Η Skoda προχώρησε στην προγραμματισμένη παγκόσμια πρεμιέρα των ανανεωμένων Enyaq και Enyaq Coupe.
Αμφότερα, από το λανσάρισμά τους το 2020, έχουν φέρει στην Skoda συνολικά πάνω από 250.000 πωλήσεις. Το 2024 οι πωλήσεις τους ξεπέρασαν τις 75.000 μονάδες, ενώ συμπεριλαμβάνονται ανάμεσα στα εμπορικότερα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα σε σημαντικές ευρωπαϊκές αγορές.
Skoda Enyaq: Στα χνάρια του Elroq
Σχεδιαστικά τα ανανεωμένα Enyaq και Enyaq Coupe ακολούθησαν με τη σειρά τους τη νέα φιλοσοφία “Modern Solid” της τσέχικης εταιρείας που πρωτοείδαμε στο επίσης ηλεκτρικό νέο Elroq, τον περασμένο Οκτώβριο. Οι περισσότερες αλλαγές εντοπίζονται στο μπροστινό τους τμήμα όπου συναντάμε την επιφάνεια “Tech-Deck Face“ που μας είναι ήδη γνώριμη από το Elroq, ενώ στόχο έχει να προσδώσει μια πιο «καθαρή» όψη και να αντικαταστήσει την παραδοσιακή μάσκα της Skoda.
Παράλληλα η επιφάνεια “Tech-Deck Face“ συμβάλει στην αεροδυναμική βελτίωση, καθώς ο συντελεστής οπισθέλκουσας cd του Enyaq έχει μειωθεί από 0,264 σε 0,245 και του Enyaq Coupe από 0,234 σε 0,225. Ωφελημένη από τις αεροδυναμικές βελτιώσεις βγαίνει φυσικά και η ηλεκτρική αυτονομία. Για παράδειγμα, το Enyaq 85 με μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 77 kWh, αύξησε την αυτονομία του από τα 562 στα 588 χλμ., ενώ το Enyaq 85 Coupe με την ίδια μπαταρία, μετά από μια πλήρη φόρτιση, υπόσχεται πλέον αυτονομία 597 αντί για 570 χλμ.
Τα επάνω στενόμακρα φώτα με τέσσερις μονάδες Led έχουν οριζόντια διάταξη και στην έκδοση που είναι τεχνολογίας Led Matrix συνδυάζονται με φωτιζόμενο τμήμα της μάσκας. Παρατηρήστε ακόμα ακόμα ότι στο χείλος του εμπρός καπό δεν υπάρχει το έμβλημα της μάρκας, αλλά το όνομα της Skoda με κεφαλαία γράμματα με σκούρο χρώμιο (Unique Dark Chrome), με το συγκεκριμένο φινίρισμα να χρησιμοποιείται σε ορισμένα χαμηλότερα τμήματα των προφυλακτήρων και στα πλευρικά μαρσπιέ.
Το προφίλ του οχήματος δείχνει αμετάβλητο, ενώ τα πίσω φώτα διατηρούν το παραδοσιακό σχήμα “C” της Skoda. Σημειώνεται ακόμα ότι στην παλέτα για το αμάξωμα του ανανεωμένου Enyaq και Enyaq Coupe προστέθηκε η νέα μεταλλική απόχρωση “Olibo Green“, ενώ διατίθενται ζάντες 19 έως 21 ιντσών.
Στο εσωτερικό τώρα, η Skoda αποφάσισε να δώσει μεγαλύτερη έμφαση στη βιωσιμότητα των υλικών, ενώ προσφέρονται συνολικά έξι διαμορφώσεις για την καμπίνα. Στην έκδοση Lodge η επένδυση καθισμάτων είναι κατασκευασμένη από TechnoFil, ένα υλικό που περιέχει 75% ίνες ECONYL κατασκευασμένες από ανακυκλωμένα υφάσματα (δίχτυα ψαρέματος, υπολείμματα υφασμάτων και παλιά χαλιά).
Επιπλέον στον πλουσιότερο πλέον στάνταρ εξοπλισμό ανήκει το νέας σχεδίασης θερμαινόμενο τιμόνι, τα εμπρός θερμαινόμενα καθίσματα, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 5 ιντσών και η κεντρική οθόνη αφής 13 ιντσών.
Τη λίστα συμπληρώνει σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, κλιματισμός τριών ζωνών, adaptive cruise control με υποβοήθηση σε κυκλοφοριακή συμφόρηση, το σύστημα το “Remote Park Assist” που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να σταθμεύει με τη χρήση κινητού τηλεφώνου και το σύστημα “Remote Trained Parking”, μέσω του οποίου το αυτοκίνητο διδάσκεται να παρκάρει αυτόματα σε έως και πέντε επιλεγμένους χώρους.
Η χωρητικότητα στο πορτμπαγκάζ του Enyaq είναι 585 λίτρα και αυξάνεται στα 1.710 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων, ενώ οι αντίστοιχοι αριθμοί στο Enyaq Coupe είναι 570 και 1.610 λίτρα. Μέσα στο χώρο αποσκευών υπάρχει ένας κωδικός QR, ο οποίος όταν τον σκανάρεις σου δίνει συμβουλές για έξυπνη φόρτωση.
Όπως προαναφέραμε τα Enyaq και Enyaq Coupe προσφέρεται με μπαταρία χωρητικότητας ωφέλιμης χωρητικότητας 77 kWh, αλλά υπάρχει και μια μικρότερη μπαταρία, ωφέλιμης χωρητικότητας 59 kWh, για το εισαγωγικό μοντέλο, ενώ η αυτονομία κυμαίνεται από 431 έως 597 χλμ. Υπάρχουν δυο πισωκίνητες και μια τετρακίνητη έκδοση, με την ισχύ στους 204 ή 285 ίππους και την αντίστοιχη ροπή στα 310 και 545 Nm.
Τέλος, να πούμε ότι με το ανανεωμένο Enyaq, η Skoda ξεκινάει φέτος τους εορτασμούς για την 130η της επέτειο.