Η Porsche στοχεύει μόνο στην τελειότητα όταν ένα όχημα εισέρχεται στο βαφείο της και μας δείχνει πως το πετυχαίνει αυτό.
Στο εργοστάσιο της γερμανικής εταιρείας στη Λειψία, η τεχνολογία αιχμής συναντάται σε κάθε στάδιο της παραγωγής. Εδώ και δεκαετίες τα ρομπότ είναι αυτά που έχουν αναλάβει την εφαρμογή της βαφής στα αμαξώματα με υψηλή ακρίβεια, ωστόσο υπάρχει πάντα η πιθανότητα μικρών αστοχιών.
Για το λόγο αυτό απαιτείται και ο οπτικός έλεγχος από το ανθρώπινο μάτι για τυχόν μικροελαττώματα στο φινίρισμα. Βέβαια αυτό το στάδιο του οπτικού ελέγχου εκτός από χρονοβόρο ενέχει και τον αναμενόμενο κίνδυνο του ανθρώπινου λάθους. Πλέον η διαδικασία ελέγχου της βαφής έχει παραδοθεί και αυτή με τη σειρά της στην τεχνολογία, όπως θα δείτε και στο παρακάτω βίντεο.
Ρομποτικοί βραχίονες εξοπλισμένοι με ισχυρούς αισθητήρες σαρώνουν ολόκληρη την εξωτερική επιφάνεια του αμαξώματος όταν βγει από το βαφείο. Σύμφωνα με την Porsche μια εικόνα λαμβάνεται κάθε 2,5 χιλιοστά, με αποτέλεσμα να συγκεντρώνονται περίπου 100.000 φωτογραφίες κατά τη διάρκεια του σταδίου επιθεώρησης που έχει διάρκεια 72 δευτερόλεπτα.
Αυτές οι εκτεταμένες σαρώσεις αναλύονται από ένα δίκτυο 10 ισχυρών υπολογιστών επεξεργασίας εικόνας που αναζητούν ακόμη τις πιο μικρές και δυσδιάκριτες ατέλειες. Για παράδειγμα μικρές τρύπες, κενά και σωματίδια σκόνης εντοπίζονται με απόλυτη ακρίβεια που το «γυμνό» ανθρώπινο μάτι πιθανότατα να μην είχε καταφέρει να παρατηρήσει.
Εάν εντοπιστεί ελάττωμα στη βαφή η ακριβής θέση του καταγράφεται με ακρίβεια χιλιοστού. Στη συνέχεια, τα πλήρη δεδομένα προωθούνται στη γραμμή τερματισμού, όπου η εξειδικευμένη ομάδα πραγματοποιεί τις απαραίτητες διορθώσεις βαφής. Η θέση του ελαττώματος παρουσιάζεται στα μέλη της ομάδας μέσω ενός ψηφιακού μοντέλου, το οποίο ενισχύεται με κοντινές εικόνες υψηλής ανάλυσης και λεπτομέρειες της κατηγορίας του ελαττώματος.
Αυτό δίνει τη δυνατότητα στην ομάδα να στοχεύσει γρήγορα στο πρόβλημα και να επιλέξει την κατάλληλη μέθοδο διόρθωσης. Ολόκληρη η διαδικασία σάρωσης και αξιολόγησης διαρκεί λιγότερο από 100 δευτερόλεπτα. Σημειώνεται ότι κάθε ελάττωμα κατηγοριοποιείται και αναλύεται χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη και αλγόριθμους βαθιάς μάθησης.