Στην τέταρτη πλέον γενιά του, το Citroen C3, διατηρεί το διαχρονικό του στόχο, που είναι να καινοτομεί στην κατηγορία του. Η «συνταγή» λοιπόν μένει ίδια, αλλά η εκτέλεση της, όπως και τα περισσότερα «υλικά», έχουν αλλάξει.
Citroen C3: Σε διαφορετικό «σώμα»
Θεωρητικά το νέο C3 αλλάζει σχεδιαστικό «στρατόπεδο», καθώς υιοθετεί αρκετά γνωρίσματα από τα δημοφιλή σήμερα crossovers. Η καμπίνα του έχει πιο τετραγωνισμένο σχήμα, περιμετρικά το αμάξωμα προστατεύεται από μαύρο πλαστικό, η απόσταση από το έδαφος φτάνει τα 197 χλστ. (κάνοντας μέχρι και SUV να ζηλεύουν), έχει ράγες οροφής, ψηλότερο και πιο επίπεδο καπό, ενώ πατάει σε δίχρωμες ζάντες 17 ιντσών.
Ωστόσο διατηρεί τις αστικές του αναλογίες με το μήκος να ξεπερνά ελάχιστα τα 4 μ., για την ακρίβεια βρίσκεται στα 4.015 χλστ., το πλάτος στα 1.755 χλστ. και το ύψος στα 1.567 χλστ., ενώ έχει ανεγερθεί στην πλατφόρμα “Smart Car Platform” του Ομίλου Stellantis.
Στο προφίλ του υπάρχουν λιγότερες ακμές, καθώς κυριαρχούν οι επίπεδες επιφάνειες, ενώ η σιλουέτα του δείχνει ψηλόλιγνη. Στο μπροστινό τμήμα ξεχωρίζει το νέο μεγαλύτερο και οβάλ λογότυπο της γαλλικής εταιρείας, η νέα μάσκα που μοιάζει σχεδόν κλειστή και τα Led φωτιστικά σώματα που δημιουργούν σχήμα ανεστραμμένου “C”.
Παρόμοια αρχιτεκτονική εφαρμόζεται και στο πίσω τμήμα, με τα τριών Led λωρίδων φώτα να ακολουθούν, με διαφορετική διάταξη, το σχήμα “C”, ενώ επικοινωνούν και αυτά μεταξύ τους με μια λεπτή μαύρη λωρίδα. Στην προκειμένη περίπτωση διχρωμία με το υπόλοιπο κόκκινο του αμαξώματος σχηματίζει η μαύρη οροφή, ενώ όμορφες πινελιές προσθέτουν τα “Color Clips” (διαθέσιμα σε τρία διαφορετικά χρώματα) όπως αποκαλεί η Citroen τα διακριτικά χρωματικά ένθετα (κίτρινα εδώ) στις πίσω κολόνες και στα άκρα του μπροστινού προφυλακτήρα.
Citroen C3: Πλήρως ανακαινισμένο το εσωτερικό
Από λευκό χαρτί ξεκίνησε η σχεδίαση για το εσωτερικό του νέου C3, καθώς υπάρχει οριστική ρήξη με το απερχόμενο μοντέλο. Το πολυεπίπεδο και πιο οριζόντιο ταμπλό, εξυπηρετεί και πρακτικούς σκοπούς, καθώς δημιουργεί «ράφια» για μικροαντικείμενα. Αν και όλα τα πλαστικά είναι σκληρά, δείχνουν να έχουν καλή συναρμογή, ενώ πόντους ποιότητας προσθέτει η γκρι υφασμάτινη επένδυση κατά μήκος του ταμπλό στο χαμηλότερο επίπεδο.
Οι ακριανοί αεραγωγοί έχουν κάθετη διάταξη, ενώ στο κέντρο δεσπόζει η οθόνη αφής των 10,25 ιντσών, η οποία έχει εύκολο στην περιήγηση μενού, υποστηρίζει πλοήγηση, κάμερα οπισθοπορείας (θα θέλαμε καλύτερη ποιότητα από την εικόνα που καταγραφεί κυρίως το βράδυ), Android Auto και Apple Car Play.
