Η πρόσφατη ανανέωση του Hyundai i30 αφορά ολόκληρη τη γκάμα αμαξωμάτων του, από το παραδοσιακό hatchback, το πρακτικότερο Tourer και το κομψότερο fastback.
Αν και το γούστο είναι σίγουρα κάτι το υποκειμενικό, επιτρέψτε μας να εκφράσουμε την προσωπική άποψη ότι η fastback σιλουέτα του i30 είναι η κομψότερη και εκπέμπει περισσότερο δυναμισμό, ειδικά όταν συνδυάζεται με τη σπορτίφ εξοπλιστική έκδοση N Line, όπως στην προκειμένη περίπτωση.
Hyundai i30 fastback: Διαφέρει και γοητεύει
Η κεκλιμένη και χαμηλότερη γραμμή της οροφής καταλήγει σε ένα καλοσμιλεμένο πίσω τελείωμα, στο οποίο βρίσκεται ενσωματωμένη στην πόρτα του χώρου αποσκευών μια διακριτική αεροτομή. Οι στοχευμένες αισθητικές επεμβάσεις στο ανανεωμένο i30 fastback αφορούν το ελαφρώς διαφοροποιημένο σχήμα της μάσκας, η οποία στην έκδοση N Line έχει μαύρο γυαλιστερό πλέγμα, στις εισαγωγές αέρα κάτω από την πινακίδα και στα άκρα του επανασχεδιασμού προφυλακτήρα.
Παρατηρήστε ακόμα το έμβλημα N Line στη μάσκα και στα φτερά, το σκούρο μεταλλικό ένθετο που έχει προστεθεί στη μπροστινή ποδιά και στα πλευρικά μαρσπιέ, τις 18αρες νέας σχεδίασης ζάντες και τα στάνταρ πλέον τεχνολογίας Led εμπρός-πίσω φωτιστικά σώματα. Αντίθεση με το υπόλοιπο αμάξωμα σχηματίζει το μαύρο γυαλιστερό χρώμα στους πλευρικούς καθρέπτες και στην οροφή.
Στο πίσω τμήμα ξεχωρίζει ο πίσω διαχύτης με το κεντρικά τοποθετημένο τριγωνικό φως, την επιχρωμιωμένη εξάτμιση και την κόκκινη λωρίδα στο πάνω τμήμα. Με το fastback αμάξωμα οι αναλογίες του i30 διαμορφώνονται στα 4.455 χλστ. μήκος, 1.795 χλστ. πλάτος και 1.425 χλστ. ύψος.
Hyundai i30 fastback: Στα ενδότερα
«Επιδερμικές» είναι οι αλλαγές στο εσωτερικό του ανανεωμένου i30 αλλά διάχυτη η αύρα της έκδοσης N Line. Το γράμμα N αποτυπώνεται στη βάση του τριάκτινου δερμάτινου τιμονιού με την παχιά στεφάνη, στις πλάτες των καθισμάτων (από σουέτ και δέρμα) που προσφέρουν ενισχυμένη πλευρική στήριξη του σώματος, αλλά και στο λεβιέ του κιβωτίου ταχυτήτων, ενώ συναντάμε αλουμινένια πεντάλ και άφθονες κόκκινες διπλές ραφές.
Η βάση της κεντρικής κονσόλας διακοσμείται πλέον με μαύρο γυαλιστερό ένθετο, στάνταρ είναι η κεντρική οθόνη αφής των 10,25 ιντσών, ενώ προαιρετικός ο ψηφιακός και διαμορφώσιμος πίνακας οργάνων με οθόνη ίδιου μεγέθους.
Οι πίσω επιβάτες του i30 fastback έχουν απλά επαρκή χώρο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.650 χλστ.), ενώ αν είναι κάποιος άνω του κανονικού αναστήματος ίσως βρει περιορισμένο τον «αέρα» για το κεφάλι του, λόγω της κλίσης που έχει η οροφή. Το πορτμπαγκάζ έχει μεγάλο άνοιγμα και ικανοποιητικό βάθος, ενώ η χωρητικότητα του βρίσκεται στα 450 λίτρα και αυξάνεται στα 1.306 λίτρα, όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.
Hyundai i30 fastback: Ήπιο υβριδικό με 20 ίππους μείον
Ο ισχυρότερος κινητήρας που υπάρχει στη γκάμα του ανανεωμένου i30 fastback είναι ο τετρακύλινδρος άμεσου ψεκάσου των 1.5 λίτρων με ισχύ 140 ίππων, καθώς διατίθεται και με «χιλιάρη» 100 ίππων. Στην προκειμένη περίπτωση συνδυάζεται με το προαιρετικό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων και με το στάνταρ ήπιο υβριδικό σύστημα 48V.
Με στόχο την εναρμόνιση με τις αυστηρότερες προδιαγραφών ρύπων ο turbo βενζινοκινητήρας των 1.5 λίτρων, πλέον παράγει 20 λιγότερους ίππους, έτσι η ισχύς μειώνεται (όπως προαναφέραμε) στους 140 ίππους (5.500 σ.α.λ.), ενώ η ροπή παρέμεινε σταθερή στα 253 Nm (1.500-3.000 σ.α.λ.).
Στην πράξη πάντως δεν εισπράττεις κάποια σημαντική απώλεια δύναμης, καθώς ο κινητήρας παραμένει αρκετά πρόθυμος, με γερό τράβηγμα από χαμηλά και κινεί με θάρρος το i30 fastback. Από πλευράς επιδόσεων η Hyundai ανακοινώνει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα εντός 9,7 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 197 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση καυσίμου κυμάνθηκε από 8 έως 9 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 5,7 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 στα 143 γρ./χλμ.).
Hyundai i30 fastback: Μπορεί να γίνει απολαυστικό
Το πόσο σβέλτα και το πόσο θα «κάψει» το i30 fastback εξαρτάται βέβαια και από το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης, με το Sport να γίνεται το αγαπημένο μας, καθώς κάνει πιο άμεση την απόκριση σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ, το τιμόνι γίνεται λίγο πιο βαρύ, ενώ η κλιμάκωση στο αυτόματο κιβώτιο αλλάζει με τις αλλαγές να εκτελούνται ψηλότερα, αν και υπάρχει η δυνατότητα να πάρεις τον έλεγχο στα χέρια σου μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι.
Παρότι παραδοσιακά η ανάρτηση στην έκδοση Ν-Line είναι λίγο πιο σκληρή, δεν είναι καθόλου κουραστικό στις καθημερινές μετακινήσεις. Στον τομέα της ανάρτησης το i30 fastback έχει ένα σημαντικό πλεονέκτημα. Ο λόγος για την πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων που δε συνηθίζεται στην κατηγορία, ανεβάζοντας τον πήχη στη συνολική ποιότητα κύλισης.
Η σιλουέτα και το στήσιμο του i30 fastback σε προδιαθέτουν για πιο ζωηρή οδήγηση, μέχρι ενός βαθμού βέβαια, με τις αντιδράσεις να είναι σχεδόν πάντα ουδέτερες και προβλέψιμες. Τα φρένα στέκονται στο ύψος των περιστάσεων με αεριζόμενους δίσκους μπροστά και δίσκους πίσω, ενώ το τιμόνι παρέχει περισσότερη ακρίβεια στο πρόγραμμα Sport.
Συμπέρασμα-τιμή
Μια ικανοποιητική ποσότητα δυναμισμού στο «κορμί» και στη «ψυχή», αυτή είναι η συντομότερη περιγραφή που θα δίναμε για το i30 fastback 1.5T Ν Line 7-DCT 48V Hybrid. Διακριτικά ανανεωμένο εμφανισιακά και εξοπλιστικά, αποτελεί μια αξιοπρόσεκτη εναλλακτική απέναντι στο πιο συμβατικό hatchback αμάξωμα.
Η αρχική τιμή του Hyundai i30 fastback 1.5T 7-DCT 48V Hybrid, στην εξοπλιστική έκδοση Premium, διαμορφώνεται στα 26.990 ευρώ και στην Ν Line στα 29.590 ευρώ, ενώ συνοδεύεται από 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση χωρίς όριο χιλιόμετρων και από 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια.