Η αλήθεια είναι ότι όταν μιλάμε για πολυτελείς limo, το μυαλό μας πηγαίνει σε αμερικάνικα μοντέλα (Cadillac, Buick), σε βρετανικά (Rolls Royce, Bentley) και σε μερικές «άγνωστες» κατασκευές από Κίνα και Ρωσία που έχουμε δει σε διάφορες κινηματογραφικές ταινίες.
Η Ιταλία φημίζεται για τα σπορ μοντέλα της (Ferrari, Lamborghini) αλλά όλα δείχνουν ότι αέρας ιταλικός φυσάει πλέον και στην κατηγορία των υπερπολυτελών limo με την εταιρία Aznom που εδρεύει στη Μόντενα, λίγα χλμ. πιο μακριά βρίσκεται το Mαρανέλο, εκεί όπου γεννάται κάθε νέα Ferrari.
H Αznom λοιπόν παρουσίασε το Palladium μια hyper-luxury berlina all –terrain.
Ένα αυτοκίνητο πλούσιο σε όλα.
Σε διαστάσεις, σε πολυτέλεια, σε κινητήρα, σε ικανότητες.
Ένα τέτοιο αυτοκίνητο ήθελε να κατασκευάσει ο ιδρυτής της εταιρίας Μαρστέλο Μερεγκάλι και το κατάφερε.
Σχεδιαστικά η limo Palladium φέρει την υπογραφή του στούντιο Camal με έδρα το Τορίνο.
Στην ανάπτυξη του αυτοκινήτου έγινα πολλά σχέδια μέχρι το τελικό αποτέλεσμα.
Κάτι για το οποίο δεν ήταν καθόλου εύκολο αν αναλογιστούμε τις διαστάσεις καθώς η limo Palladium έρχεται με μήκος 6 μ. (5.960 χλστ. για την ακρίβεια) πλάτος/ύψος 2 μ. Μάλιστα όταν ανοίγουν οι πόρτες εμφανίζεται σκαλοπάτι για πιο εύκολη είσοδο/έξοδο.
Παρά τις μεγάλες διαστάσεις, η λιμουζίνα από τη Μόντενα, κρύβει καλά το μέγεθός της, και φαίνεται ιδιαίτερα επιβλητική.
Για να γίνει αυτό, η σχεδιαστική ομάδα με επικεφαλής τον αρχιτέκτονα Αλεσάντρο Καμοράλι, ακολούθησε τις οριζόντιες γραμμές εισάγοντας στοιχεία ικανά να «σπάσουν» τις μεγάλες επιφάνειες του αμαξώματος. Όπως το πίσω μικρό οριζόντιο παράθυρο τοποθετημένο στις κολόνες στο ύψος των ματιών των εκλεκτών επιβατών, που ο ίδιος ο Μερεγκάλι το σχολίασε ως «ευγενή συνήθεια» η οποία έρχεται από το παρελθόν.
Μπορεί λοιπόν εξωτερικά η limo Palladium να σε κάνει χαζεύεις τη σιλουέτα της με την τεράστια φωτιζόμενη μάσκα, τα μικρά παραλληλόγραμμα LED φώτα, τις ζάντες 22 ιντσών με ελαστικά 285/45, και το coupe τελείωμα της οροφής, ωστόσο το ισχυρό σημείο του Palladium είναι οι εσωτερικοί χώροι, σχεδιασμένοι με άπειρη φροντίδα και φτιαγμένοι με τα καλύτερα υλικά, για να εξασφαλίσουν την καλύτερη δυνατή εμπειρία για τους πλούσιους και τυχερούς επιβάτες αυτού του πλανήτη.
Το αυτοκίνητο έχει θέσεις για τέσσερις, χώροι που θυμίζουν σουίτα 7άστερου ξενοδοχείου (όπως το Burj Al Arab στο Ντουμπάι) με ειδικές επεξεργασίες των επενδύσεων από δέρμα Foglizzo. Αυτό το υλικό επιλέχθηκε από την Aznom για την επένδυση ολόκληρου του χώρου επιβατών.
Στην ιταλική limo η ενσωματωμένη τεχνολογία βρίσκεται σε τέσσερις μικρές οθόνες αφής. Βρίσκονται σε κάθε πόρτα.
Από εκεί ρυθμίζονται τα φώτα της καμπίνας, τα παράθυρα, ο κλιματισμός, το Hi-Fi της Harman Κardon, το ψυγείο ώστε η σαμπάνια να βρίσκεται στη σωστή θερμοκρασία, καθώς και το καπό των αποσκευών. Άλλη μια ιδιαιτερότητα του αυτοκινήτου είναι ο τρόπο που ανοίγει ο χώρος των αποσκευών.
Δεν ανοίγει το κεκλιμένο παράθυρο, αλλά όλη η μετόπη μετακινείται ηλεκτρονικά προς τα εξω. Τοποθετούνται οι αποσκευές και με το πάτημα του μπουτόν αυτό εισέρχεται πάλι προς τα μέσα. Οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους δύο tablet Microsoft Surface X Pro, συνδεδεμένα δορυφορικά με το διαδίκτυο.
Έχει δοθεί τόση σημασία στη λεπτομέρεια όπου πέρα από τα κρυστάλλινα ποτήρια που τοποθετούνται σε ειδικές θήκες στο ξύλινο τραπεζάκι ανάμεσα στους δύο επιβάτες κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, ακόμα και οι ομπρέλες είναι από τον γνωστό οίκο του Μιλάνο Francesco Maglia που ιδρύθηκε το 1854.
Τι κινεί όμως την ιταλική λιμουζίνα.
Η μονάδα παραγωγής ενέργειας είναι V8 5.7 λίτρων biturbo βελτιωμένη από τον οίκο Monza Garage.
Αποδίδει 710 ίππους με 950 Nm ροπής και κάτω από σταθερές ταχύτητες μπορεί να κινείται με τους 4 από τους 8 κυλίνδρου.
Το κιβώτιο είναι αυτόματο 8 σχέσεων και η κίνηση μεταδίδεται υπο κανονικές συνθήκες στους πίσω τροχούς, ενώ αυτόματο ηλεκτρονικό διαφορικό μεταδίδει ροπή και στους μπροστινούς τροχούς.
Για την ιστορία η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 210 χλμ./ώρα ενώ ο χρόνος της επιτάχυνσης 0-100 για ένα αυτοκίνητο 2.650 κιλών είναι 4.5 δευτ.
Tα φρένα της Brembo με αεριζόμενους δίσκους για μπροστά 408 χλστ. με 6πίστονες δαγκάνες και 380 χλστ. για πίσω με 4πίστονες δαγκάνες
Το αρχικό πλάνο είναι να κατασκευαστούν 10 Palladium, ενώ ενδιαφέρον εκδήλωσαν από ΗΠΑ, Κίνα και Ρωσία.
Τιμή δεν υπάρχει καθώς το κάθε Palladium ακολουθεί την οδό της εξατομίκευσης ώστε ο κάθε ιδιοκτήτης να βάλει την δική υπογραφή.
Τα υπόλοιπα στις φωτογραφίες
.