Πόντους εργονομίας προσδίδουν τα ξεχωριστά χειριστήρια για τον κλιματισμό χαμηλότερα στην κεντρική κονσόλα, αλλά να πούμε ότι μας έλειψε το παραδοσιακό στρογγυλό περιστροφικό χειριστήριο για την αυξομείωση της έντασης. Απών και ο κλασσικός πίνακας οργάνων, καθώς έχει αντικατασταθεί με ψηφιακές ενδείξεις σε μια μικρή οθόνη τοποθετημένη βαθιά στο ψηλότερο επίπεδο του ταμπλό, ενώ δεν υπάρχει στροφόμετρο.
Τόσο στην όψη όσο και στην αφή μας άρεσε το νέο μικρότερο και πιο τετραγωνισμό πολυλειτουργικό τιμόνι με δυο παχιές ακτίνες και επένδυση από τεχνητό δέρμα. Επειδή όλοι έχουμε πιο δύσκολες μέρες, το νέο C3 φροντίζει να μας φτιάχνει τη διάθεση με τις τέσσερις κόκκινες ετικέτες στα πάνελ των θυρών που αναγράφουν τα αισιόδοξα μηνύματα “be cool”, “have fun”, “feel good” και “be happy”.
Αξίζει να σταθούμε, ή μάλλον να καθίσουμε λίγο παραπάνω, στα καθίσματα του νέου C3, καθώς ξεχωρίζουν στην κατηγορία για το πόσο μαλακά και αναπαυτικά είναι, διαθέτοντας πρόσθετο αφρώδες υλικό (Citroen Advanced Comfort).
Οι πίσω επιβάτες του νέου C3 έχουν απρόσμενα αρκετό χώρο για πόδια τους (μεταξόνιο 2.540 χλστ.) και «αέρα» για τα κεφάλια τους, χάρη στη ψηλή οροφή. Το ελάχιστα υπερυψωμένο κεντρικό δάπεδο θα δυσκολέψει λίγο το μεσαίο πίσω επιβάτη, ο οποίος έτσι και αλλιώς θα πρέπει να κάνει κάποιες υποχωρήσεις στην άνεσή του. Πάντως δυο ενήλικες στην πίσω σειρά καθισμάτων θα βολευτούν μια χαρά.
Το πορτμπαγκάζ ικανοποιεί, για τα δεδομένα, με χωρητικότητα 328 λίτρων (μέχρι την εταζέρα), η οποία αυξάνεται στα 1.180 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, ενώ κάτω από το δάπεδο υπήρχε κιτ επισκευής ελαστικού και όχι ρεζέρβα.
Citroen C3: Γενναίος και οικονομικός βενζινοκινητήρας
Η πρώτη γνωριμία μας με το νέο C3 ξεκινάει με τη βενζινοκίνητη εκδοχή του, καθώς λόγω τιμολογιακής πολιτικής, αναμένεται να συγκεντρώσει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην ελληνική αγορά. Να υπενθυμίσουμε ότι το νέο C3 είναι εξηλεκτρισμένο, καθώς αναμένουμε να προστεθούν στη γκάμα του η υβριδική και η αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση.
Ας εστιάσουμε όμως στο γνωστό, αλλά εξελιγμένο 1.2 PureTech turbo άμεσου ψεκασμού βενζινοκινητήρα, ο οποίος παράγει 100 ίππους (5.500 σ.α.λ.) και 205 Nm ροπής (1.750 σ.α.λ.). Συνεργάζεται αποκλειστικά με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, το οποίο μεταδίδει την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς. Άλλο ένα θετικό σημείο είναι η αίσθηση του επιλογέα. Δεν έχει καμία απολύτως σχέση με την «ξερή» αίσθηση των προηγούμενων μοντέλων. Ακρίβεια και ευκολία στις αλλαγές.
Ο κινητήρας, και λόγω «γραναζώματος» του κιβωτίου, κινεί με μπρίο το C3 των 1.151 κιλών (βάρος χωρίς οδηγό), επιταχύνοντας από 0-100 χλμ./ώρα εντός 10,6 δευτ. με τη μέγιστη ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση καυσίμου που καταγράψαμε, με χαλαρό και πιο δυναμικό στυλ οδήγησης, κυμάνθηκε από 7 έως 7,5 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 5,7 λίτρα/100 χλμ.-προδιαγραφών Ευro 6.e-εκπομπές C02 στα 128 γρ./χλμ.).
Citroen C3: Στο δρόμο
Ο εν λόγω βενζινοκινητήρας έχει ελαστική λειτουργία, γερό τράβηγμα από χαμηλά, καθώς η ροπή κάνει νωρίς την εμφάνισή της, ενώ συμβάλει και η σωστή κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου, ο λεβιές του οποίου είναι ψηλά τοποθετημένος και προσφέρει, όπως προαναφέραμε, θετικά κουμπώματα. Μπορεί να ανεβάσει εύκολα ρυθμό και να τον διατηρήσει, ενώ η τρικύλινδρη φύση του γίνεται ηχητικά αντιληπτή στις ψηλότερες κυρίως στροφές.
Μέσα στην πόλη το νέο C3 είναι ιδιαίτερα ευκολοδήγητο, ελίσσεται με κύκλο στροφής 10,6 μ. και η ψηλή θέση οδήγησης εξασφαλίζει καλή περιμετρική ορατότητα. Στον αυτοκινητόδρομο είναι σταθερό με τον αεροδυναμικό θόρυβο να εμφανίζεται κυρίως μετά τα 125 χλμ./ώρα. Τα φρένα εμπνέουν εμπιστοσύνη και «πιάνουν» ψηλά παρότι μόνο μπροστά υπάρχουν αεριζόμενοι δίσκοι και πίσω ταμπούρα.
Τη φήμη των Γάλλων στον τομέα των αναρτήσεων (ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) επιβεβαιώνει η στάνταρ Citroen Advanced Comfort ανάρτηση με Progressive Hydraulic Cushions. Χρησιμοποιεί δύο προοδευτικά υδραυλικά, αντί για μηχανικά στοπ-το ένα για συμπίεση και το άλλο για αποσυμπίεση-σε συνδυασμό με τα αμορτισέρ και τα ελατήρια.
Από τα πρώτα χλμ. αντιλαμβάνεσαι ότι στοχεύει κυρίως στην άνεση, ενώ αποδεικνύεται ιδανική για τις αμέτρητες κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Βέβαια η μαλακή της ρύθμιση, σε συνδυασμό με το ύψος και το σχήμα του νέου C3, είναι λογικό να φέρνουν εντονότερες κλίσεις στις στροφές. Το τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση είναι ελαφρύ και γρήγορο με επαρκέστερη πλέον πληροφόρηση και καλύτερη αίσθηση.
Συμπέρασμα
Πιο νεανικό, περισσότερο πρακτικό, ωριμότερο οδηγικά και με «σουλούπι» που του προσδίδει σχεδιαστικό πλεονέκτημα στην κατηγορία, το νέο Citroen C3 εισέρχεται δυναμικά στην ελληνική αγορά, στην οποία άλλωστε πάντα ήταν ιδιαίτερα δημοφιλές.
Η «μετοχή» του βενζινοκίνητου C3 στο εγχώριο «χρηματιστήριο» αναμένεται να ανέβει, καθώς «απαντά» στη μεγάλη πρόσκληση της εποχής για πιο προσιτές προτάσεις, με την αρχική τιμή του, στη βασική έκδοση ΥΟU!, να διαμορφώνεται στα μόλις 16.900 ευρώ. Τις όποιες ελλείψεις καλύπτει η επόμενη έκδοση PLUS με 18.900 ευρώ, ενώ πληρέστατη χαρακτηρίζεται η έκδοση ΜΑΧ των 19.900 ευρώ (τιμές με προωθητική ενέργεια).