Λίγες λεπτομέρειες είχαν απομείνει για την πλήρη αποκάλυψη του DS N°8, με τη γαλλική εταιρεία να μην μας κρατά κι άλλο σε αγωνία.
Η στιγμή για την πλήρη αποκάλυψη και επίσημη παρουσίαση του νέου, πολυτελούς, ηλεκτρικού SUV της DS Automobiles έφτασε, με την εταιρεία να δίνει στη δημοσιότητα και όλες τις προδιαγραφές του νεόυ μοντέλου, εκτός από εκείνες που ήταν ήδη γνωστές.
Επιπροσθέτως, αποκάλυψε και το παρουσιαστικό του, χωρίς καμουφλάζ και σίγουρα η αναμονή άξιζε τον κόπο.
DS N°8: 350 ίπποι και 750 χλμ αυτονομία
Νέα στάνταρ θέτει η ναυαρχίδα της DS Automobiles στον τομέα της αυτονομίας, αφού τα συνολικά 750 χλμ, είναι από τις καλύτερες τιμές για ηλεκτρικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής, με τη γαλλική εταιρεία να ισχυρίζεται πως το N°8 μπορεί να διανύσει μέχρι και 500 χλμ, αποκλειστικά στον αυτοκινητόδρομο, χάρη στην coupe σχεδίαση και τον πολύ καλό αεροδυναμικό συντελεστή Cx 0.24.
H νέα κορυφαία DS, διαθέτει τρεις παραλλαγές ισχύος, 230, 245 και 350 ίππων (260, 280 και 375 με overboost), με τις δύο τελευταίες να είναι μεγάλου βεληνεκούς Long Range και την πιο ισχυρή να είναι τετρακίνητη, ενώ οι άλλες δύο μπροσθιοκίνητες. Η έκδοση με τη μεγαλύτερη αυτονομία των 750 χλμ, είναι η Long Range των 245 ίππων, με την Long Range τετρακίνητη να φτάνει τα 682 χλμ.
Η μπαταρία στη βασική έκδοση έχει χωρητικότητα 74 kWh, ενώ στις δύο ισχυρότερες εκδόσεις η χωρητικότητα φτάνει τα 97.2 kWh, με την τάση λειτουργίας του κυκλώματος και στις δύο περιπτώσεις να είναι 400 Volt. Η κορυφαία έκδοση καλύπτει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση σε μόλις 5.4 δευτ. ενώ οι άλλες δύο σε 7.7 και 7.8 δευτ., με την τελική ταχύτητα για όλες τις εκδόσεις να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 190 χλμ./ώρα.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει η λειτουργία της τετρακίνητης έκδοσης υπό κανονικές συνθήκες, με τον δεύτερο ηλεκτροκινητήρα να βγαίνει εκτός λειτουργίας μεταξύ 15 και 140 χλμ/ώρα, αλλά να επεμβαίνει αυτόματα αν παρατηρηθεί απώλεια πρόσφυσης. Ωστόσο οδηγός αν επιλέξει Sport ή AWD λειτουργία, τότε το DS N°8 είναι μόνιμα τετρακίνητο.
Επιρροές από το DS AERO SPORT LOUNGE
Σχεδιαστικά το DS N°8 έχει αρκετές ομοιότητες με το πρωτότυπο AERO SPORT LOUNGE που είχε παρουσιαστεί πριν από πέντε περίπου χρόνια, υιοθετώντας τις αρμονικές του γραμμές αρκετά στοιχεία από την μπροστινή μάσκα που είναι… φωτιζόμενη. Οι διαστάσεις του N°8 είναι διόλου ευκραταφρόνητες, με το μήκος του να φτάνει τα 4.82 μέτρα και το πλάτος τα 1.91 μέτρα.
Το DS N°8 έχει περάσει αρκετές ώρες δοκιμών στην αεροσήραγγα για τη βελτίωση της αεροδυναμικής του, με το τελικό αποτέλεσμα να δικαιώνει την εταιρεία, καθώς ισχυρίζεται πως από τις μειωμένες αεροδυναμικές αντιστάσεις, κέρδισε τουλάχιστον 75 χλμ. αυτονομίας στον αυτοκινητόδρομο ή 60 χλμ. σε μεικτές συνθήκες.
Εσωτερικό από το μέλλον
Αν και η γαλλική εταιρεία είχε αποκαλύψει μερικώς το εσωτερικό του, οι λεπτομέρειές του και τα επί μέρους στοιχεία εντυπωσιάζουν περαιτέρω, κυρίως με τη δυνατότητα διαμόρφωσης του φωτισμού. Το ταμπλό αποπνέει πολυτέλεια, αλλά και ηρεμία με τον μινιμαλιστικό του σχεδιασμό, χωρίς να αποσπάται η προσοχή του οδηγού. Αυτό ενισχύεται περαιτέρω με την ύπαρξη του head-up display, που προβάλλει τις απαραίτητες πληροφορίες στο οπτικό πεδίο του οδηγού.
Τα στοιχεία που ξεχωρίζουν επίσης είναι το τιμόνι με τη σχεδίαση τύπου… «Χ» και η μεγάλη οθόνη αφής με διαγώνιο 16 ίντσες. Οι μελλοντικοί ιδιοκτήτες θα αντιμετωπίσουν ωστόσο μεγάλες δυσκολίες στην επιλογή των χρωματικών συνδυασμών και των υλικών του εσωτερικού, καθώς οι επιλογές είναι πολλές, ενώ είναι σχεδόν σίγουρο πως οι περισσότεροι θα επιλέξουν την πανοραμική, θερμική γυάλινη οροφή, που αυξάνει το εσωτερικό ύψος και προσφέρει ακόμα πιο φωτεινό εσωτερικό.
Η παραγωγή του DS N°8 αναένεται να ξεκινήσει προς το μέσο του 2025, με τις παραδόσεις των νέων αυτοκινήτων να ακολουθούν σε σύντομο χρονικό διάστημα.