Οι απορίες γύρω από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεκάδες, με κυριότερη αυτή της συντήρησης. Τί χρειάζεται service σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Συμφέρει συγκριτικά με ένα συμβατικό;
Αρχικά να ξεκαθαρίσουμε πως η λειτουργία και το σύστημα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, είναι πολύ πιο απλή και διαθέτει πολύ λιγότερα κινούμενα μέρη. Αυτόματα λοιπόν ξεχνάμε λέξεις όπως λάδια, φίλτρα, μπουζί αλλά και μικρό και μεγάλο service. Τα μέρη που απαρτίζουν ένα EV αυτοκίνητο, είναι πολύ λιγότερα και απλοϊκότερα ως προς την λειτουργία τους, με αποτέλεσμα να εμφανίζονται σπανιότερα πιθανές ζημιές (λιγότερες τριβές – λιγότερα κινούμενα μέρη).
Μπαταρία
Οι μπαταρίες που εφοδιάζουν τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, εκτός από το γεγονός πως συνοδεύονται συνήθως από 7 έως και 10 χρόνια εγγύησης, χάνουν περίπου το 15-20% σε βάθος δεκαετίας. Όμως, σπάνια θα πρέπει να επέλθει ολική αλλαγή, καθώς θα μπορούν να αντικατασταθούν συγκεκριμένα μέρη τους. Το κόστος ποικίλει ανάλογα με την εταιρία, όμως εδώ να αναφέρουμε πως η συντήρηση της μπαταρίας, έχει να κάνει και με τον τρόπο και την συχνότητα που φορτίζεται.
Ψυκτικό υγρό
Και οι μπαταρίες όπως οι κινητήρες εσωτερικής καύσης πρέπει να παραμένουν κρύες και να αποφεύγουν τις υψηλές θερμοκρασίες. Για αυτό και στα ηλεκτρικά μοντέλα υπάρχει ψυκτικό υγρό, το οποίο θα πρέπει να είναι μόνιμα σε σταθερή ποσότητα, τηρώντας ευλαβικά τις οδηγίες του κατασκευαστή.
Φρένα
Καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, χρησιμοποιούν και την πέδηση για να ανακτήσουν ενέργεια, αυτό σημαίνει πως το σύστημα είναι πιο δυνατό και αντέχει περισσότερα χιλιόμετρα χρήσης. Αυτό που χρειάζεται συχνότερα, είναι η αλλαγή των υγρών φρένων, ώστε να παραμένουν συνεχώς στο 100% της απόδοσης τους.
Ελαστικά
Το μεγαλύτερο βάρος των ηλεκτρικών μοντέλων, μαζί με την δυνατή και άμεσα προσφερόμενη ροπή, οδηγεί σε γρηγορότερη φθορά των ελαστικών. Για αυτό και θα πρέπει να ελέγχονται συχνά και να είναι μονίμως σε καλή κατάσταση, κάτι που επιβαρύνει σχετικά περισσότερο τον αγοραστή, τουλάχιστον μέχρι να εξοικειωθεί με το νέο τρόπο οδήγησης.
Κάθε εταιρία κοστολογεί διαφορετικά τα μέρη που χρειάζονται έλεγχο και service τόσο στα συμβατικά όσο και στα ηλεκτρικά της μοντέλα. Όμως συγκριτικά ( για τα μοντέλα κάθε φίρμας ) κατά μέσο όρο το κόστος συντήρησης των πρώτων 100.000χλμ. είναι σχεδόν 20% μικρότερο σε ένα ηλεκτρικό μοντέλο σε σχέση με ένα συμβατικό.