Ξεχάστε ότι ξέρατε για το τεράστιο SUV της Ford το Explorer, μήκους 5 μ., που το είχαμε γνωρίσει ως υβριδικό.
Η νέα γενιά έρχεται ακολουθώντας τις προσταγές της εποχής. Αμιγώς ηλεκτρικό δηλαδή και πιο μαζεμένο σε εξωτερικές διαστάσεις που αναπτύχθηκε στην πλατφόρμα ΜΕΒ του Ομίλου Volkswagen.
Τι λένε λοιπόν οι αριθμοί για τις εξωτερικές διαστάσεις σε μήκος/πλάτος/ύψος.
Είναι 4.468/1.871/1.630 χλστ. με μεταξόνιο 2.767 χλστ. αλλά και με 193 χλστ. απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, υπογραμμίζοντας έτσι τις SUV καταβολές.
Και μιλώντας για χώρους το πορτμπαγκαζ προσφέρει 470 λίτρα αποσκευών.
Από αισθητικής άποψης το αμιγώς ηλεκτρικό Explorer ακολουθεί τετραγωνισμένη λογική, με μακρύ μπροστινό καπό και σχεδόν κάθετες επιφάνειες στο πίσω μέρος με ενωμένα τα φώτα.
Για μπροστά οι προβολείς, full Led, σε στυλ μπούμερανγκ, όπου τα ενώνει μια μαύρη γυαλιστερή λωρίδα η οποία αναγράφει την ονομασία του μοντέλου, η κλειστή μάσκα και η λεπτομέρεια χρωμίου στο κάτω μέρος της εισαγωγής, μοιάζουν σαν ένα μεγάλο χαμόγελο.
Ford: Οθόνη αφής 14.6 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό στο Explorer
Στο εσωτερικό το βλέμμα καρφώνεται στην κάθετη οθόνη αφής 14.6 ιντσών, η οποία ρυθμίζεται σε κλίση, αποκαλύπτοντας μια μεγάλη θήκη μικροαντικειμένων πίσω από αυτήν. Στο κάτω μέρος την οθόνης μια σειρά μπουτόν αφής για τον κλιματισμό, ενώ μεγάλες θήκες μικροαντικειμένων υπάρχουν και στη βάση της κονσόλας μεταξύ των καθισμάτων. Εδώ η Ford παραδίδει δωρεάν μαθήματα σχεδιαστικής ανάπτυξης χώρων μικροαντικειμένων.
Φυσικά ψηφιακός και ο πίνακας οργάνων 5.3 ιντσών που θυμίζει μοντέλα I.D. της Volkswagen. Πολύ ωραία και άνετα τα καπιτονέ καθίσματα με ενιαία προσκέφαλα.
Οι χώροι ιδιαίτερα άνετοι, καθώς δεν υπάρχει και το μεσαίο τούνελ ειδικά για τους πίσω επιβάτες με άπλετο χώρο και για τα κεφάλια τους, αφού το all electric Explorer είναι χτισμένο σε πλατφόρμα για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.
H ατμόσφαιρα στο εσωτερικό παρά το μέγεθος της οθόνης, δεν αγχώνει, ίσως να αγχώνει ότι ακολουθώντας την επιλογή Volkswagen, τα παράθυρα μπροστά/πίσω ανοίγουν από κοινούς διακόπτες που πρέπει να επιλέξεις, αρχικά ποια παράθυρα θέλεις να ανοίξεις πρώτα.
Το τιμόνι φέρει ίσιο το πάνω και κάτω μέρος με μια σειρά από μπουτόν.
Ο ηλεκτροκινητήρας που κινεί το Explorer είναι 210 kW/286 ίππους με ροπή 545 Nm με κίνηση στους πίσω τροχούς.
Κιβώτιο μονής σχέσης όπως σε όλα τα αμιγώς και μπαταρία 77 kWh.
Το αυτοκίνητο εκπλήσσει με την οδική του συμπεριφορά. Δεν είναι το πως επιταχύνει τα περισσότερα από 2.000 κιλά του αμαξώματος, αλλά ο τρόπος. Σταθερά σαν βέλος, παρά το γεγονός ότι τα ηλεκτρικά δεν είναι για «αγώνες» παρά την τεράστια ροπή από «0» στροφές.
Οι αναρτήσεις μετατρέπουν τους γεμάτους κακοτεχνίες ελληνικούς δρόμους σε μαγικό χαλί, ενώ άμεσο είναι το τιμόνι. Έχεις πολύ καλή ορατότητα, ο οδηγός κάθεται πολύ καλά και όλα διεξάγονται «ήσυχα και ωραία» όπως τραγουδάει η Ελένη Δήμου.
Έκπληξη και η κατανάλωση του ρεύματος για το βάρος του αυτοκινήτου που ήταν «κολλημένο» στις 17 kWh/100 χλμ. Για τις άλλες επιδόσεις σημειώστε 180 χλμ./ώρα σε τελική και 6,4 ο χρόνος της επιτάχυνσης 0-100 με αυτονομία γύρω στα 500 χλμ.
Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Ford, αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη, στο πόσο φιλικό είναι πίσω από το τιμόνι και πόσο εύκολο οδηγικά είναι. Έχει τον τρόπο του να σας κερδίσει, με χώρους και προσεγμένη ποιότητα ενώ σίγουρα οι 286 ίπποι, όπως η μπλε έκδοση των φωτογραφιών μπαίνουν και αυτοί στην εξίσωση της αγοράς.
Οι τιμές στην έκδοση με την 77 kWh μπαταρία ξεκινούν από τα 51.400 ευρώ και με 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση.
Περισσότερες φωτογραφίες: