Tι σχέση μπορεί να έχει το Skoda Favorit, αλλά και η ιστορική Felicia Cabriolet του 1959 με τη σύγχρονη Octavia;
Ο κοινός παρονομαστής τους βρίσκεται στο τιμόνι με τις δυο ακτίνες, παρότι κάποτε τα τιμόνια ήταν απλά για να κατευθύνεις το όχημα, ενώ σήμερα ενσωματώνουν αερόσακο, πληθώρα κουμπιών και τεχνολογίες για τα συστήματα ασφαλείας του οχήματος. Η τσέχικη εταιρεία αποφάσισε να αναβιώσει τα ρετρό τιμόνι με τις δυο μόνο ακτίνες και να σπάσει τον κανόνα που θέλει τα περισσότερα τιμόνια να είναι τριάκτινα.
Η εν λόγω σχεδιαστική στροφή της Skoda πραγματοποιήθηκε με την παγκόσμια πρεμιέρα της Octavia τέταρτης γενιάς το περασμένο φθινόπωρο. Πλέον όλα τα νέα της μοντέλα θα διαθέτουν τιμόνι με δυο ακτίνες, όπως είδαμε να συμβαίνει με το νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV Enyaq iV, ενώ μοναδική εξαίρεση αποτελεί το επίσης ηλεκτροκίνητο Citigo iV.
Σύμφωνα με τη Skoda χρειάστηκαν συνολικά τρία χρόνια μέχρι να ολοκληρωθεί η ανάπτυξη του νέου τιμονιού δυο ακτινών. Η διαδικασία από τα πρώτα σκίτσα έως τα αρχικά φυσικά πρωτότυπα διήρκεσε περίπου ενάμιση χρόνο, ενώ άλλο τόσο κράτησε το στάδιο των δοκιμών. Σχεδόν δέκα διαφορετικά σχέδια τιμονιών δημιουργήθηκαν μέχρι να αποφασιστεί το ιδανικό σχήμα και η σωστή θέση των ενσωματωμένων χειριστηρίων και κουμπιών, τα οποία πρέπει να είναι εύκολα προσβάσιμα από τα δάχτυλα του οδηγού.
Εμείς διαπιστώσαμε ότι το πολυλειτουργικό δερμάτινο τιμόνι με τις δυο ακτίνες και τα ενσωματωμένα επιχρωμιωμένα μεγάλα κυλινδρικά χειριστήρια είναι όμορφο και βολικό, όταν οδηγήσαμε τη νέα Octavia, για την οποία μπορείτε να διαβάσετε πατώντας εδώ.
Οι παράμετροι που εξετάζουμε σε κάθε τιμόνι είναι η διάμετρος του, η ορατότητα που επιτρέπει προς τον πίνακα οργάνων, το υλικό και το πάχος της στεφάνης για την αίσθηση, αν ρυθμίζεται καθ΄ ύψος και τηλεσκοπικά και κατά πόσο διευκολύνουν οι ακτίνες τα χέρια.
Το τελικό σχήμα τιμονιού που επιλέχτηκε επιτρέπει την ενσωμάτωση και τρίτης ακτίνας, κάτι που θα το βλέπουμε στις εκδόσεις RS, Sportline και Monte Carlo. Το εύπλαστο αυτό τιμόνι είναι αρκετά σημαντικό, καθώς η Skoda τονίζει ότι ο κύκλος ζωής ενός τιμονιού είναι μεγαλύτερος από του αυτοκινήτου, αφού διαρκεί δέκα χρόνια ή ακόμα και περισσότερο.