Έπειτα από κινητοποιήσεις και έντονες αντιδράσεις η διοίκηση της Volkswagen ήρθε σε συμφωνία με το εργατικό συνδικάτο IG Metall και το Συμβούλιο Εργασίας.
Η κοινή συμφωνία για την αναδιάρθρωση και επιβίωση του γερμανικού κολοσσού ονομάζεται “Zukunft Volkswagen”, δηλαδή «Μελλοντική Volkswagen». Σαφέστατα δε μιλάμε για νίκη των εργαζομένων, καθώς χιλιάδες άνθρωποι θα χάσουν τη δουλειά τους. Συγκεκριμένα, αποφασίστηκαν πάνω από 35.000 περικοπές θέσεων εργασίας σε ολόκληρη τη Γερμανία μέχρι το 2030. Η Volkswagen εκτιμά ότι θα έτσι θα εξοικονομήσει σε ετήσια βάση 1,5 δισεκατομμύριo ευρώ στο κόστος εργασίας.
Η παραγωγή οχημάτων στη Γερμανία θα μειωθεί κατά 734.000 μονάδες, ώστε να υπάρξει εναρμονισμός με τη ζήτηση. Συνολικά η Volkswagen αναμένει να εξοικονομήσει μεσοπρόθεσμα περισσότερα από 15,6 δισ. ευρώ ετησίως, ενώ θα εξασφαλίσει τους απαραίτητους πόρους για σημαντικές επενδύσεις σε μελλοντικά της προϊόντα έως το 2030.
Volkswagen: Οι αποφάσεις για τα γερμανικά εργοστάσια
Για το κεντρικό εργοστάσιο στο Βόλφσμπουργκ αποφασίστηκε να μεταφερθεί στο μέλλον εκεί η παραγωγή των Volkswagen ID.3 και Cupa Born. Παράλληλα η παραγωγή των Golf και Golf Estate θα μεταφερθεί στο εργοστάσιο που βρίσκεται στην Πουέμπλα του Μεξικού, όπως συνέβη και με το Polo. Οι παραπάνω ενέργειες θα έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση των γραμμών παραγωγής από δυο σε τέσσερις.
Σημειώνεται ακόμα ότι μέχρι το τέλος της δεκαετίας στο εργοστάσιο του Βόλφσμπουργκ θα ξεκινήσει η κατασκευή του ηλεκτρικού Golf και ενός ηλεκτρικού μοντέλου που θα βασίζεται στην πλατφόρμα SSP. Μέχρι το 2030 θα γίνει περικοπή σε περίπου 4.000 θέσεις εργασίας από το Βόλφσμπουργκ.
Στο εργοστάσιο του Έμντεν τώρα, θα συνεχιστεί η παραγωγή των ID.7, ID.7 Tourer και ID.4. Σχετικά με το εργοστάσιο στο Όσναμπρουκ αποφασίστηκε να συνεχιστεί η παραγωγή του T-Roc Cabrio, μέχρι τα μέσα του 2027, ενώ επί του παρόντος διερευνώνται τρόποι για διαφορετική χρήση του συγκεκριμένου εργοστασίου.
Τα Audi Q4 e-tron και Q4 e-tron Sportback διασφάλισαν τη συνέχιση παραγωγής τους στο εργοστάσιο του Τσβικάου, όπου θα λειτουργεί μια γραμμή παραγωγής από το 2027. Για το εργοστάσιο στη Δρέσδη “Transparent Factory” αποφασίστηκε να διακοπεί η παραγωγή οχημάτων στα τέλη του 2025. Η Volkswagen εξετάζει εναλλακτικές χρήσεις του, όπως η δυνατότητα συμμετοχής σε προγράμματα τρίτων.