Ο Μπότας ήταν εκείνος που κατέκτησε την κορυφή και στη δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών για το Γκραν Πρι Πορτογαλίας. Ωστόσο, αυτή τη φορά πίσω του δε βρέθηκε ο Χάμιλτον, αλλά ο Φερστάπεν.
Η διαδικασία χαρακτηρίστηκε από τις δύο κόκκινες σημαίες, οι οποίες διέκοψαν τη ροή της. Η πρώτη ήρθε όταν έπιασε φωτιά το μονοθέσιο του Γκασλί. Η δεύτερη ήταν αποτέλεσμα μιας επαφής ανάμεσα στους Στρολ και Φερστάπεν, λίγα λεπτά πριν την ολοκλήρωση του FP2.
Το πρώτο μισάωρο είχε δεσμευθεί από την Pirelli, για δοκιμές που σχετίζονται με τα ελαστικά του 2021. Στη λήξη αυτού του τεστ ο ταχύτερος οδηγός ήταν ο Φερστάπεν με χρόνο 1:21.575. Βέβαια ήταν δύσκολο για όλους να κάνουν κάποιον “καθαρό” γύρο. Επειδή όλοι οι οδηγοί βρίσκονταν στην πίστα για τις δοκιμές της ιταλικής εταιρείας ελαστικών, δεν υπήρχε ο απαιτούμενος χώρος.
Μετά τις δοκιμές της Pirelli οι περισσότεροι οδηγοί επέλεξαν τη μέση γόμα ώστε να συνεχίσουν με το πρόγραμμα που είχαν κανονίσει.
Φυσικά όλα διακόπηκαν όταν με 20 λεπτά να απομένουν μέχρι την καρό σημαία, οι Στρολ και Φερστάπεν συγκρούστηκαν. Τα δύο μονοθέσια βρέθηκαν στο χώμα. Ο Ολλανδός κατάφερε να πάει μέχρι τα pits, όμως η Racing Point έπρεπε να απομακρυνθεί με γερανό. Αυτός ήταν και ο λόγος της διακοπής.
Εν τέλει τα πράσινα φώτα άναψαν ξανά, όμως πλέον είχαν απομείνει μόλις 7 λεπτά.
Πίσω από τους Μπότας και Φερστάπεν που βρέθηκαν στις πρώτες θέσεις, ο Νόρις ήταν εκείνος που πέτυχε τον τρίτο ταχύτερο χρόνο. Την έκπληξη του FP1 επανέλαβε ο Λεκλέρκ, φέρνοντας και πάλι τη Ferrari στην τέταρτη θέση, μπροστά από τον Σάινθ. Καλή παρουσία είχαμε και από τον Φέτελ, κάτι που εκπλήσσει ακόμα περισσότερο, με την έκτη θέση που κατέκτησε. Έβδομος ταχύτερος ήταν ο Γκασλί, με τον Χάμιλτον να μένει όγδοος. Οι ιδιαίτερες συνθήκες και η ύπαρξη πολλών μονοθεσίων ταυτόχρονα στην πίστα, δεν επέτρεψαν στον Βρετανό να κάνει έναν πραγματικά γρήγορο γύρο. Οκόν και Άλμπον συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα.