Tο τοπίο του WRC, στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι της νέας χρονιάς-2025-υπόσχεται να ξεχωρίσει για την ποικιλία των προσεγγίσεων στα διάφορα γεγονότα (αγώνες) του ημερολογίου.
Μετά το ράλι Σαρδηνίας το 2024, το οποίο πειραματίστηκε με μια πιο συμπαγή μορφή με πιο μαζεμένο ωράριο και λιγότερα χλμ. ειδικών διαδρομών (σπριντ το ονόμασαν), το ράλι Σαφάρι στην Κένυα ετοιμάζεται να επανέρθει ξανά τις ρίζες του.
Αυτή η διοργάνωση, τρίτος αγώνας στο ημερολόγιο του WRC 2025, που θα πραγματοποιηθεί μεταξύ 20 -23 Μαρτίου, υπόσχεται να είναι μια πραγματική δοκιμασία «επιβίωσης», θυμίζοντας μια εποχή όπου οι αγώνες δεν ήταν μόνο θέμα ταχύτητας όπως συμβαίνει σήμερα, αλλά αντοχής και αξιοπιστίας.
Ο Simon Larkin, διευθυντής αγώνων στο WRC, αποκάλυψε λεπτομέρειες για το ράλι Σαφάρι του 2025, καθώς η διαδρομή θα είναι μεγαλύτερη και πιο απαιτητική από τις προηγούμενες εκδόσεις, με περισσότερα από 350 χλμ. ειδικών διαδρομών και τμήματα διαδρομής που θα βάλουν οδηγούς-συνοδηγούς σε νέες δοκιμασίες.
Ο Larkin στο πλαίσιο αυτό δήλωσε ότι: «Δεν υπάρχει απόφαση να υιοθετήσουμε ένα σταθερό στυλ για τους αγώνες του WRC. Προσπαθούμε να δώσουμε σε κάθε αγώνα μια μοναδική προσωπικότητα, αλλά χωρίς να δημιουργούμε άκαμπτες διακρίσεις μεταξύ σπριντ και αντοχής, με την εξέλιξη του ράλι Σαφάρι να είναι ένα τέλειο παράδειγμα αυτής της φιλοσοφίας».
WRC: Το ράλι Σαφάρι είναι ένας αγώνας με διαχρονική γοητεία
Το ράλι Σαφάρι είναι ένας αγώνας που πάντα είχε μια ξεχωριστή θέση στις καρδιές των θεατών.
Ο συνδυασμός των συναρπαστικών τοπίων και της εξαιρετικής δυσκολίας το έκανε ένα εμβληματικό γεγονός στον κόσμο των ράλι. Για το 2025, οι διοργανωτές στοχεύουν να ενισχύσουν περαιτέρω αυτά τα χαρακτηριστικά.
«Προσπαθούμε να φέρουμε εικόνες από το παρελθόν, παντρεύοντάς τες με το σήμερα, αναζητώντας μια ισορροπία που να ικανοποιεί τόσο τους οδηγούς όσο και τους ενθουσιώδεις φίλους/θεατές», πρόσθεσε ο Larkin για να συνεχίζει τονίζοντας ότι «Η Ιταλία, με το συμπαγές πρόγραμμα των 266,12 χλμ. στο ράλι Σαρδηνίας, είναι ένα παράδειγμα για το πώς είναι δυνατόν να εξελιχθείς χωρίς να χάσεις την ουσία ενός αγώνα».
Η συζήτηση μεταξύ αγώνων σπριντ και αντοχής είναι η κεντρική συζήτηση για το μέλλον του WRC. Το πείραμα της Σαρδηνίας το 2024 έδειξε τα οφέλη μιας συμπυκνωμένης μορφής, ενώ η Κένυα αντιπροσωπεύει μια σκόπιμη επιλογή για ένα παραδοσιακό ράλι με επίκεντρο την αντοχή.
Ο Andrew Wheatley, της FIA, σχολίασε ότι «Δε θέλουμε όλοι οι αγώνες να είναι τύπου σπριντ ή όλοι τύπου αντοχής. Χρειαζόμαστε ένα μείγμα που να αντικατοπτρίζει την ποικιλομορφία του ράλι. Η επιλογή διαφοροποίησης των αγώνων του ημερολογίου θα μπορούσε να αποδειχθεί επιτυχής στην προσέλκυση ενός ολοένα μεγαλύτερου και πιο ποικίλου κοινού».
Το ράλι Σαφάρι 2025, με την επιστροφή του στην αντοχή, θα προσφέρει ένα μοναδικό θέαμα που θα αναδείξει όχι μόνο τις δεξιότητες των πληρωμάτων αλλά και την ικανότητα των ομάδων να προσαρμοστούν σε ακραίες συνθήκες.
Ταυτόχρονα, αγώνες όπως το ράλι Σαρδηνίας καταδεικνύουν πώς μια μορφή σπριντ μπορεί να κρατήσει την ένταση σε υψηλά επίπεδα και να προσελκύσει τους θεατές με μια δυναμική και έντονη αφήγηση.
Η επιτυχία αυτών των διαφορετικών προσεγγίσεων θα εξαρτηθεί από την ανταπόκριση του κοινού, των πληρωμάτων και των ομάδων.
Το 2025 υπόσχεται να είναι μια κρίσιμη χρονιά για τον καθορισμό του μέλλοντος του WRC, εξερευνώντας νέους ορίζοντες χωρίς όρια.
Κάτω από την αναζήτηση της διαφοροποίησης λέτε να δούμε ακόμα πιο σκληρό Ράλι Ακρόπολις.
Αρκεί να θυμηθούμε τα λόγια της Michele Mouton, που ως υπεύθυνη ασφαλείας στο WRC, τόνιζε όταν έβλεπε τα σκαπτικά μηχανήματα της νομαρχίας τα οποία «έστρωναν» τις ειδικές διαδρομές του Ράλι Ακρόπολις, να μην χαλάσουν τη σκληρή φιλοσοφία του εθνικού μας αγώνα. Το ζήτημα είναι τι θέλει και τι εγκρίνει το WRC…