.Σε έναν αγώνα που φάνηκε ατελείωτος σε διάρκεια και είχε συνεχείς ανατροπές, ο Χάμιλτον οδήγησε σαν πραγματικός πρωταθλητής. Έτσι κατέκτησε με τον καλύτερο τρόπο το έβδομο πρωτάθλημα της καριέρας του. Ο Βρετανός ήταν υπομονετικός, μετρημένος στην οδήγησή του και φρόντισε να εκμεταλλευθεί τις ευκαιρίες, χωρίς να ρισκάρει.
Εκκίνηση στο νερό
Με τη θερμοκρασία αέρα στους 12 βαθμούς Κελσίου και εκείνη στο οδόστρωμα στους 15 βαθμούς δόθηκε η εκκίνηση για τον αγώνα του Γκραν Πρι Τουρκίας, όμως το σημαντικότερο είναι ότι η πίστα ήταν βρεγμένη, καθώς είχε βρέξει νωρίτερα.
Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Στρολ έμεινε πρώτος. Ο Πέρες ανέβηκε δεύτερος. Οι Οκόν και Μπότας είχαν τετ α κε στην πρώτη στροφή. Ο Φέτελ ανέβηκε τρίτος. Ο Φερστάπεν έπεσε τέταρτος και ο Χάμιλτον βρέθηκε στην πέμπτη θέση. Ωστόσο, πριν ολοκληρωθεί ο πρώτος γύρος τον προσπέρασε ο Άλμπον, ρίχνοντας τον έκτο.
Το σημείο στο οποίο πρέπει να σταθούμε είναι ότι πέρα από τα δύο τετ α κε δεν υπήρχαν καθόλου απρόοπτα και αποφεύχθηκαν οι συγκρούσεις. Αυτό παρά το γεγονός ότι οι χαμηλές θερμοκρασίες, το βρεγμένο οδόστρωμα και η έντονα ολισθηρή φύση της πίστας δημιουργούσαν ένα εκρηκτικό μείγμα.
Ο Στρολ ξέφυγε
Μετά την εκκίνηση ο Στρολ συνέχισε να κινείται με δαιμονιώδη ρυθμό, καθώς μέχρι τον τρίτο γύρο είχε ανεβάσει τη διαφορά από τον team mate του πάνω από τα 5 δευτερόλεπτα. Όμως και ο Πέρες κινούνταν πολύ γρήγορα, καθώς ο Φέτελ είχε μείνει 9 δευτερόλεπτα πιο πίσω.
Ανάμεσα στον Γερμανό και τον Φερστάπεν μαινόταν μια έντονη μάχη καθώς ο Ολλανδός προσπαθούσε να προσπεράσει τη Ferrari για να βρεθεί στην τρίτη θέση.
Την ίδια στιγμή, ο Στρολ έκανε τον έναν ταχύτερο γύρο μετά τον άλλο, ανοίγοντας περαιτέρω τη διαφορά του.
Στον 10ο γύρο ο Πέρες μπήκε στα pits για να βάλει τα ενδιάμεσα ελαστικά και στον 11ο ακολούθησε ο Στρολ, καθώς η πίστα άρχισε να στεγνώνει. Βλέποντας την κίνηση της Racing Point, ο Φερστάπεν ζήτησε από την ομάδα του να μην κάνουν την ίδια επιλογή αμέσως. Όταν στις κατατακτήριες οι “ταύροι” του έβαλαν τα ενδιάμεσα ο Ολλανδός κινούνταν πιο αργά, οπότε ήθελε να αποφύγει κάτι αντίστοιχο. Εν τούτοις, η ομάδα τον κάλεσε στα pits στον 12ο γύρο και λίγο μετά ακολούθησε και ο Άλμπον.
Στον γύρο 13 είχαμε την πρώτη εγκατάλειψη. Ο Τζιοβινάτσι οδήγησε την Alfa Romeo του στο πλάι της αγωνιστικής διαδρομής και βγήκε από το μονοθέσιο, καθώς εκείνο αντιμετώπισε πρόβλημα στον κινητήρα. Αυτό έφερε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, ώστε να απομακρυνθεί το ιταλικό μονοθέσιο.
Χάμιλτον εναντίον Φέτελ. Μάχη 11 πρωταθλημάτων
Δύο γύρους μετά η δράση επανήλθε, με τη μάχη πλέον να έχει μεταφερθεί ανάμεσα στους Φέτελ και Χάμιλτον. Ο Γερμανός ήταν τέταρτος και ο Βρετανός προσπαθούσε να τον προσπεράσει.
Ο οδηγός της Mercedes, όμως, πίεσε περισσότερο από όσο έπρεπε και βρέθηκε εκτός πίστας, με αποτέλεσμα να πέσει έκτος καθώς τον πέρασε ο Άλμπον. Ο Ταϊλανδός κατάφερε λίγο μετά να περάσει και τον Φέτελ, ενώ ο Χάμιλτον είχε επανέλθει και πίεζε εκ νέου τον οδηγό της Ferrari.
Την ίδια στιγμή στην κορυφή ο Φερστάπεν είχε βρεθεί σε απόσταση αναπνοής από τον Πέρες και προσπαθούσε να βρεθεί μπροστά του, ώστε να ανέβει στη δεύτερη θέση.
Τόσο το έργο του Φερστάπεν, όσο και του Χάμιλτον, αλλά και οποιουδήποτε άλλου επιχειρούσε προσπέραση ήταν ιδιαίτερα δύσκολο. Μπορεί η αγωνιστική γραμμή να είχε αρχίσει να στεγνώνει προσφέροντας περισσότερη πρόσφυση, όμως το υπόλοιπο οδόστρωμα είχε ακόμα αρκετό νερό. Έτσι, όταν κάποιος προσπαθούσε να αλλάξει γραμμή το μονοθέσιο αποσταθεροποιούνταν.
Αυτό αποδείχθηκε από τον ίδιο τον Φερστάπεν. Όταν κατάφερε να πλησιάσει τον Πέρες τόσο ώστε να έχει ρεαλιστικές πιθανότητες να τον προσπεράσει, το γεγονός ότι πάτησε στο βρεγμένο, σε συνδυασμό με το ότι βρέθηκε στον ακάθαρτο αέρα της Racing Point (άρα είχε μειωμένη κάθετη δύναμη), τον οδήγησε σε ένα εντυπωσιακό τετ α κε το οποίο τον έριξε στην έκτη θέση. Μπορεί το μονοθέσιο να βγήκε αλώβητο, όμως δεν ισχύει το ίδιο και για τα ελαστικά του τα οποία καταστράφηκαν. Έτσι, εκτός από την απώλεια δύο θέσεων, ο Ολλανδός αναγκάστηκε να μπει και για αλλαγή ελαστικών, πέφτοντας όγδοος.
Θύμα της διαφοράς στεγνής και βρεγμένης γραμμή έπεσε και ο Μπότας, ο οποίος στην έξοδο της πρώτης στροφής έκανε ένα ακόμα τετ α κε, χάνοντας μία θέση και πέφτοντας 17ος.
Κι αν κερδίσει ο Άλμπον;
Όσο προχωρούσε ο αγώνας, ο Άλμπον άρχισε να δείχνει ότι έχει ρεαλιστικές πιθανότητες να κερδίσει για πρώτη φορά στην καριέρα του. Μπορεί ο Στρολ και ο Πέρες να ήταν στις θέσεις 1 και 2, αντίστοιχα, όμως όσο στέγνωνε η πίστα ο Ταϊλανδός έδειχνε ότι έχει περισσότερη ταχύτητα από τις Racing Point. Επιπλέον, η διαφορά Στρολ και Πέρες είχε μειωθεί στα 4 δευτερόλεπτα, ενώ ο Άλμπον απείχε λιγότερο από 1 δευτερόλεπτο από τον Μεξικανό. Βέβαια είχε το δύσκολο έργο να κάνει δύο προσπεράσεις, ξέροντας πόσο δύσκολο ήταν να ελέγξει το μονοθέσιό του αν πάταγε εκτός της στεγνής γραμμής.
Οι ελπίδες του καταστράφηκαν, όμως, όταν στον 35ο γύρο έκανε ένα τετ α κε, από το οποίο εκτός από χρόνο, έχασε και μία θέση πέφτοντας τέταρτος, καθώς τον προσπέρασε ο Χάμιλτον. Αμέσως μετά μπήκε για αλλαγή ελαστικών, κίνηση που τον έριξε στην έκτη θέση.
Στον γύρο 36 ο Στρολ από την πρώτη θέση μπήκε στα pits, έβαλε φρέσκα ενδιάμεσα και βγήκε στην τέταρτη θέση, πίσω από τους Πέρες, Χάμιλτον και Φερστάπεν.
Ο Χάμιλτον στην πιο γνώριμη θέση. Την 1η
Στον γύρο 37 ο Χάμιλτον πήρε την πρωτοπορία, προσπερνώντας τον Πέρες με τη βοήθεια του DRS και αμέσως άνοιξε τη διαφορά του στα 2 δευτερόλεπτα, ενώ μέχρι τον 39ο γύρο είχε ανοίξει αυτή τη διαφορά περαιτέρω, στα 5 δευτερόλεπτα.
Πιο πίσω οι Φέτελ και Στρολ είχαν έντονη μάχη. Ο Γερμανός προσπέρασε τον Καναδό, εκείνος προσπάθησε να πάρει πίσω τη θέση του, όμως τελικά βρέθηκε εκτός πίστας. Έτσι εκτός από τον Φέτελ, τον προσπέρασε και ο Λεκλέρκ, ενώ κινδύνευσε και από τον Άλμπον. Ο Λεκλέρκ συνέχισε να κινείται σε πολύ γρήγορο ρυθμό και στον επόμενο γύρο προσπέρασε και τον team mate του, ανεβαίνοντας με αυτόν τον τρόπο στην τέταρτη θέση. Παράλληλα, ο Άλμπον προσπερνούσε τον Στρολ, ρίχνοντάς τον έβδομο.
Πιο πίσω ο Μπότας είχε το τρίτο τετ α κε της ημέρας, στο ίδιο σημείο με τα άλλα δύο. Τη δική τους περιστροφή έκαναν και οι Γκροζάν και Λατιφί. Ο Καναδός της Williams λίγο μετά πήγε στα pits και εγκατέλειψε. Αυτή ήταν η δεύτερη εγκατάλειψη του αγώνα.
Ο Στρολ συνέχισε να χάνει θέσεις όταν τον προσπέρασε και ο Σάινθ. Αντίθετα, στην κορυφή ο Χάμιλτον είχε κάνει τον αγώνα δικό του, απέχοντας 14 δευτερόλεπτα από τον δεύτερο, Πέρες.
Με τους Φερστάπεν και Άλμπον να μπαίνουν για ακόμα μία αλλαγή ελαστικών, στην τρίτη θέση ανέβηκε ο Λεκλέρκ. Μάλιστα, ο ρυθμός του Μονεγάσκου ήταν τέτοιος, που τα συστήματα της Liberty Media προέβλεπαν στον 45ο γύρο, ότι μέχρι τον 50ο θα έφτανε τον Πέρες σε απόσταση βολής, όμως αυτή η πρόβλεψη δεν επιβεβαιώθηκε.
Στον γύρο 49 είχαμε ακόμα μία εγκατάλειψη, αυτή τη φορά από τον Γκροζάν, ενώ στον 55 ακολούθησε και ο Μάγκνουσεν.
Ακόμα στριφογυρίζουν
Αν και η πίστα στέγνωνε, τα τετ α κε δε σταματούσαν. Όταν στον γύρο 51 οι Άλμπον και Φερστάπεν από τις θέσεις 6 και 7 έφτασαν να ρίξουν γύρο στον 15ο Ραϊκόνεν, ο Φινλανδός έτυχε να χάσει τον έλεγχο του μονοθεσίου του. Σχεδόν ταυτόχρονα ο Άλμπον πέρασε, όμως ο Φερστάπεν έχασε τον έλεγχο και του δικού του μονοθεσίου.
Σα να μην έφταναν όλα τα προβλήματα που είχε προκαλέσει η ολισθηρότητα του οδοστρώματος σε συνδυασμό με το νερό, στον γύρο 52 ακούσαμε τη Mercedes να ενημερώνει τον Χάμιλτον ότι στους τελευταίους γύρους υπάρχει αυξημένη πιθανότητα βροχής.
