Η νέα Macan έχει τον τίτλο του πρώτου αμιγώς ηλεκτροκίνητου SUV της Porsche, ωστόσο διακρίνεται και για την υψηλή ασφάλεια που προσφέρει.
Αυτό επιβεβαίωσε ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός EuroNCAP, ο οποίος απένειμε στην ηλεκτρική Macan πέντε αστέρια.
Porsche Macan: Προστασία ενηλίκων
Η καμπίνα της ηλεκτρικής Macan παρέμεινε σταθερή στην μετωπική πρόσκρουση, ενώ καλή προστασία είχαν όλες οι κρίσιμες περιοχές στα σώματα του οδηγού και του συνοδηγού. Παράλληλα φάνηκε ότι καλή προστασία στα γόνατα και στους μηρούς θα είχαν επιβάτες με διαφορετικό σωματότυπο και σε διαφορετικές στάσεις.
Η ανάλυση της επιβράδυνσης και της παραμορφώσιμης επιφάνειας στο κινητό εμπόδιο με το οποίο συγκρούστηκε μετωπικά η Macan, έδειξαν ότι σε πραγματικές συνθήκες δε θα ήταν επικίνδυνη για το άλλο όχημα. Στη μετωπική πρόσκρουση σε εμπόδιο πλήρους επιφάνειας ο οδηγός και ο πίσω επιβάτης είχαν καλή ή επαρκή προστασία. Ωστόσο εντοπίστηκε οριακή προστασία στο στήθος του πίσω επιβάτη.
Χωρίς κανέναν αστερίσκο ολοκλήρωσε η ηλεκτρική Macan την πλευρική πρόσκρουση σε εμπόδιο και την πιο απαιτητική πλευρική πρόσκρουση σε στύλο. Ο βαθμός συγκράτησης εκτίναξης του μπροστινού επιβάτη προς την απέναντι εσωτερική πλευρά του οχήματος, στην πλευρική πρόσκρουση, διαπιστώθηκε ότι ήταν οριακός. Ο κεντρικός μπροστινός αερόσακος πάντως παρείχε καλή προστασία από τραυματισμό των μπροστινών επιβατών στην πλευρική πρόσκρουση.
Τα εμπρός αλλά και τα πίσω καθίσματα, μαζί με τα προσκέφαλά τους, απέδειξαν ότι μπορούν να προστατέψουν την περιοχή του αυχένα σε μια οπίσθια πρόσκρουση. Οι πόρτες και τα παράθυρα του οχήματος θα μπορούσαν να ανοίξουν για να επιτρέψουν στους επιβάτες να διαφύγουν σε περίπτωση βύθισης στο νερό.
Porsche Macan: Προστασία παιδιών
Εξίσου υψηλή είναι και η προστασία που παρέχει η ηλεκτρική Macan στα παιδιά, καθώς οι επιβάτες, ηλικίας 6 και 10 ετών, δε φάνηκε να διατρέχουν κάποιο κίνδυνο, τόσο στις μετωπικές όσο και στις πλευρικές δοκιμές πρόσκρουσης. Ο αερόσακος του συνοδηγού μπορεί να απενεργοποιηθεί για να επιτρέπεται η τοποθέτηση παιδικού καθίσματος μπροστά, ενώ υπάρχει εμφανής ένδειξη που ενημερώνει για τη λειτουργία του συστήματος.
Η ηλεκτρική Macan διαθέτει σύστημα «ανίχνευσης παρουσίας παιδιών», το οποίο εκδίδει μια προειδοποίηση όταν αναγνωρίζει ότι ένα παιδί ή ένα βρέφος μπορεί να έχει μείνει στο αυτοκίνητο. Όλοι οι τύποι παιδικών καθισμάτων μπόρεσαν να τοποθετηθούν σωστά στο αυτοκίνητο.
Porsche Macan: Προστασία πεζών
Η προστασία για το κεφάλι του πεζού ή ποδηλάτη ήταν κυρίως καλή ή επαρκής. Τα αποτελέσματα για την προστασία της λεκάνης ήταν ανάμεικτα, ενώ καλή χαρακτηρίστηκε για τους μηρούς, τα γόνατα και την κνήμη.
Το αυτόνομο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB) της ηλεκτρικής Macan μπορεί να αναγνωρίσει, εκτός από άλλα οχήματα και ευάλωτους χρήστες του δρόμου, όπως πεζούς, ποδηλατιστές και μοτοσικλετιστές. Η απόδοση του συστήματος στους ποδηλάτες ήταν καλή και στους πεζούς επαρκής, αλλά δεν εντοπίζονται οι πεζοί στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Η απόκριση για τους ποδηλατιστές και τους μοτοσικλετιστές ήταν καλή.
Porsche Macan: Συστήματα ασφαλείας
Στο στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνεται υπενθύμιση για τις ζώνες ασφαλείας στα μπροστινά και στα πίσω καθίσματα, ανίχνευση κόπωσης αλλά όχι απόσπασης προσοχής του οδηγού, υποβοήθηση παραμονής του οχήματος στη λωρίδα κυκλοφορίας και ανίχνευση τοπικών ορίων ταχύτητας με δυνατότητα αυτόματης προσαρμογής μέσω του περιοριστή ταχύτητας.
Υπάρχει ακόμα το eCall που ειδοποιεί τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σύγκρουσης και το σύστημα που ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα μετά από μια σύγκρουση για να αποφευχθούν δευτερεύουσες.
Ακολουθεί το βίντεο με τις δοκιμές πρόσκρουσης της ηλεκτρικής Porsche Macan και η αναλυτική της βαθμολογία.
Προστασία ενηλίκων, οδηγού-συνοδηγού: 90%
Προστασία παιδιών: 90%
Προστασία πεζών: 83%
Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας: 78%