«Δράστε τώρα για να αποφύγετε ανεπανόρθωτη ζημιά στην ανταγωνιστικότητα, καθώς η ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων επιβραδύνεται και οι εμπορικές εντάσεις αυξάνονται».
Έτσι ξεκινά, ο νέος πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), Ola Kallenius, (διευθύνων σύμβουλος της Mercedes) την επιστολή που συνέταξε προς τους πολιτικούς ηγέτες στις Βρυξέλλες, στην οποία σκιαγραφεί τις προτεραιότητες του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας για την «διασφάλιση του μέλλοντος, της ανταγωνιστικότητας και της ώθηση της απαλλαγής από τον άνθρακα».
Οι συνομιλίες μεταξύ πολιτικών και ηγετών της βιομηχανίας έχουν προγραμματιστεί για τον Ιανουάριο και μεταξύ των προτεραιοτήτων, σύμφωνα με την ACEA. Το κύριο μέλημα είναι να τροποποιηθεί η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία για να πλησιάσει πιο κοντά στην πραγματικότητα και, στη συνέχεια στις συστάσεις της έκθεσης Draghi
Τι ζητούν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων;
Ο πρόεδρος της ACEA Ola Kallenius περιγράφει στους πολιτικούς τις προτεραιότητες που οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θεωρούν βασικές:
-πιο ρεαλιστική πορεία για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές της αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία καθοδηγείται από την αγορά και όχι από τις κυρώσεις με εξεύρεση λύσης στο δυσανάλογο κόστος της επίτευξης του στόχου CO2 του 2025 για αυτοκίνητα και φορτηγά.
-εφαρμογή των συστάσεων της έκθεσης Draghi, όπως δημιουργία πλαισίου που ενισχύει την ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών βιομηχανιών.
-προώθηση νέων προσεγγίσεων για τη δημιουργία παγκόσμιων και αμοιβαία επωφελών εμπορικών σχέσεων, έτσι ώστε η ΕΕ να συνεχίσει να επωφελείται από το ελεύθερο και δίκαιο εμπόριο.
-«Η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία πρέπει να «ελεγχθεί» στην πραγματικότητα και να ευθυγραμμιστεί εκ νέου, ώστε να γίνει λιγότερο άκαμπτη και πιο ευέλικτη μετατρέποντας την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές της αυτοκινητοβιομηχανίας σε ένα πράσινο και κερδοφόρο επιχειρηματικό μοντέλο.
Εδώ ο Ola Kallenius τόνισε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ παραμένει προσηλωμένη στον στόχο της ΕΕ για την κλιματική ουδετερότητα το 2050 και στη στροφή προς τις μεταφορές και την κινητικότητα μηδενικών εκπομπών.
Αυτό που χρειάζεται περισσότερο τώρα η αυτοκινητοβιομηχανία, σύμφωνα με την ACEA, είναι η ΕΕ να βρει μια λύση για να μειώσει το βάρος συμμόρφωσης (πρόστιμα) για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά σε σχέση με τον στόχο CO2 του 2025.
«Η πολιτική δράση σήμερα δε θα μπορούσε να είναι πιο κρίσιμη, καθώς τα τελευταία στοιχεία δείχνουν μείωση σχεδόν 6% στις ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2024. Το μερίδιο αγοράς επίσης μειώνεται, με μείωση από το 1%, στο 13,6%, μακριά από η απότομη αύξηση που απαιτείται για την επίτευξη των αυστηρών στόχων CO2 τα επόμενα χρόνια» σχολίασε χαρακτηριστικά ο Ola Kallenius
H επιστολή στους πολιτικούς στις Βρυξέλλες που την υπογράφει ο Ola Kallenius: