Στον «έλεγχο διαβατηρίων» το νέο Hyundai i20 μάλλον θα αντιμετώπισε πρόβλημα όταν «προσγειώθηκε» στη χώρα μας, καθώς έχει αλλάξει άρδην πρόσωπο και χαρακτήρα. Μόνο στο όνομα λοιπόν είναι ίδιο, αφού η σχεδίαση, οι χώροι και οι τεχνολογίες του, όσο κλισέ και αν ακουστεί, παραπέμπουν σε μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας.
Σχεδίαση
Στην τρίτη πλέον γενιά του το κορεάτικο hatchback οπτικά είναι σαφέστατα ομορφότερο και πιο σπορ. Πρόκειται για το πρώτο μοντέλο της Hyundai στην Ευρώπη που «ομιλεί» τη νέα σχεδιαστική της γλώσσα, ονόματι “Sensus Sportiness”.
Αυξομειώσεις υπάρχουν στις αναλογίες του νέου i20 με το μήκος, το πλάτος και το ύψος του να διαμορφώνονται στα 4.040 χλστ. (+5 χλστ.), στα 1.775 χλστ. (+30 χλστ.) και στα 1.450 χλστ. (-24 χλστ.) αντίστοιχα. Οι γραμμές του είναι ξεκάθαρα πιο αιχμηρές, με έντονες νευρώσεις να σχηματίζονται στις πλευρικές επιφάνειες και στο εμπρός καπό. Η χαρακτηριστική εξάγωνη μάσκα είναι πλατύτερη, ενώ πλέον ενσωματώνει το λογότυπο της Hyundai.
Διχρωμία με το υπόλοιπο αμάξωμα σχηματίζει η μαύρη βαφή της οροφής και των πλευρικών καθρεπτών, ενώ δίχρωμες είναι και οι ζάντες των 16 ιντσών. Αγνώριστο είναι το πίσω τμήμα με τα εντυπωσιακά διαιρούμενα φωτιστικά σώματα, τα οποία δημιουργούν ένα μοτίβο “Z” όπως επεκτείνονται στα φτερά και στο σημείο τομής τους, που είναι μια κόκκινη λωρίδα στην πόρτα του πορτμπαγκάζ, η οποία συμβάλει ώστε να δείχνει φαρδύτερο το πίσω τμήμα. Χαμηλότερα ο πίσω προφυλακτήρας ενσωματώνει έναν τύπου διαχύτη.
Εσωτερικό
«Μαύρη πέτρα» το νέο i20 δεν έριξε μόνο στην εξωτερική, αλλά και στην εσωτερική του σχεδίαση, καθώς δεν υπάρχει καμία απολύτως «γέφυρα» επικοινωνίας ανάμεσα στο παρελθόν και στο παρόν.
Το ταμπλό πλέον είναι αρκετά χαμηλότερο και πιο επίπεδο, ενώ σημείο αναφοράς αποτελούν οι οριζόντιες ανάγλυφες γραμμές απέναντι από το συνοδηγό, οι οποίες δίνουν την εντύπωση ότι γίνονται ένα με τις γρίλιες των αεραγωγών.
Στο κέντρο τώρα του ταμπλό στέκει περήφανη μια οθόνη αφής 8 ιντσών (ή προαιρετικά 10,25 ιντσών) με δυο ενσωματωμένα στρογγυλά περιστρεφόμενα χειριστήρια, ενώ το αριστερό της τμήμα «αγκαλιάζει» το ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 10,25 ιντσών (με τέσσερα διαφορετικά προγράμματα προβολών), με το νέο i20 να είναι πιο high-tech από ποτέ.
Όλα τα πλαστικά (επάνω τμήμα ταμπλό, χαμηλότερα και πόρτες) στα ενδότερα του νέου i20 είναι σκληρά, ωστόσο πείθουν με την πρώτη ματιά, χάρη στη στιβαρή συναρμογή τους και την ικανοποίηση στην αφή όταν τα χαδεύεις. Θα θέλαμε όμως λίγο χρώμα ή κάποιο διακοσμητικό ένθετο να σπάει τη μουντάδα από τα μαύρα πλαστικά, ειδικά στις μεγάλες επιφάνειες στην όψη του ταμπλό.
Παρατηρήστε επίσης το νέο πολυλειτουργικό τιμόνι του i20, το οποίο έχει ρετρό αισθητική, διαθλώντας τέσσερις ακτίνες, με τις κάτω να είναι λεπτότερες, ενώ μας άρεσε η χορταστική για το χέρι παχιά στεφάνη του. Να πούμε ακόμα ότι το τιμόνι δε ρυθμίζεται μόνο καθ΄ ύψος, αλλά και τηλεσκοπικά.
Στις νυχτερινές διαδρομές μας συντρόφευε ο ατμοσφαιρικός κρυφός μπλε φωτισμός στη βάση της κεντρικής κονσόλας, στα πάνελ των θυρών, στα πόδια του οδηγού και του συνοδηγού. Δε μας έλειψαν οι αποθηκευτικοί χώροι για μικροαντικείμενα στα καθημερινά δρομολόγια, ενώ γενικότερα η εργονομία είναι καλά μελετημένη. Δυο θύρες USB υπάρχουν για τους εμπρός επιβάτες και μια για τους πίσω, οι οποίοι πλέον απολαμβάνουν τον περισσότερο χώρο για τα πόδια τους, χάρη στο μεγαλύτερο κατά 10 χλστ. μεταξόνιο (2.580 χλστ.), ενώ ο «αέρας» ανάμεσα στα κεφάλια τους και στην οροφή είναι απλά ικανοποιητικός. Με ορισμένες παραχωρήσεις θα χωρέσει και τρίτος πίσω επιβάτης, ο οποίος θα εκτιμήσει την άνεση που προσφέρει στα πόδια του το κεντρικό-σχεδόν επίπεδο-δάπεδο.
Μαθήματα πρακτικότητας προφέρει η εταζέρα του νέου i20, καθώς μπορεί να αποθηκευτεί έξυπνα εντός του πορτμπαγκάζ, στις πλάτες των πίσω καθισμάτων, όταν πρέπει να απομακρυνθεί για να μεταφερθούν ψηλά ή ογκώδη αντικείμενα. Αύξηση 26 λίτρων πήρε το πορτμπαγκάζ και έτσι πλέον προσφέρει 352 λίτρα (φτάνει τα 1.165 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων), ενώ είναι λίγο ρηχό, αλλά με φαρδύ άνοιγα πίσω πόρτας. Κάτω από το δάπεδο του δυστυχώς δε βρήκαμε ρεζέρβα, αλλά κιτ επισκευής ελαστικού.
Κινητήρας
Στη διάθεση μας είχαμε το νέο i20 με το βασικό βενζινοκινητήρα της γκάμας του, ο οποίος είναι ο ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος 1.2 MPi που αποδίδει 84 ίππους (6.000 σ.α.λ.) και 120 Nm ροπής (4.000 σ.α.λ.). Οι επιδόσεις του για τα δεδομένα δεν ενθουσιάζουν, αλλά ούτε απογοητεύουν, με την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται εντός 13,1 δευτ. και την τελική ταχύτητα να βρίσκεται στα 173 χλμ./ώρα.
Ο συγκεκριμένος βενζινοκινητήρας διακρίνεται για την εξαιρετικά πολιτισμένη και αθόρυβη λειτουργία του. Στις χαμηλές στροφές είναι λίγο άτονος, ενώ στις ψηλότερες δείχνει μεγαλύτερη προθυμία. Πάντως δε «λαχανιάζει» στην προσπάθεια του να κινήσει το νέο i20. Συνεργάζεται αποκλειστικά με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, το οποίο έχει σχετικά πυκνή κλιμάκωση και μαλακό σε αίσθηση λεβιέ που προσφέρει εύκολα κουμπώματα. Η μέση κατανάλωση καυσίμου που καταγράψαμε ήταν 7,4 λίτρα/100 χλμ. (5,2 λίτρα/100 χλμ. επίσημη μέτρηση WLTP-εκπομπές C02 120 γρ./χλμ.).
Στο δρόμο
Όπως προαναφέραμε το μήκος του i20 να μεγάλωσε λίγο, ωστόσο παραμένει ευέλικτο μέσα στην πόλη, ενώ όταν αποδράσεις από τα αστικά σύνορα τότε αντιλαμβάνεσαι πόσο έχει βελτιωθεί ο οδηγικός του χαρακτήρας. Να μιλήσουμε πρώτα για το τιμόνι, το οποίο παραμένει ελαφρύ όμως έχει καλύτερη ακρίβεια και πιο σωστό ζύγισμα, χωρίς όμως να φτάνει σε κορυφαία επίπεδα.
Η ανάρτηση (ΜακΦέρσον εμπρός/ημιάκαμπτος άξονας πίσω με ενσωματωμένη ράβδο στρέψης) είναι λίγο πιο σφιχτή, αλλά δε μπορείς να τη χαρακτηρίσεις σκληρή, ενώ η ρύθμιση της γίνεται αντιληπτή κυρίως σε κακοσυντηρημένους δρόμους ή ταλαιπωρημένους από πολλαπλά τεχνικά έργα με μπαλώματα και λακκούβες. Ταυτόχρονα η ανάρτηση αμβλύνει τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές.
Με τον 1.2 MPi βενζινοκινητήρα το νέο i20 διαθέτει αεριζόμενους δίσκους και ταμπούρα πίσω, ωστόσο μας ικανοποίησε με την αποτελεσματικότητα των φρένων. Σε υψηλότερες ταχύτητες το νέο i20 είναι ευθύβολο, ενώ δε ρίχναμε κλεφτές ματιές για να διαπιστώσουμε αν κάποιο παράθυρο είχε μείνει ελάχιστα ανοιχτό, καθώς έχει ενισχυθεί αρκετά η ηχομόνωση της καμπίνας.
Συμπέρασμα
Με το «καλημέρα» το νέο i20 αποδεικνύει ότι ήρθε για να παίξει σκληρό πόκερ με τους ανταγωνιστές του, ενώ σίγουρα το πρώτο καλό «φύλλο» που θα ρίξει στο τραπέζι είναι ο προσιτός και γενναιόδωρος χαρακτήρας του. Με τον ατμοσφαιρικό 1.2 MPi βενζινοκινητήρα η αρχική του τιμή, στην έκδοση Fresh, διαμορφώνεται στα 12.990 ευρώ.