Η θετική εικόνα του Οκτωβρίου στις πωλήσεις ηλεκτρικών, στην αγορά της Ευρώπης, είχε μικρή επίπτωση στο σύνολο του έτους.
Αν και η συνολική εικόνα της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου είναι ουσιαστικά αμετάτβλητη, με τις πωλήσεις να παρουσιάζουν οριακή αύξηση της τάξης του 0.7% στους 10 μήνες του 2024 (8.856.195 φέτος έναντι 8.796.935 το 2023), οι πωλήσεις των ηλεκτρικών σημειώνουν πτώση σχεδόν 5% (4.9%), με 1.172.737 πωλήσεις φέτος, αντί 1.232.937 το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Η οριακή αύξηση των πωλήσεων τον Οκτώβριο με +2.4% δεν ήταν δυνατόν να αντιστρέψει το αρνητικό κλίμα, καθώς φέτος το μερίδιο των ηλεκτρικών φτάνει το 13.2% στο σύνολο του έτους, έναντι 14.4% πέρυσι.
ACEA: Απαιτούνται μέτρα για την ενίσχυση των ηλεκτρικών
Η φετινή κάμψη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, έχει ανησυχήσει τους υψηλά ιστάμενους στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς οι στόχοι που έχουν τεθεί για την ηλεκτροκίνηση, δείχνουν να απομακρύνονται. Ήδη το 27% μερίδιο αγοράς που είχε τεθεί σαν στόχο το πρώτο εξάμηνο του 2025 για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έχει αναθεωρηθεί προς τα κάτω, στο 21%, σύμφωνα με τον οίκο S&P, που και αυτή η τιμή δείχνει δύσκολο να επιτευχθεί.
Σύμφωνα με τον Sigrid de Vries, γενικό διευθυντή του ACEA, η συνεχιζόμενη κρίση στις πωλήσεις ηλεκτρικών, απαιτεί άμεσες δράσεις, καθώς απομακρυνόματε από τους στόχους που έχουν τεθεί, τόσο βραχυπρόθεσμα, όσο και μακροπρόθεσμα. Θα πρέπει να δωθούν πρόσθετα κίνητρα από τις Κυβερνήσεις των χωρών και να ενταθεί η ενίσχυση του δημόσιου δικτύου ταχυφορτιστών.
Ο Martin Kupka, Υπουργός μεταφορών της Τσεχίας, πρόσθεσε πως χωρίς στοχευμένες ενέργειες, η ΕΕ θα μείνει πίσω συγκριτικά με τις ΗΠΑ και την Κίνα, όσον αφορά στις τεχνολογικές εξελίξεις και την καινοτομία στη βιομηχανία. Θα πρέπει η Ε.Ε. να είναι πιο ευέλικτη, ώστε να πετύχει τους στόχους που έχει θέσει για τη μείωση των εκπομπών CO2.
H ελληνική αγορά, αντίθετα πάντως από την ευρωπαϊκή, παρουσιάζει αύξηση στις πωλήσεις ηλεκτρικών μοντέλων, αποτέλεσμα και των επιδοτήσεων του προγράμματος ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΙΙΙ. Γεγονός είναι πως χώρες που δίνουν κίνητρα για την απόκτηση ηλεκτρικών, έχουν καλές επιδόσεις, ενώ εκεί που καταργήθηκαν, όπως για παράδειγμα στη Γερμανία, οι πωλήσεις ηλεκτρικών είχαν μεγάλη πτώση της τάξης του 26.6%.