Λάδια, υγρά φρένων, τακάκια, βαλβολίνες, μπαταρία; Όλα σημαντικά μέρη, όμως το καθένα από αυτά έχει την δική του ημερομηνία λήξης. Την γνωρίζεις;
Λάδι κινητήρα (1 έτος): Το βιβλίο του κατασκευαστή πρέπει να τηρείται κατά γράμμα, τόσο για το είδος των λαδιών, όσο και την χρονική αλλαγή τους. Ο γενικότερος κανόνας όμως λέει πως το 1 έτος είναι ιδανικό, ή τα 15.000χλμ. (ότι έρθει πρώτο). Μπορείτε παράλληλα και οι ίδιοι να ρίχνετε μια ματιά στο λάδι, καθώς όσο αυτό διατηρεί την χρυσαφί του απόχρωση, διατηρεί την αποδοτικότητα του. Αντίθετα, εάν έχει μαυρίσει, τότε η αλλαγή επείγει.
Μπαταρία (5χρόνια) : Ξυπνάς το πρωί, βάζει το κλειδί στην μίζα, γυρνάς, αλλά δεν γίνεται τίποτα; Πόσο καιρό έχεις να αλλάξεις μπαταρία; Η μέση διάρκεια ζωής είναι τα 4 με 5 χρόνια, νούμερο το οποίο μπορεί και να διπλασιαστεί, εάν προχωρούμε σε τακτική επαναφόρτιση. Εάν η μπαταρία αποφορτιστεί σε συντομότερο χρονικό διάστημα, τότε ή κάνουμε συνεχώς μικρές αποστάσεις και δεν προλαβαίνει να φορτίσει ή έχουμε ξεχάσει φλας ή φώτα για αρκετή ώρα αναμμένα (με σβηστό το κινητήρα) και αποφορτίστηκε.
Η Ferrari των φτωχών κοστίζει 1.000$ και έρχεται από Βιετνάμ! (Photos)
Λάδι κιβωτίου ταχυτήτων (10 χρόνια) : Δεν το έχετε ακούσει συχνά; Είναι επειδή συνήθως είναι από αυτά τα μέρη του αυτοκινήτου που έχουν τη φήμη πως δεν χαλάνε. Κάτι που δεν ισχύει, καθώς με το πέρασμα των χρόνων, το λάδι χάνει τις ιδιότητες του και μπορεί να επιφέρει μέχρι και ολική καταστροφή στο σασμάν. Η συνήθης αντοχή τους είναι τα 10 χρόνια.
Σύστημα εξάτμισης (100.000χλμ.): Μετά από τα 100.000χλμ. αρχίζουν και οι πιθανές ζημιές στο σύστημα της εξάτμισης. Επειδή όμως απαρτίζεται από πολλά ξέχωρα μέρη, η αντικατάσταση τους μπορεί να γίνει τμηματικά. Όμως καμία εξάτμιση δεν είναι αθάνατη και ευτυχώς οι απαιτήσεις της συχνά ακούγονται.
Ελαστικά (4 χρόνια ή 50.000χλμ.): Φυσικά δεν χρειάζεται να αναφέρουμε την σπουδαιότητα των ελαστικών. Κατά μέσο όρο με μία μέση χρήση, αντέχουν έως και 4 χρόνια, όμως είναι πολύ σημαντικό να ελέγχουμε συχνά την κατάσταση τους. Εάν το βάθος πέλματος έχει πέσει κάτω από τα 1.6χλστ. τότε είναι και επικίνδυνα και παράνομα.
Υγρά φρένων (2 χρόνια): Τα υγρά φρένων είναι εξίσου σημαντικά με τα ίδια τα φρένα. Εάν το αυτοκίνητο σας εφοδιάζεται με υγρά σιλικόνης, τότε δεν υπάρχει λόγος να αλλαχθούν ποτέ. Εάν όμως δεν διαθέτει σιλικόνης, τότε κάθε 2 χρόνια θα πρέπει να αλλάζονται αποκλειστικά από ειδικό, για να αποφευχθεί η ανάμειξη τους με νερό. Κατάσταση που μπορεί να οδηγήσει σε πολύ επικίνδυνες καταστάσεις.
Ψυκτικό υγρό (2 χρόνια): Εκτός από τον συχνό έλεγχο που πρέπει να γίνεται ώστε η στάθμη του να είναι πάντα ανάμεσα στο minimum και το maximum, θα πρέπει να αντικαθίσταται πλήρως κάθε 2 χρόνια.