Συνεχίστηκε και τον Νοέμβριο η πτώση των πωλήσεων στην ευρωπαική αγορά, αν και το ποσοστό μείωσης ήταν μικρό και δεν είχε επίπτωση στο σύνολο
Με βάση τα στοιχεία του ACEA, τον Νοέμβριο στην Ευρωπαϊκή Ένωση ταξινομήθηκαν 869.916 αυτοκίνητα (1.055.319 αν συμπεριλάβουμε και τις τρίτες χώρες), έναντι 886.918 (1.077.092) τον αντίστοιχο περσινό μήνα.
Αυτό μεταφράζεται σε πτώτη της τάξης του 1.9%, ενώ αν ενσωματωθούν και οι τρίτες χώρες (Μ. Βρετανία, Ελβετία, Ισλανδία, Νορβηγία) η πτώση φτάνει το 2%. Η πτώση της αγοράς τον Νοέμβριο έφερε ακόμα πιο κοντά τα δύο τελευταία έτη, καθώς στους 11 μήνες του 2024, η αύξηση των πωλήσεων είναι πολύ μικρή, της τάξης του 0.4% (9.726.049 έναντι 9.683.563)
Ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου: Πτώση και στα ηλεκτρικά
Η μείωση της ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ε.Ε συνεχίστηκε και τον Νοέμβριο, σε αντίθεση με την ελληνική αγορά. Έχουν μειωθεί τόσο οι πωλήσεις, όσο και το μερίδιό τους, προκαλώντας νέα ανησυχία στους ιθύνοντες στα κέντρα των αποφάσεων της Ε.Ε.
Τα μερίδια αγοράς ανά τύπο κινητήρα για τον ΝοέμβριοΤον Νοέμβριο η πτώση στις πωλήσεις των ηλεκτρικών άγγιξε το 10% (9.5%) σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, με την αγορά της Γαλλίας να είναι η… πρωταθλήτρια στη μείωση με -24.3%, αλλά και τις Γερμανίας με -21.4% που σαφώς, λόγω μεγέθους, επηρεάζουν και το σύνολο. Επιπροσθέτως, έχει μειωθεί και το μερίδιό τους που πέρυσι τον Νοέμβριο ήταν 16.3% έναντι 15% φέτος, με το σύνολο του 2024 να φτάνουν το 13.4% έναντι 14.2% πέρυσι και σίγουρα μακριά από τους στόχους που έχει θέσει η Ε.Ε.
Στον αντίποτα, τα υβριδικά συνεχίζουν να διεισδύουν ολοένα και περισσότερο, καθώς και τον Νοέμβριο ήταν τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα, υπερκεράζοντας τα κλασικά βενζινοκίνητα, τάση που αναμένεται να διαπιστώσουμε και το 2025.
Το 2024 στο σύνολό του δεν θα έχει σημαντικές μεταβολές, καθώς ο τελευταίος μήνας του έτους, δεν θα επηρεάσει την αγορά που ουσιαστικά θα παραμείνει στάσιμη.