Πριν από σχεδόν ένα μήνα το νέο Renault 4 E-Tech electric έκανε πρεμιέρα στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού.
Μπορεί οι προβολείς στην Έκθεση να έσβησαν, όμως το νέο Renault 4 E-Tech electric εξακολουθεί να λάμπει, καθώς είναι «αυτόφωτο». Η ρετρό του σχεδίαση είναι σαφέστατα επηρεασμένη από τον εμβληματικό του πρόγονο, το ιστορικό Renault 4, ενώ χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το σχήμα της ορθογώνιας μαύρης μάσκας με τις στρογγυλεμένες γωνίες.
Σύμφωνα με τη γαλλική εταιρεία το νέο Renault 4 E-Tech electric είναι το πρώτο της μοντέλο που θα διαθέτει οπίσθια φωτιζόμενη μάσκα με φωτιζόμενο λογότυπο. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι τον Ιούνιο του 2023, οι κανονισμοί της Ε.Ε. για το φωτισμό των οχημάτων ενημερώθηκαν, επιτρέποντας το φωτισμό του λογότυπου, της μάσκας ή άλλων χαρακτηριστικών.
Ωστόσο, υπάρχουν αυστηροί περιορισμοί. Το λογότυπο απαιτείται να συμμορφώνεται με μέγιστα όρια μεγέθους 100 cm² και να έχει συμμετρικό σχήμα με σταθερό, λευκό φως. Το επίπεδο έντασης είναι προκαθορισμένο και ομοιόμορφο σε όλη την επιφάνεια του τμήματος. Κανένα μέρος δε μπορεί να προεξέχει από το αμάξωμα.
Στο ένδοξο Renault 4 το περίγραμμα της μάσκας ήταν από χρώμιο, ένα υλικό που εν έτει 2024 μπορεί να αντικατασταθεί από το φως. Τα στρογγυλά φώτα ήταν χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων στις δεκαετίες του ’60 και του ’70, ενώ στην περίπτωση του νέου Renault 4 E-Tech electric ενσωματώνουν τεχνολογία LED, εκτελούν τη λειτουργία των φώτων ημέρας (DRL) έχοντας σχήμα παρένθεσης, στηρίζοντας τις κύριες μονάδες φωτισμού.
Σε αντίθεση με το πρώτο Renault 4, όπου τα φλας ήταν εκτός μάσκας, πλέον ενσωματώνονται στα φώτα ημέρας. Έμπνευση από το παρελθόν έχει αντληθεί και για τα πίσω κάθετα φώτα με Led τριών επιπέδων.
Παράλληλα η μονοκόμματη φωτιζόμενη μάσκα (μήκους 1,45 μ.) του Renault 4 E-Tech electric αποτελεί μια παγκόσμια πρωτιά στην αυτοκινητοβιομηχανία. Το γυαλί που απαιτείται για τη μάσκα έθεσε μια μεγάλη πρόκληση, όχι μόνο για το μέγεθος, το βάρος και το κόστος του, αλλά και για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του όσον αφορά την αντοχή του.
Για να προστατευτεί η μάσκα και να αντέχει στα μικροχτυπήματα του παρκαρίσματος οι σχεδιαστές έδωσαν προεκτάσεις στο μπροστινό προφυλακτήρα. Σημειώνεται ακόμα ότι η γρίλια και τα φώτα είναι ξεχωριστά εξαρτήματα, αυτό σημαίνει ότι μπορούν να επισκευαστούν ξεχωριστά.