Tα video και οι φωτογραφίες που βλέπουμε από τις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP είναι αρκετά soft μπροστά σε αυτό θα δείτε στη συνέχεια.
Διότι είναι εντελώς διαφορετικό να τρακάρει μετωπικά ένα αυτοκίνητο με ταχύτητα 50 χλμ./ώρα και άλλο να κάνει βουτιά στο έδαφος με τη μούρη από ύψος 30 μέτρων. Όπως θα δείτε στο παρακάτω video η Volvo σήκωσε με μεγάλους γερανούς συνολικά δέκα καινούργια της αυτοκίνητα και έπειτα τα άφησε να κάνουν ελεύθερη πτώση χωρίς αλεξίπτωτο. Για ποιο λόγο όμως η σουηδική εταιρεία κάνει κάτι τέτοιο;
Η απάντηση δεν είναι άλλη από την ασφάλεια και το διαχρονικό στόχο της Volvo να σώζει όσο πιο πολλές ανθρώπινες ζωές μπορεί στους δρόμους. Στα αυτοκίνητα της Volvo που προσγειώνονται τσαλακωμένα στο έδαφος σπεύδουν σωστικά συνεργεία για να εξασκηθούν σε ακραία σενάρια απεγκλωβισμού επιβατών, χρησιμοποιώντας υδραυλικά εργαλεία που ανοίγουν τις λαμαρίνες, τα οποία είναι γνωστά ως «σαγόνια της ζωής».
Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρουμε ότι ένας σοβαρά τραυματίας από τροχαίο ατύχημα πρέπει να μεταφερθεί οπωσδήποτε στο νοσοκομείο εντός τουλάχιστον μιας ώρας από το συμβάν, επομένως κάθε λεπτό που περνάει είναι κρίσιμο.
Σε πραγματικές συνθήκες οι πτώσεις των Volvo από το γερανό προσομοιάζουν με ένα αυτοκίνητο που τρακάρει με υψηλή ταχύτητα σε ένα εμπόδιο ή φορτηγό και τροχαία ατυχήματα με σφοδρή πλευρική πρόσκρουση.
Όλα τα συμπεράσματα και τα ευρήματα από τις πτώσεις των Volvo από τα 30 μέτρα θα συγκεντρωθούν σε μια έκθεση, η οποία θα είναι ελεύθερα διαθέσιμη σε όλα τα σωστικά συνεργεία.
Συνήθως τα σωστικά συνεργεία εκπαιδεύονται χρησιμοποιώντας οχήματα από νεκροταφεία αυτοκινήτων, τα οποία όμως είναι τουλάχιστον είκοσι ετών. Ωστόσο τα σύγχρονα αυτοκίνητα φτιάχνονται από χάλυβα υψηλής αντοχής και διαθέτουν ζώνες παραμόρφωσης.