Στο WRC ανατέλλει η νέα εποχή. Και η ανατολή στο WRC «ξεκίνησε» από το Κιγκάλι, την πρωτεύουσα της Ρουάντα όπου πραγματοποιήθηκε το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού.
Εκπλήξεις λοιπόν από την ομάδα εργασίας των ράλι που έδειξε επιτέλους τον δρόμο για το μέλλον του WRC, βραχυπρόθεσμα αλλά και μεσοπρόθεσμα, ξεκινώντας με την επικύρωση για τα Rally1 Cars χωρίς υβριδικά συστήματα για τα επόμενα δύο χρόνια. Και αυτό γιατί από το 2027 αλλάζει όλο το τοπίο στο WRC.
Μη ξεχνάμε ότι υπήρχε ένα διαρκές «πέρα-δώθε» καθώς από τότε που ανέλαβε τα καθήκοντά του το νέο Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA, τα δύο πρώτα χρόνια δεν είχαν προταθεί σημαντικές αλλαγές, που συνορεύουν με την αδράνεια.
Αυτοί οι νέοι κανονισμοί για τη διετία (2025-2026) που, μετά από ένα ατελείωτο «πέρα-δώθε», όπου κάθε κατασκευαστής από τη μεριά του ήθελε κάτι συγκεκριμένο, αποσαφηνίστηκαν τελικά κατά την επικύρωσή στη δύση του 2024 από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA, με το πιο σημαντικό την κατάργηση του υβριδικού συστήματος, αλλά και το νέο σύστημα βαθμολογίας, που θα το διαβάζεται σε άλλο κείμενο στην ενότητα του WRC.
Τα Rally1 Cars για το 2025/2026 δεν θα έχουν πλέον το υβριδικό κιτ.
Ο τεχνικός κανονισμός που φέρει την ονομασία WRC27 που εγκρίθηκε από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού θα έχει διαρκέσει δέκα χρόνια και θα υπάρχει χώρος για κάθε τύπο κινητήρα, κίνηση που ανατρέπει τα δεδομένα.
Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA λοιπόν ενέκρινε τους νέους τεχνικούς κανονισμούς του WRC, που ονομάζονται WRC27, οι οποίοι σκιαγραφούν το μέλλον του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι από τη σεζόν του 2027
Οι σε βάθος διαβουλεύσεις με όλους τους «παίκτες» του WRC, στοχεύουν στη διασφάλιση ενός δυναμικού και βιώσιμου μέλλοντος για το πρωτάθλημα, διατηρώντας την εστίαση στη μείωση του κόστους, και στην τεχνική ευελιξία πέρα από τη βιωσιμότητα.
Οι νέοι εγκεκριμένοι κανόνες θα προσφέρουν έναν δεκαετή κύκλο σταθερότητας, επιτρέποντας στους κατασκευαστές και τις ομάδες να σχεδιάζουν και να επενδύουν με μεγαλύτερη εμπιστοσύνη. Η σταθερότητα στους κανονισμούς θεωρείται κρίσιμο στοιχείο για την προσέλκυση νέων συμμετεχόντων (εταιρίες/ομάδες) με στόχο τη διασφάλιση της συνεχούς ανάπτυξης του αθλήματος.
WRC: Όριο τα 345.000 ευρώ για τα Rally1 Cars από το 2027
Κεντρικό στοιχείο των νέων κανόνων είναι η ευελιξία σχεδιασμού σε ζητήματα ασφαλείς, όπως το roll-cage που αποτελείται από ενιαίο σωληνωτό σασί. Η ιδέα του κλωβού ασφαλείας, που ήδη υπάρχει στα σημερινά αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally1, έχει βελτιστοποιηθεί για να μειώσει την πολυπλοκότητα και το κόστος.
Αυτός ο συγκεκριμένος σχεδιασμός ασφαλείας θα επιτρέψει την προσαρμογή αμαξωμάτων από μια μεγάλη ποικιλία αυτοκινήτων παραγωγής, συμπεριλαμβανομένων sedan, SUV, hatchback και ακόμη και πρωτότυπων σχεδιασμένων ειδικά για ράλι.
Για τον εξορθολογισμό του κόστους, η μέγιστη τιμή ενός αυτοκινήτου Rally1 (ή όπως θα ονομάζεται από το 2027) θα περιοριστεί στα 345.000 ευρώ, μείωση που, ποσοστιαία, είναι πολύ περισσότερο από το 50% σε σύγκριση με τα τρέχοντα επίπεδα.
