Στα 487 χλμ. της 8ης διαδρομής που οδήγησαν το Dakar από την Al Duwadimi στο Riyadh είχε χρώμα Henk Lategan -Brett Cumming, στο Toyota Hilux που πέτυχαν τον ταχύτερο χρόνο σε δύο ειδικές μετά τον πρόλογο. Το πλήρωμα της Toyota πήρε κεφάλι» μετά από τα 100 πρώτα χλμ. της διαδρομής. Δεύτερη θέση στα 1’47” για τους Guy Botterill-Dennis Murphy, επίσης με Toyota Hilux και στην τρίτη θέση, στα 4’04” για τους Mathieu Serradori- Loic Minaudier με Century Cr7.
Οι Brian Baragwanath- Leonard Cremer ακολουθούν με 5’’ στο Centuy Cr7 και στα 5’17” οι Nani Roma-Alex Haro, στο Ford Raptor.
Στη γενική κατάταξη, ο Lategan αυξάνει τη διαφορά έναντι του Yazeed Al Rajhi, τώρα 5’41” πίσω ο Ekstrom διατηρεί την τρίτη θέση αλλά πέφτει πίσω στο 28’55”. Ο Al Attiyah χάνει έδαφος και βρίσκεται πλέον στο 34’14”.
Η μέρα ξεκίνησε με τον Variawa να έχει κολλήσει για σχεδόν 15 λεπτά στο 9o χλμ. της διαδρομής, πιθανότατα λόγω μηχανικού προβλήματος. Ο Botterill, 29ος στην εκκίνηση, πήρε το προβάδισμα της ειδικής στα πρώτα 54 χλμ. της διαδρομής με τον Schroder 12” πίσω, τον de Mévius 23”, τον Lategan 49” και τον Baragwanath 1’03”.
Στα 78ο χλμ. ο de Mévius είναι ο ταχύτερος. Ο Botterill είναι 2ος με μόλις 5”. Ο Lategan, ο τρίτος ταχύτερος χρόνος στα 31”, ακολουθούμενος από τον Baragwanath στο 53”, τον Schroder στο 1’ και ο Prokop στο 1’15”. Στο 113ο χλμ. ο de Mévius είναι ακόμα πρώτος. Ο Lategan είναι στη 2η θέση με 54” Botterill είναι τρίτος 58″, Baragwanath 4ος σε 1’45”. Ο Αλ Ατίγια είναι 6′ πίσω από τον Ντε Μέβιους και ο Ekstrom σε περισσότερο από 8′. Αμέσως μετά ο de Mévius σταματά και με τον συνοδηγό του Mathieu Baumel και προσπαθεί να επιδιορθώσει κάποια βλάβη που προέκυψε. Τα προβλήματα του De Mévius ευνοεί τον Lategan που παίρνει το προβάδισμα στο επόμενο σημείο ελέγχου.
Ο Νοτιοαφρικανός έχει προβάδισμα 12″ έναντι του συμπαίκτη του Botterill. Ο Baragwanath βρίσκεται στην τρίτη θέση, στο 1’09”. Στο 155ο χλμ. ο Lategan σημειώνει τον καλύτερο χρόνο με πλεονέκτημα 34” έναντι του Botterill, 1’15” έναντι του Baragwanath, 2’51” έναντι του Serradori. Ο Lategan είναι ο πιο γρήγορος και στο 200ο χλμ. με τον Botterill στο 9”, τον Baragwanath στο 1’10”, τον Prokop στο 2’ τον Serradori στο 2’13”, τον Al Rajhi στο 2’35”.
Στα 260 χλμ. της διαδρομής, ο Henk Lategan εξακολουθεί να προηγείται με πλεονέκτημα 32” έναντι του Botterill, 2’12” έναντι του Baragwanath και 2’34” επί του Prokop.
Ο Νοτιοαφρικανός οδηγός της Toyota έχει πλέον πλεονέκτημα έναντι του Yazeed Al Rajhi σχεδόν 3’30” και του Mattias Ekstrom άνω των 11′.
Στo 294o χλμ. ο Botterill τερμάτισε με τη 2η φορά, μόλις 45” από το Lategan, ο Baragwanath παραμένει στην τρίτη θέση στα 2’26”.
Στο 332ο χλμ. ο Lategan έχει πλεονέκτημα 1’14” του Botterill και 3’01” έναντι του Baragwanath.
Στο 404ο, περίπου 80 χλμ. από τον τερματισμό, ο Henk Lategan αύξησε το προβάδισμά του σε 1’17’ έναντι του Botterill.
Στο 442 χλμ. ο Lategan εξακολουθεί να προηγείται, με πλεονέκτημα 1’12” έναντι του Botterill. Ο Baragwanath ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου στο 5’43”. Στο τέλος της ειδικής διαδρομής ο Lategan τιμωρήθηκε με 2’ για υπερβολική ταχύτητα.
Κάπως έτσι το φιλμ της 8ης διαδρομής.
Για τη συνέχεια Riyadh-Haradh μήκους 357 χλμ.