Όσο και αν ακούγεται περίεργο, το Seat Leon κυκλοφορεί ήδη 25 χρόνια στου ευρωπαϊκούς δρόμους και η ισπανικη εταιρεία μας το θυμίζει.
Γεγονός είναι πάντως πως το πρώτο Leon βγήκε από τη γραμμή παραγωγής της Seat το 1999 κι έκτοτε δημιούργησε τη δική του σχολή στην κατηγορία των hatchback, με κυριότερα χαρακτηριστικά, τα σποφτίφ οδικά χαρακακτηριστικά, τις επιδόσεις και το λογικό κόστος κτήσης.
Το ισπανικό μοντέλο δεν πρωταγωνίστησε μόνο στους δρόμους, αλλά και στους αγώνες, με συμμετοχές στο DTM και το WTCC, που κέρδισε δύο συνεχόμενα πρωταθλήματα, το 2008 και το 2009, με diesel κινητήρα.
Seat Leon: 2.5 εκατομμύρια πωλήσεις από το 1999
Από το 1999 μέχρι σήμερα, πάνω από 2.5 εκατομμύρια Leon βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου του Martorel, που μεταφράζεται σε μέσο όρο 100.000 μονάδες ετησίως.
Σίγουρα πρόκειται για ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της ισπανικής εταιρείας που συνεχίζει και σήμερα να κυκλοφορεί στους δρόμους, σε πείσμα των καιρών που δεν ευνοεί την κατηγορία των κλασικών hatchback, καθώς η αγορά έχει στραφεί στα SUV και τα Crossover.
Η σημερινή, τέταρτη γενιά, του μοντέλου ενσωματώνει πλήθος τεχνολογιών, είναι εξηλεκτρισμένη σε μεγάλο βαθμό, χωρίς ωστόσο να διαθέτει πλήρως ηλεκτρική έκδοση. Ωστόσο η κορυφαία plug-in hybrid παραλλαγή, προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία που φτάνει τα 133 χλμ, τιμή μεγαλύτερη από πολύ ακριβότερα και μεγαλύτερα σε μέγεθος PHEV μοντέλα.
Επιπροσθέτως, έχει τη δυνατότητα φόρτισης σε μόλις 26 λεπτά (σε φορτιστή 7.4 kW), βελτιώνοντας περαιτέρω την ευελιξία του και την οικονομία καυσίμου, καθώς δεν είναι απαγορευτική η φόρτιση και σε ταξίδια.
Όπως φαίνεται, το Seat Leon θα κλείσει τρεις δεκαετίες ζωής το 2029, αφού η σταθερά καλή εμπορική πορεία της τέταρτης γενιάς το εξασφαλίζει