Δύο γύρους πριν το τέλος ο Στρολ έχασε ακόμα μία θέση από τον Νόρις, πέφτοντας στην ένατη. Από την εξέλιξη του αγώνα του Στρολ έδειξε ότι η απόφαση για αλλαγή ελαστικών ήταν πολύ λανθασμένη, καθώς ο team mate του που δεν ακολούθησε την ίδια τακτική, είχε καταφέρει να παραμείνει δεύτερος.
Ανατροπή στο τέλος
Τελικά η βροχή δεν ήρθε και ο Χάμιλτον κέρδισε με διαφορά μεγαλύτερη των 30 δευτερολέπτων από τον Πέρες. Όμως τα τελευταία μέτρα του αγώνα έκρυβαν δράμα.
Ο Μεξικανός έκανε λάθος λίγες στροφές πριν το τέλος, ο Λεκλέρκ προσπάθησε να το εκμεταλλευτεί ώστε να ανέβει στη δεύτερη θέση όμως έκανε λάθος κι αυτός. Έτσι, ο Πέρες παρέμεινε δεύτερος, όμως ο Λεκλέρκ έχασε τη δική του θέση από τον Φέτελ που ακολουθούσε. Με αυτόν τον τρόπο ο Γερμανός τερμάτισε τρίτος ανεβαίνοντας και πάλι στο βάθρο, σε μια χρονιά η οποία είναι ίσως η χειρότερη της καριέρας του. Η τελευταία φορά που είδαμε τον οδηγό της Ferrari στο βάθρο ήταν στο Γκραν Πρι του Μεξικού το 2019.
Όπως είπαμε ο Λεκλέρκ πέρασε τη γραμμή τερματισμού τέταρτος, με τον Σάινθ μισό δευτερόλεπτο πίσω του.
10 δευτερόλεπτα μακριά από τον Ισπανό βρέθηκε ο έκτος Φερστάπεν, μπροστά από τον team mate του. 8η θέση για τον Νόρις, ο οποίος κατάφερε να πάρει και τον ένα βαθμό που δίνει ο ταχύτερος γύρος του αγώνα. Η βαθμολογούμενη δεκάδα συμπληρώθηκε από τους Στρολ και Ρικιάρντο.
Ανασκόπηση
Μετά την pole position του Σαββάτου αλλά και σε σημαντικό μέρος του αγώνα, ο Στρολ φαινόταν ότι έχει πολλές πιθανότητες να κατακτήσει την πρώτη νίκη της καριέρας του. Ωστόσο, ειδικά μετά το δεύτερο pit stop ο αγώνας εξελίχθηκε πολύ άσχημα γι’ αυτόν, με αποτέλεσμα να βρεθεί στις τελευταίες βαθμολογούμενες θέσεις.
Αντίθετα, πολύ καλό αγώνα είχε ο Λεκλέρκ, ακόμα και με το λάθος στο τέλος. Ο Μονεγάσκος είχε τη 12η θέση στο grid, ενώ στον έβδομο γύρο ήταν 19ος. Εν τούτοις, κατάφερε να αναρριχηθεί γρήγορα και έτσι έφτασε να διεκδικεί την τελευταία θέση του βάθρου. Η Ferrari είχε γενικά καλή παρουσία στην Τουρκία, καθώς και ο Φέτελ κέρδισε πολλές θέσεις, έχοντας εκκινήσει 11ος.
Γράφτηκε ιστορία
Το Γκραν Πρι της Τουρκίας για το 2020 έχει μεγάλη ιστορική σημασία για τη Formula 1. Με την ολοκλήρωσή του ο Χάμιλτον έγινε ο πιο πετυχημένος οδηγός στην ιστορία του αθλήματος, τουλάχιστον με βάση τους αριθμούς, καθώς ισοφάρισε τον Σουμάχερ στο μοναδικό από τα τρία βασικά στατιστικά που υστερούσε, τον αριθμό πρωταθλημάτων.
Ο Βρετανός στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής για έβδομη φορά, όσες φορές είχε πετύχει το ίδιο επίτευγμα και ο Γερμανός. Μόνο που ο Χάμιλτον έχει περισσότερες pole positions, με 97 έναντι 68 του Σουμάχερ, αλλά και περισσότερες νίκες με 94 έναντι 91.
