Η Stellantis επι εποχής Carlos Tavares είχε δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην παραγωγή του εργοστασίου στην Πολωνία, ενώ αυτά στην Ιταλία αντιμετώπιζαν και αντιμετωπίζουν πολλαπλά ζητήματα (συνδικάτα, απολύσεις) με αυτοκίνητα made in Italy να απουσιάζουν.
Μέχρις ότου έγινε η συνάντηση με τα στελέχη της Ιταλικής Κυβέρνησης υπο τον Adolfo Urso (Υπουργός Ανάπτυξης) και της Stellantis με στόχο η επιστροφή στην παραγωγή αυτοκινήτων στον Ιταλικό έδαφος ώστε να επιστρέψει το made in Italy που απουσίαζε.
Stellantis: Νέα μοντέλα Fiat και Alfa Romeo στο πλάνο
Η ανώτατη διοίκηση της ιταλογαλλικής πολυεθνικής παρουσίασε ένα αναθεωρημένο και διορθωμένο βιομηχανικό σχέδιο στο Υπουργείο Επιχειρήσεων για να εγγυηθεί το μέλλον των ιταλικών εργοστασίων. Ένα σχέδιο που διέρχεται από τη δέσμευση να παράγει από το 2028, στο Πομιλιάνο Ντ΄Αρκο στη Νάπολη, δύο νέα μοντέλα που βασίζονται στην πλατφόρμα που είναι αφιερωμένη στα νέα compact αυτοκίνητα του Ομίλου.
Τα ονόματα των αυτοκινήτων που το πλάνο ονομάζεται «Piano Italia» δεν είναι γνωστά. Ωστόσο, ορισμένες ενδείξεις υποδηλώνουν την επιστροφή του Fiat Punto, το οποίο θα μπορούσε να προέλθει από τη μελλοντική γενιά του Peugeot 208.
Για το γαλλικό μικρομεσαίο αυτοκίνητο, στην πραγματικότητα, γνωρίζουμε ήδη ότι από το 2026 θα κατασκευάζεται στην Ισπανία, και θα βασίζεται στη λεγόμενη πλατφόρμα STLA Small, η οποία θα δημιουργήσει περισσότερα μοντέλα για όλες τις μάρκες του Ομίλου.
Η ανακοίνωση των νέων πλάνων έγινε από τον Jean-Philippe Ιmparato, διευθυντή επιχειρήσεων Stellantis στην Ευρώπη, ο οποίος μίλησε κατά τη διάρκεια του Stellantis Table που διοργανώθηκε στη Ρώμη. Ήταν μια συνάντηση «πρόσωπο με πρόσωπο» με την Ιταλική κυβέρνηση που ήταν επίσης μια ευκαιρία για επικοινωνία για τη μελλοντική άφιξη μιας νέας γενιάς του Panda που θα πρέπει να αντικαταστήσει αυτό το οποίο παράγεται στο εργοστάσιο της Νάπολης και το οποίο δεν πρέπει να συγχέεται με το Fiat Grande Panda, το οποίο κατασκευάζεται στη Σερβία.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης ο Imparato τόνισε ότι τα ιταλικά εργοστάσια θα παραμείνουν ενεργά και ήδη από το 2026 η παραγωγική ικανότητα θα αυξηθεί χάρη στα νέα μοντέλα.
Μεταξύ αυτών θα είναι οι νέες Alfa Romeo Stelvio και Giulia, που αναμένεται να κυκλοφορήσουν το 2025 και το 2026 από το εργοστάσιο του Κασίνο στην περιοχή του Φροζινόνε στο Λάτσιο, όπου η άφιξη του τρίτου μοντέλου που βασίζεται στην πλατφόρμα STLA Large έχει επιβεβαιώθηκε και το οποίο υποθέτουμε ότι θα είναι η νέα Maserati Quattroporte, βάση των πληροφοριών.
Σύμφωνα με τους αξιωματούχους της Stellantis, κάθε εργοστάσιο θα έχει ένα συγκεκριμένο σχέδιο παραγωγής μέχρι το 2032. Ταυτόχρονα, όλα τα μελλοντικά μοντέλα που θα παράγονται στην Ιταλία – με εξαίρεση το DS N° 8 – θα κατασκευαστούν τόσο σε υβριδική όσο και σε ηλεκτρική έκδοση, σε αντίθεση με ό,τι είχε προβλέψει ο πρώην διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Carlos Tavares.
Αυτή η ανακοίνωση, ειδικότερα, έτυχε της έγκρισης της κυβέρνησης και των κοινωνικών εταίρων, ανησυχώντας για τον κίνδυνο υπολειτουργίας των εργοστασίων λόγω της χαμηλής ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.