Η αλματώδης εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης έχει επαναφέρει στη ζωή μια τεχνολογία που ανέπτυξε πρώτος ο Ferdinand Porsche.
Ο λόγος για τους κινητήρες πλήμνης (in-wheel motor), δηλαδή ηλεκτροκινητήρας τοποθετημένος μέσα στον τροχό, εξασφαλίζοντας ότι η ισχύς εξόδου είναι άμεσα διαθέσιμη στον τροχό χωρίς μηχανικές απώλειες μετάδοσης. Πριν από 125 χρόνια λοιπόν, ο Ferdinand Porsche ασχολήθηκε με την ανάπτυξη ενός ηλεκτρικού οχήματος με κινητήρες πλήμνης, κάτι που αποδεικνύει πόσο μπροστά ήταν από την εποχή του.
Το ημερολόγιο δείχνει 14 Απριλίου του 1900 όταν ένα πρωτοποριακό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, βασισμένο στο σύστημα Lohner-Porsche, κάνει την πρεμιέρα στο Palace of Electricity της Έκθεσης του Παρισιού, έχοντας τους ηλεκτροκινητήρες ενσωματωμένους στους μπροστινούς τροχούς.
Ο 24χρονος τότε Ferdinand Porsche καταξιώνεται ως μηχανικός, ενώ στη συνέχεια αναπτύσσει ένα ηλεκτρικό όχημα με κινητήρες πλήμνης στους μπροστινούς τροχούς, εντός μόλις δέκα εβδομάδων, για λογαριασμό της εταιρείας Jacob Lohner & Co. που εδρεύει στη Βιέννη. Καθένας από τους δύο ηλεκτροκινητήρες απέδιδε 2,5 ίππους και η τελική ταχύτητα του οχήματος ήταν 32 χλμ./ώρα. Παράλληλα τα φρένα μπορούν να εφαρμοστούν και στους τέσσερις τροχούς, κάτι που επίσης αποτελεί επίτευγμα.
Η τεχνολογία αναφέρεται από την αρχή ως “System Lohner-Porsche”, καθώς ο Ferdinand Porsche, μαζί με τον Ludwig Lohner, ανέπτυξε ένα αρθρωτό σύστημα για την ηλεκτρική κίνηση, καθώς και τρία μεγέθη κινητήρα με επίπεδα απόδοσης έως και 12 ίππους ανά τροχό για επιβατικά αυτοκίνητα, λεωφορεία και βαρέα φορτηγά. Η αυτονομία των οχημάτων με μπαταρία μολύβδου ήταν περίπου 50 χιλιόμετρα.
Το 1900 ο Ferdinand Porsche δημιούργησε και ένα ηλεκτρικό αγωνιστικό αυτοκίνητο με κινητήρες ενσωματωμένους σε όλους τους τροχούς, με τον καθένα να αποδίδει 14 ίππους. Πρόκειται για το πρώτο όχημα στον κόσμο με κίνηση σε όλους τους τροχούς, ενώ το όνομά του ήταν “La Toujours Contente” που στα γαλλικά σημαίνει «αυτός που είναι πάντα χαρούμενος».
Έπειτα ο Ferdinand Porsche ανέπτυξε το πρώτο λειτουργικό υβριδικό αυτοκίνητο στον κόσμο, το Lohner-Porsche Semper Vivus (στα Λατινικά σημαίνει πάντα ζωντανός). Η ιδέα να συνδυαστεί θερμικός τετρακύλινδρος κινητήρας και ηλεκτρική κίνηση ήρθε επειδή οι μπαταρίες εκείνη την εποχή συχνά προκαλούσαν προβλήματα και οι υποδομές φόρτισης ήταν σχεδόν ανύπαρκτες.
Οι κινητήρες πλήμνης πέρασαν στο παρασκήνιο, καθώς δεν ταίριαζαν τόσο στην μαζική παραγωγή, όσο άλλες σχετικές τεχνολογίες. Στις αρχές της δεκαετίας του 1970 τα σεληνιακά ρόβερ των αποστολών Apollo 15, 16 και 17 τροφοδοτούνται από ηλεκτρικούς κινητήρες πλήμνης, με την NASA να αναγνωρίζει τη συμβολή του Ferdinand Porsche.