Ήταν πριν από λίγο καιρό όταν ταξιδέψαμε από την Αθήνα στην Κόρινθο με το Seat Arona, μέσω της παλιάς Εθνικής Οδού.
Στόχος μας ήταν να καταγράψουμε την ποιότητα του οδικού δικτύου-σε κάθε επίπεδο-και να διαπιστώσουμε τι «εκπτώσεις» πρέπει να κάνει ένας οδηγός προκειµένου να γλυτώσει το χρηματικό αντίτιμο των 7,80 ευρώ που απαιτούνται στα διόδια για μια διαδρομή μόλις 165 χλμ. (μετ’ επιστροφής). Την εμπειρία μας αυτή μπορείτε να τη διαβάστε πατώντας εδώ.
Κινητήρας
Για ακόμα μια φορά είχαμε συντροφιά μας το ισπανικό crossover, με τον ίδιο υπερτροφοδοτούμενο άμεσου ψεκασμού «χιλιάρη» βενζινοκινητήρα ECO TSI, απόδοσης 115 ίππων (5.000-5.500 σ.α.λ.) και 200 Nm ροπής (2.000-3.500 σ.α.λ).
Η μόνη διαφορά είναι ότι στην προκειμένη περίπτωση δε συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων, το οποίο είχε κάνει αρκετά άνετο και ξεκούραστο το ταξίδι μας μέχρι την Κόρινθο, αλλά με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.
Με και χωρίς συμπλέκτη
Ανεξάρτητα από το κιβώτιο ταχυτήτων το Arona με το συγκεκριμένο βενζινοκινητήρα μπορεί να αναπτύξει μέγιστη ταχύτητα 190 χλμ./ώρα, ενώ για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ../ώρα χρειάζεται 10 δευτ. με το αυτόματο και 9,8 δευτ. με το μηχανικό. Επομένως οι επιδόσεις δε μεταβάλλονται σχεδόν καθόλου από το εκάστοτε κιβώτιο ταχυτήτων.
Από πλευράς κατανάλωσης καυσίμου τώρα στον αυτοκινητόδρομο με το αυτόματο κιβώτιο είχαμε καταγράψει μόλις 5,8 λίτρα/100 χλμ., ενώ με το μηχανικό είδαμε 7,7 λίτρα/100 χλμ., ωστόσο πρέπει να διευκρινίσουμε ότι κινηθήκαμε αποκλειστικά μέσα στην πόλη με ότι αυτό συνεπάγεται (δεν είχαμε το χρόνο για ακόμα μια εξόρμηση εκτός Αθηνών).
Με όποιο κιβώτιο ταχυτήτων και αν συνεργάζεται ο βενζινοκινητήρας καταφέρνει να κινεί με σπιρτάδα το Arona, τραβάει γερά από χαμηλά, ενώ μόνο όταν ζοριστεί λίγο (π.χ σε μια ανηφόρα) θα προδώσει ηχητικά την τρικύλινδρη φύση του.
Σχήμα
Να υπενθυμίσουμε ότι οι αναλογίες του Arona σε μήκος, πλάτος και ύψος είναι 4.138 χλστ, 1.780 χλστ. και 1.552 χλστ. αντίστοιχα. Το εσωτερικό του στην έκδοση Xcellence, που είχαμε στη διάθεση μας, ξεχωρίζει με το άσπρο διακοσμητικό ένθετο στο ταμπλό, με τις διάσπαρτες λευκές ραφές, με την οθόνη αφής των 8 ιντσών και με το δερμάτινο τιμόνι στη βάση του οποίου υπάρχει το “X”.
Στο ταμείο
Το Arona στην έκδοση Style με τον 1.0 ΕCO TSI βενζινοκινητήρα των 115 ίππων και το μηχανικό 6αρι κιβώτιο ξεκινάει από 16.455 ευρώ, ενώ με το αυτόματο DSG των 7 σχέσεων ανεβαίνει στα 18.350 ευρώ (τιμές με τρέχουσα έκπτωση), με τη χρηματική διαφορά να διαμορφώνεται στα 1.819 ευρώ.