H Aston Martin επισημοποίησε την παραγωγή της Valhalla που τόσο πολύ περίμεναν οι οπαδοί της μάρκας, αλλά και των υπεραυτοκινήτων.
Αυτή η αναμονή, μάλλον έγινε για καλό λόγο, αφού η πρωτότυπη Valhalla είχε εμφανιστεί πριν από τρία χρόνια, καθώς το τελικό μοντέλο παραγωγής θα έχει πιο ισχυρό κινητήρα, είναι τετρακίνητο και με πολλά «καλούδια»
Αυτό συνέβη και λόγω του ανταγωνισμού, καθώς τα τρία χρόνια στον τομέα της αυτοκίνησης με τις τεχνολογικές εξελίξεις να τρέχουν με ιλιγγιώδεις ρυθμούς είναι πολλά.
Aston Martin Valhalla: V8 τούρμπο και τρεις ηλεκτροκινητήρες
Το κινητήριο σύνολο της Valhalla αποτελείται από ένα V8 twin-turbo κινητήρα, τοποθετημένο στο κέντρο, που μόνος του αποδίδει 828 ίππους (204 ίππους/λίτρο). Το θερμικό μοτέρ, συνδυάζεται με τρεις συνολικά ηλεκτροκινητήρες, δύο στον μπροστινό άξονα, που αποδίδουν συνολικά επιπλέον 251 ίππους. Σαν αποτέλεσμα, η συνολική ισχύς του plug-in hybrid συνόλου, φτάνει τους 1.079 ίππους και η ροπή τα 1.100 Nm.
Οι επιδόσεις είναι προφανώς καταιγιστικές, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να καλύπτονται σε 2.5 δευτ., ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα… 350 χλμ./ώρα. Η κίνηση μεταφέρεται μέσω αυτόματου κιβωτίου, διπλού συμπλέκτη, Aston Martin Valhalla, με ενσωματωμένο το ηλεκτρονικό διαφορικό και τον ηλεκτροκινητήρα, για τους πίσω τροχούς.
Οι μπροστινοί κινούνται από τους δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε τροχό, με σύστημα κατανομής ροπής Torque Vectoring, ενώ είναι υπεύθυνοι και για την… όπισθεν, την αποκλειστικά ηλεκτρική κίνηση της Valhalla και την φόρτιση του συστήματος κατά το φρενάρισμα.
Ενεργητική αεροδυναμική και αερόφρενο
Η Aston Martin μετέφερε την τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει από τη συμμετοχή της στην F1, στην Valhalla, με την αεροδυναμική να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο. Σύμφωνα με την εταιρεία, η Valhalla παράγει πάνω από 600 κιλά κάθετης δύναμης από τα 240 χλμ./ώρα μέχρι την τελική της ταχύτητα, με την πίσω αεροτομή να διαθέτει λειτουργία DRS, ενώ λειτουργεί και ως αερόφρενο
Η Valhalla διαθέτει τέσσερα προφίλ οδήγησης, που επιλέγει ο οδηγός, ανάλογα της επιθυμίες του και φυσικά αν οδηγεί σε πίστα ή όχι.
Ολοκληρωμένο σύστημα ελέγχου
Όλες οι λειτουργίες των διαφόρων υποσυστημάτων της Valhalla, έχουν ενσωματωθεί στο Vehicle Dynamics Control (IVC), που ελέγχει το υβριδικό σύστημα τις αναρτήσεις, τα φρένα, το τιμόνι και την ενεργητική αεροδυναμική, ώστε να προσφέρει την καλύτερη δυνατή απόδοση, ανάλογα και το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης.
Όταν τίθεται σε λειτουργία το μοτέρ της Valhalla, επιλέγεται αυτόματα η ρύθμιση Sport, με τον οδηγό να μπορεί να επιλέξει την αμιγώς ηλεκτρική, EV, λειτουργία, ή τις υπόλοιπες δύο, Sport+ και Race. Δεν υπάρχει δηλαδή… Normal ή ECO, εκτός από το EV.
Στην επιλογή RACE, η πίσω αεροτομή ανασηκώνεται μέχρι και 255 χιλ, ενώ κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος, αλλάζει κλίση λειτουργώντας ως αερόφρενο, προσφέροντας ακόμα μικρότερες αποστάσεις πέδησης.
Εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων
Για να διατηρηθεί το βάρος χαμηλά, το αμάξωμα της Valhalla εδράζεται σε ένα σωληνωτό τμήμα από ανθρακονήματα, που προσφέρει και την απαραίτητη ακαμψία, με αποτέλεσμα το συνολικό βάρος να ανέρχεται σε 1.655 κιλά, με την αναλογία κιλών/ίππο στο 1.5. Φυσικά και τα φρένα είναι κεραμικά, συμβάλλοντας και αυτά στην περαιτέρω μείωση του βάρους.
Η παραγωγη της Aston Martin Valhalla θα ξεκινήσει το δεύτερο τρίμηνο του 2025 και σύμφωνα με την εταιρεία θα κατασκευαστούν μόλις 999 μονάδες.