Η συζήτηση μεταξύ των φίλων ήταν φυσικά γύρω από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Μερικοί από την παρέα, ήταν αρνητικοί στην ιδέα το να ανταλλάξουν τα μοντέλα τους με τους θερμικούς κινητήρες, με αμιγώς ηλεκτρικά.
Τρεις από αυτούς ήταν κάτοχοι ηλεκτρικών. Όχι σαν πρώτο αυτοκίνητο, αλλά κάτοχοι, που όμως τοποθετήθηκαν λέγοντας ότι για ταξίδια και ειδικά σε άγνωστες περιοχές επιλέγουν τα άλλα αυτοκίνητα που έχει η οικογένειά τους, οι οποίοι από τους τρεις ο ένας είχε diesel, o δεύτερος υβριδικό με ήπιο σύστημα και ο τρίτος βενζινοκίνητο.
Και τα τρία σύγχρονα από πλευράς μοντέλων.
Η αλήθεια είναι ότι το να ταξιδέψεις με αμιγώς ηλεκτρικό, αναμφίβολα μπορείς.
Αλλά για όλες τις κινήσεις σου θα πρέπει να προγραμματιστείς και κυρίως να «αφήσεις» το ρολόι σου σπίτι, καθώς το ηλεκτρικό απαιτεί ηρεμία και χρόνο.
Όταν θα ταξιδέψεις με ηλεκτρικό θα πρέπει να έχεις φροντίσει να μάθεις πού κατά τη διαδρομή υπάρχουν φορτιστές, αν δουλεύουν και ποια η ισχύς τους. Καθώς αναλόγως με τα kW είναι ανάλογη και η ταχύτητα που φορτίζει.
Υπάρχει και η δυνατότητα να προγραμματίσετε την ώρα που θα φτάσετε για να φορτίσετε, ώστε να μην περιμένετε τον άλλον οδηγό που φορτίζει και ενδεχομένως να υπάρχει και άλλος στη σειρά.
Με τα ηλεκτρικά χρειάζεται προγραμματισμός, και επειδή αυτή η περίοδος έχει χαμηλή θερμοκρασία, μπορείτε να ρυθμίσετε και το σύστημα κλιματισμού, υπολογίζοντας την ώρα που θα ξεκινήσετε ώστε στο εσωτερικό του αυτοκινήτου η θερμοκρασία να είναι στο επιθυμητό επίπεδο.
Φυσικά με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, όση ιπποδύναμη και να έχει είμαστε πάρα πολύ ευγενικοί με το πεντάλ γκαζιού. Η κατανάλωση ρεύματος αυξάνει τρομακτικά ειδικά όταν ταξιδεύετε με την τελική που αναγράφει ο κάθε κατασκευαστής.
Μην ξεχνάμε και τα όρια, που με τον νέο Κ.Ο.Κ. τα πρόστιμα θα είναι ακόμα πιο «τσουχτερά».
Το ζητούμενο όμως δεν είναι αυτό.
Με τα ηλεκτρικά όπως είπαμε θα πρέπει να ξεχάσεις τον χρόνο και να απολαύσεις αυτό που σου προσφέρουν. Την ησυχία, χωρίς θορύβους, απολαμβάνοντας την αγαπημένη σας μουσική και οι εκλεκτοί επιβάτες το τοπίο, αλλά και μακριά από ενοχλητικές μυρωδιές από κινητήρες που δεν είναι συντηρημένοι.
Η ηλεκτροκίνηση, αναμφίβολα ήρθε πάρα πολύ γρήγορα, και οι αγορές δεν είναι έτοιμες για την αντιμετωπίσουν.
Αγκάθι το δίκτυο, που συνεχώς μεγαλώνει, και κατά δεύτερον οι τιμές που με τα προγράμματα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» μειώθηκαν, παρά το γεγονός ότι διαφωνούμε κάθετα με το ότι η μείωση είναι οριζόντια για όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Γιατί όπως και να το κάνουμε άλλη ανάγκη έχει αυτός που πληρώνει 30.000 ευρώ για παράδειγμα για να αγοράσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, και άλλη αυτός που δίνει εύκολα 100.000 ευρώ.
Η ηλεκτροκίνηση λοιπόν ήρθε για να μείνει. Όπως κάθε νέο, έτσι και αυτό χρειάζεται προσαρμογή, εκπαίδευση, αλλά κυρίως να έχεις χρόνο.
Όλα βάση προγραμματισμού και …δεν τρέχουμε σαν παλαβοί στα Εθνικά Δίκτυα ώστε να έχουμε μεγαλύτερη αυτονομία, φορτίζουμε μόλις η μπαταρία κατέβει γύρω από το 35% ώστε να είμαστε σίγουροί, αλλά κυρίως ξεχνάμε ότι ξέραμε και προσπαθούμε να το διασκεδάσουμε.