Ο Φέτελ έπρεπε να είναι σε αυτό το βάθρο (και τελικά ήταν)
Στοιχείο που μας άρεσε πάρα πολύ ήταν ότι στο βάθρο μαζί με τον Χάμιλτον βρέθηκε ο Φέτελ. Αυτοί οι δύο οδηγοί είναι οι πιο επιτυχημένοι της γενιάς τους. Η πορεία τους ταυτίζεται σε αρκετά σημεία. Αμφότεροι έκαναν το ντεμπούτο τους το 2007 (ο Φέτελ κυρίως στο δεύτερο μισό της σεζόν, ενώ ο Χάμιλτον από την αρχή). Κατέκτησαν νίκες και πρωταθλήματα σε πολύ μικρή ηλικία. Ενώ το 2018 είχαμε μια πολύ όμορφη κόντρα ανάμεσά τους για το ποιος θα φτάσει πρώτος τα πέντε πρωταθλήματα. Είναι ωραίο λοιπόν, που το μοναδικό φετινό βάθρο (τουλάχιστον μέχρι τώρα) του Φέτελ ήταν στον αγώνα όπου ο Χάμιλτον κατέκτησε τη μοναδική κορυφή που είχε αφήσει απάτητη μέχρι τώρα.
Το σερί που (δυστυχώς) δεν έσπασε
Βέβαια η νίκη του Χάμιλτον σημαίνει ότι συνεχίστηκε ένα αρνητικό σερί που τρέχει η Formula 1. Έχουν περάσει περισσότερο από 7 χρόνια, από τον τελευταίο αγώνα που ο νικητής δεν έτρεχε για λογαριασμό των Ferrari, Mercedes ή Red Bull. Αυτός ο αγώνας είναι η Αυστραλία του 2013. Νικητής ήταν ο Κίμι Ραϊκόνεν, ο οποίος τότε αγωνιζόταν με τα χρώματα της Lotus. Με την πρωτοπορία του Στρολ σε μεγάλο κομμάτι του τουρκικού Γκραν Πρι υπήρχε μια ελπίδα ότι το σερί θα έσπαγε, όμως θα πρέπει να περιμένουμε κι άλλο. Ο λόγος που θέλουμε να κερδίσει και κάποια άλλη ομάδα είναι γιατί αυτή η μονοτονία, κάνει τους φίλους του αθλήματος να χάνουν το ενδιαφέρον τους. Ταυτόχρονα, δείχνει με τον καλύτερο τρόπο πόσο μειωμένος είναι πλέον ο ανταγωνισμός.
Οι ανοιχτές μάχες
Με τρεις αγώνες να έχουν απομείνει για την ολοκλήρωση του φετινού πρωταθλήματος και με τους δύο τίτλους να έχουν καταλήξει σε Mercedes και Χάμιλτον, πλέον το ενδιαφέρον μεταφέρεται πιο πίσω.
Στους οδηγούς, Πέρες, Λεκλέρκ και Ρικιάρντο παλεύουν για την τέταρτη θέση, έχοντας 100, 97 και 96 βαθμούς αντίστοιχα.
Στους κατασκευαστές Racing Point και Mclaren διεκδικούν την τρίτη θέση. Η δεύτερη θέση του Πέρες στην Τουρκία ήταν πολύ σημαντική για την ομάδα του, η οποία πλέον προηγείται με 154 βαθμούς, έναντι 149.Μάχη έχουμε και για την πέμπτη θέση. Η Renault έχει 136 βαθμούς και η Ferrari 130. Βέβαια οι Ιταλοί κατάφεραν να πλησιάσουν λόγω του 3-4 που έκαναν στην Κωνσταντινούπολη, οπότε θεωρούμε ότι η Renault δε θα κινδυνεύσει να χάσει τη θέση της μέχρι το τέλος της σεζόν.
Επόμενη στάση
Οι αγώνες που απομένουν είναι δύο σε Μπαχρέιν (με διαφορετική χάραξη ο καθένας) και ένας στο Αμπού Ντάμπι.
Ο πρώτος από τους δύο αγώνες στο Μπαχρέιν είναι προγραμματισμένος για το τριήμερο 27 – 29 Νοεμβρίου.