιμοποιεί το παρμπρίζ για το GPS και το δορυφορικό ραδιόφωνο, τον πίνακα οργάνων για συνδεδεμένες υπηρεσίες αυτοκινήτου και το πίσω παρμπρίζ για το ραδιόφωνο FM/AM.
Το μεγάλο μεταξόνιο των 3.130 χλστ. εξασφαλίζει στο Ioniq 9 μια ευρύχωρη καμπίνα με τρεις σειρές καθισμάτων, ενώ θα υπάρχει δυνατότητας επιλογής ανάμεσά σε 6θεσια και 7θέσια διάταξη, με τα καθίσματα της δεύτερης σειράς να μπορούν να περιστρέφονται.
Μέσα σε ένα ενιαίο κυρτό πάνελ ενσωματώνεται η οθόνη 12 ιντσών για το ψηφιακό πίνακα οργάνων και η ίδιου μεγέθους οθόνη για το σύστημα πολυμέσων. Στο εσωτερικό του νέου Ioniq 9 συναντάμε ηχοσύστημα με 8 ηχεία ή προαιρετικά με 14 ηχεία της Bose, θύρες USB-C υψηλής απόδοσης 100 watt που λαμβάνουν ισχύ απευθείας από τη μπαταρία των 110,3 kWh και όχι από την μπαταρία 12 volt. Παράλληλα έχουν χρησιμοποιηθεί υλικά φιλικά προς το περιβάλλον, όπως ανακυκλωμένο ύφασμα από πλαστικά μπουκάλια, μάλλινο ύφασμα και δέρμα οικολογικής επεξεργασίας.
Hyundai Ioniq 9: Η γκάμα
To νέο Ioniq 9 σε κάθε περίπτωση διαθέτει ενσωματωμένη στο δάπεδο του οχήματος μπαταρία ιόντων λιθίου NCM μεγάλη χωρητικότητας 110,3 kWh. Στη βάση της γκάμας βρίσκεται η έκδοση Long-Range RWD, η οποία διαθέτει έναν πίσω τοποθετημένο ηλεκτροκινητήρα 217 ίππων (160 kW) και 350 Nm ροπής, ενώ ακολουθεί η τετρακίνητη έκδοση Long-Range AWD στην οποία προστίθεται και ένας μπροστινός ηλεκτροκινητήρας 95 ίππων (70 kW).
Η κορυφαία και επίσης τετρακίνητη έκδοση Performance AWD χρησιμοποιεί ένα ζεύγος ηλεκτροκινητήρων, με τον καθένα να παράγει 217 ίππους (160 kW). Σχετικά με τις επιδόσεις γνωρίζουμε ότι για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα η έκδοση Performance AWD χρειάζεται 5,2 δευτ., η Long-Range AWD 6,7 δευτ. και η Long-Range RWD 9,4 δευτ, ενώ σε όλες τις εκδόσεις η μέγιστη ταχύτητα ορίζεται στα 200 χλμ./ώρα.
Όσο για την αυτονομία η έκδοση Long-Range RWD, πατώντας σε τροχούς 19 ιντσών, υπόσχεται έως 620 χλμ. και κατανάλωση ενέργειας 19,4 kWh/100 χλμ. Να πούμε ακόμα ότι η μπαταρία μπορεί να φορτίσει από 10-80% σε μόλις 24 λεπτά μέσω φορτιστή 350 kW και ότι το Ioniq 9 υποστηρίζει λειτουργία αμφίδρομης φόρτισης (V2L).
Αρχικά το νέο Ioniq 9 θα λανσαριστεί σε Κορέα και Η.Π.Α το πρώτο εξάμηνο του 2025, ενώ στη συνέχεια θα βάλει πλώρη για Ευρώπη και σε άλλες αγορές αργότερα εντός του νέου έτους.