Θα επιτευχθεί εξοικονόμηση μέσω τεχνικών προδιαγραφών για εξαρτήματα και βελτιώσεων στη διάρκεια ζωής τους. Το λειτουργικό κόστος θα μειωθεί επίσης με τον περιορισμό του προσωπικού, τη βελτιστοποίηση των μεταφορών logistics και τη χρήση τοπικών εγκαταστάσεων.
Οι νέοι κανόνες εισάγουν επίσης μεγαλύτερη ευελιξία για τις μονάδες ισχύος. Από το 2027, οι εταιρίες που θα συμμετέχουν θα μπορούν να επιλέγουν μεταξύ κινητήρων εσωτερικής καύσης που τροφοδοτούνται από βιώσιμα καύσιμα, υβριδικών κινητήρων ή πλήρως ηλεκτρικών λύσεων. Ο αρχικός στόχος είναι η χρήση κινητήρων εσωτερικής καύσης που τροφοδοτούνται από βιώσιμα καύσιμα, με πιθανή εξέλιξη προς υβριδικές και ηλεκτρικές τεχνολογίες στο μέλλον.
Αυτή η ποικιλία αντικατοπτρίζει το σημερινό τοπίο της αυτοκινητοβιομηχανίας, στην οποία διαφορετικές διαμορφώσεις ανταποκρίνονται στις ανάγκες διαφορετικών αγορών, διατηρώντας τη δέσμευση για περιβαλλοντική βιωσιμότητα στο επίκεντρο.
Συνέργειες μεταξύ WRC και Rallycross
Ο κανονισμός ανοίγει επίσης το δρόμο για πιθανές συνέργειες μεταξύ του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι και του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Rallycross. Με περαιτέρω εγκρίσεις, ένας κατασκευαστής ή ομάδα θα μπορούσε να εκτελέσει παράλληλα προγράμματα και στους δύο κλάδους, χρησιμοποιώντας διαφορετικά συστήματα μετάδοσης κίνησης για να πληρούν τις προδιαγραφές κάθε πρωταθλήματος.
Οι νέοι κανονισμοί χαιρετίστηκαν θετικά από τους βασικούς πρωταγωνιστές του WRC που σχολίασαν τα εξής:
Mohammed Ben Sulayem, Πρόεδρος της FIA: «Αυτοί οι κανόνες είναι θεμελιώδεις για τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη του WRC. Προσφέρουν μια σταθερή βάση για ένα συναρπαστικό μέλλον, με έμφαση στη συγκράτηση του κόστους, τη βιωσιμότητα και τη διεύρυνση της συμμετοχής».
Pernilla Solberg, Πρόεδρος της Επιτροπής WRC: «Αυτό είναι το αποτέλεσμα σημαντικής δουλειάς που βασίζεται σε σχόλια από ανταγωνιστές, διοργανωτές και οπαδούς. Οι νέοι κανόνες θα κάνουν το WRC πιο προσιτό, ενθαρρύνοντας τη συμμετοχή ανεξάρτητων ομάδων».
Peter Thul, WRC Promoter Sporting Director: «Η σημαντική μείωση του κόστους είναι ένα κρίσιμο βήμα για τη διατήρηση των σημερινών κατασκευαστών και την προσέλκυση νέων. Αυτός ο κανονισμός προσφέρει ένα σαφές όραμα για το μέλλον».
Malcolm Wilson, Διευθύνων Σύμβουλος, M-Sport Ford: «Οι κανόνες θα ενθαρρύνουν νέες συμμετοχές και θα δώσουν περισσότερες ευκαιρίες στους νέους οδηγούς, διασφαλίζοντας τη μακροπρόθεσμη επιτυχία του WRC».
Jari-Matti Latvala, Επικεφαλής Toyota GAZOO Racing: «Έχουμε δουλέψει σκληρά με τη FIA για να συμβάλουμε σε αυτούς τους κανόνες. Ενώ έχουμε ακόμα δουλειά να κάνουμε, είμαστε στο σωστό δρόμο».
Cyril Abiteboul, Πρόεδρος και Διευθυντής Hyundai Motorsport: «Είναι πάντα καλό να έχουμε έναν μακροπρόθεσμο οδικό χάρτη για τα πρωταθλήματα. Χαιρετίζουμε τις σημαντικές προσπάθειες που έχουν γίνει για τη μείωση του κόστους, καθώς το άθλημα πρέπει να σταθεροποιηθεί και να αναπτύξει τη βάση των κατασκευαστών του».