Δε μας ήταν εύκολο να «σταματήσουμε» το νέο Volkswagen Golf R για να το εξετάσουμε, καθώς έρχονταν με αρκετή φόρα.
Ας μπούμε κατευθείαν στο «ψητό». Η κορυφαία έκδοση του δημοφιλούς γερμανικού μικρομεσαίου μοντέλου τροφοδοτείται από δίλιτρο turbo τετρακύλινδρο κινητήρα (EA 888), ο οποίος αποδίδει 320 ίππους και 420 Nm ροπής. Διευκρινίζουμε ότι η συγκεκριμένη ιπποδύναμη και ροπή που γνωρίζουμε προς το παρόν αφορά το νέο Golf R που θα προσφέρεται στις H.Π.Α.
Στην Ευρώπη το Golf R θα έρθει αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο DSG διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, ενώ στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού θα διατίθεται και με μηχανικό 6αρι κιβώτιο. Ο πίνακας των επιδόσεων αναγράφει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 4,7 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 250 χλμ./ώρα.
Ειδική μνεία αξίζει στο στάνταρ καινοτόμο σύστημα τετρακίνησης με επιλεκτική κατανομή ροπής στον πίσω άξονα. Το σύστημα τετρακίνησης θα ελέγχεται από το Vehicle Dynamics Manager, το οποίο ενσωματώνεται στο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπροστινό διαφορικό κλειδώματος XDS και στο προσαρμοστικό σύστημα ελέγχου πλαισίου DCC. Σύμφωνα με τη Volkswagen το σύστημα τετρακίνησης συμβάλει ώστε να μειώνεται η υποστροφή και η ακτίνα του κύκλου στροφής, ενώ ταυτόχρονα το νέο Golf R γίνεται πιο ευέλικτο.
Το νέο Golf R προσφέρει συνολικά έξι διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, τα Comfort, Sport, Race, Individual, Special και Drift. Τα δυο τελευταία είναι καινούργια, με το Special να έχει εξελιχτεί στη θρυλική πίστα του Νίρμπουργκρινγκ, ενώ στο εν λόγω πρόγραμμα η απόσβεση της ανάρτησης είναι πιο μαλακή σε σύγκριση με το Race, για καλύτερη πρόσφυση στην άσφαλτο.
Όσο για το πρόγραμμα Drift κάνει αυτό που λέει το όνομά του, αλλάζοντας τις παραμέτρους στο σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου ευστάθειας και βελτιστοποιώντας την κατανομή ισχύος της τετρακίνησης.
Εμφανισιακά το Golf R «δηλώνει» με σχετική ηρεμία τις άγριες προθέσεις του. Το ύψος του αμαξώματος έχει χαμηλώσει κατά 20 χλστ., ο εμπρός προφυλακτήρας έχει μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα με μαύρο γυαλιστερό ένθετο, υπάρχουν πλευρικά μαρσπιέ, μια μπλε λωρίδα επεκτείνεται από τα φωτιστικά σώματα στη μάσκα, πίσω από τις ζάντες των 19 ιντσών διακρίνονται οι μπλε δαγκάνες των μεγαλύτερων μπροστινών φρένων, ο πίσω διαχύτης ενσωματώνει στα άκρα του διπλές στρογγυλές εξατμίσεις και κεντρικά στην πόρτα του χώρου αποσκευών δεσπόζει το γράμμα R.
Στο εσωτερικό τώρα μπλε χρώμα έχουν οι ραφές, ο ατμοσφαιρικός φωτισμός της καμπίνας και το γράμμα R στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων, ενώ ψηφιακός είναι ο πίνακας οργάνων και 10 ιντσών η κεντρική οθόνη αφής.
https://youtu.be/NPopG6P_q9s