Για πρώτη φορά μία αγωνιστική Mercedes W196 R, θα καταλήξει σε χέρια ιδιώτη, μέσω δημοπρασίας που θα διεξαχθεί την 1η Φεβρουαρίου του 2025.
Η W196 R, με το σμιλευμένο αμάξωμα, θεωρείται ως ένα από τα σημαντικά αυτοκίνητα όλων των εποχών. Και πως να μην είναι, όταν την έχουν οδηγήσει δύο από τους καλύτερους οδηγούς αγώνων, ο Juan Manuel Fangio και ο Stirling Moss, με τον πρώτο να κατακτά μάλιστα το παγκόσμιο πρωτάθλημα του 1954.
Το ασημένιο βέλος που θα δημοπρατηθεί, φέρει τον αριθμό πλαισίου 9 και είχε δωρηθεί από τη γερμανική εταιρεία στο Indianapolis Motor Speedway (IMS) Museum, το 1965 και ήταν ένα από τα 11 εκθέματα που θα δημοπρατήσει ο διάσημος οίκος RM Sothebys σε μία σειρά τριών εκδηλώσεων.
Mercedes W196 R: Σε… τριψήφιο αριθμό εκατομμυρίων
Οι εκτιμήσεις των ειδημόνων περί των κλασικών αυτοκινήτων κάνουν λόγο για τελική τιμή στη δημοπρασία, άνω των 100 εκ. ευρώ, που ίσως πλησιάσει (αν όχι ξεπεράσει) μία ακόμα Mercedes, την 300 SLR Uhlenhaut Coupe του 1955, η οποία άλλαξε χέρια στα… 135 εκ. ευρώ, πολύ μακριά από τη δεύτερη Ferrari 250 GTO toy 1962.
H θρυλική Mercedes W196 R είχε πρωταγωνιστήσει δύο χρονιές, το 1954 και το 1955, με τον Fangio να κατακτά δύο συνεχόμενα πρωταθλήματα, με δεύτερο στην κατάταξη το 1955, τον Stirling Moss, ολοκληρώνοντας τον θρίαμβο. Είχε δύο παραλλαγές αμαξώματος, τo κλειστό και εκείνο με ελεύθερους τροχούς.
Το πρώτο αγωνιζόταν σε πίστες υψηλών ταχυτήτων, όπως η Monza, με τον Moss να κάνει ρεκόρ ταχύτερου γύρου το 1955 με μέση ταχύτητα τα… 215.7 χλμ./ώρα, ενώ το «ανοιχτό» σε πιο αργές πίστες. Κάτω από το καπό βρισκόταν ένας οκτακύλινδρος σε σειρά κινητήρας, χωητικότητας 2.5 λίτρων και απόδοση 290 ίππων. Συνολικά η W196 R έτρεξε σε 14 αγώνες, κατακτώντας 11 νίκες.
Εν αναμονή μέχρι την 1η Φεβρουαρίου, για να ενημερωθούμε για το τελικό ποσό της δημοπρασίας και αν θα ξεπεράσει τα 135 εκ ευρώ…