Στο πλαίσιο των μέτρων εξυγίανσης που εφαρμόζει η Volkswagen υπήρχαν πληροφορίες ότι περιλαμβάνονταν και κλεισίματα εργοστασίων.
Στόχος της γερμανικής εταιρείας είναι να μειώσει το κόστος και να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που προκύπτουν κυρίως από το σκληρό ανταγωνισμό. Έτσι λοιπόν δεν προκάλεσε έκπληξη η είδηση ότι η Volkswagen πούλησε ένα εργοστάσιό της στην Κίνα. Το εν λόγω εργοστάσιο βρίσκεται στη Σιντζιάνγκ, ενώ λειτουργούσε στο πλαίσιο συνεργασίας της Volkswagen με την κρατική κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία SAIC.
Για την ιστορία να πούμε ότι το συγκεκριμένο εργοστάσιο ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2013 και κατασκεύαζε το μοντέλο Santana της Volkswagen, ωστόσο τα τελευταία χρόνια είχε σταματήσει να κατασκευάζει οχήματα και οι εναπομείναντες περίπου 200 εργαζόμενοι διενεργούσαν ποιοτικούς ελέγχους και παρέδιδαν οχήματα σε τοπικούς αντιπροσώπους. Η παραγωγική ικανότητα του εργοστασίου στη Σιντζιάνγκ ήταν 50.000 οχήματα ετησίως, αλλά από το 2019 είχε διακοπεί.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το εργοστάσιο αγοράστηκε από την Shanghai Motor Vehicle Inspection Certification (SMVIC), η οποία είναι θυγατρική της επίσης κρατικής Shanghai Lingang, ενώ θα αναλάβει να διατηρήσει όλες τις θέσεις εργασίας. Οικονομικά στοιχεία για την πώληση του εργοστασίου δεν έγιναν γνωστά. Επίσης στον έλεγχο της SMVIC περνούν επίσης οι πίστες δοκιμών της κοινοπραξίας Volkswagen-SAIC που βρίσκονται στη Σιντζιάνγκ, στη Σαγκάη και στο Tουρπάν.
Σημειώνεται ότι στο παρελθόν τόσο η Volkswagen όσο και η κυβέρνηση της Κίνας είχαν κατηγορηθεί για παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων στη Σιντζιάνγκ, που αφορούσαν μέχρι και καταναγκαστική εργασία για τον τοπικό πληθυσμό των Ουιγούρων. Αξιωματούχοι του Πεκίνου και η Volkswagen είχαν αρνηθεί οποιαδήποτε κατηγορία.
Παρά την εξέλιξη αυτή η Volkswagen επεκτείνει τις σχέσεις της με την SAIC με χρονικό ορίζοντα το 2040, ενώ σκοπεύει να παρουσιάσει στην τοπική αγορά 18 νέα μοντέλα μέχρι το 2030, με τα δυο πρώτα να είναι ηλεκτρικά και να λανσάρονται το 2026.