Για τις καυτές μέρες του καλοκαιριού έχουμε σύμμαχο το a/c και τον παγωμένο του αέρα. Αντίστοιχα για τα κρύα του χειμώνα το καλοριφέρ του αυτοκινήτου μας βοηθάει να είμαστε σε σταθερή θερμοκρασία και να οδηγάμε άνετα, χωρίς παγωμένα χέρια και τρέμουλο.
Αρχικά να ξεκαθαρίσουμε πως το καλοριφέρ δεν έχει καμία σχέση με το σύστημα του a/c σε ένα αυτοκίνητο, καθώς χρησιμοποιεί την ζέστη από το μοτέρ για να εφοδιάζει με θερμό αέρα την καμπίνα.
Αντί για ζεστό αέρα βγάζει χλιαρό;
Στην περίπτωση που ενώ έχετε ρυθμίσει σε ζεστό και ο αέρας που φτάνει στην καμπίνα είναι χλιαρός ( ή όχι όσο ζεστός κανονικά έπρεπε) τότε είναι πιθανό να έχει πρόβλημα ο θερμοστάτης και να μην μπορεί να ελέγξει τη σωστή θερμοκρασία. Φυσικά σε αυτή τη περίπτωση θα παρατηρήσετε πως ούτε η θερμοκρασία του μοτέρ είναι σωστή.
Δεν φέρνει καθόλου αέρα;
Στην περίπτωση που δεν φτάνει καθόλου αέρας στην καμπίνα, τότε το πιθανότερο είναι να έχει χαλάσει ή κολλήσει ο ανεμιστήρας και χρειάζεται αντικατάσταση.
Πιθανή η εξαέρωση
Πολλές φορές όμως το σύστημα του καλοριφέρ του αυτοκινήτου χρειάζεται εξαέρωση ώστε να αποδώσει σωστά. Αυτό συμβαίνει γιατί οι φυσαλίδες στο κύκλωμα ουσιαστικά δεν επιτρέπουν την σωστή παροχή και θερμοκρασία στο υγρό ψύξης, αδυνατώντας το σύστημα να φέρει ζεστό αέρα στην καμπίνα.
Στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, καμιά φορά αργεί περισσότερο να φέρει ζεστό αέρα το κύκλωμα, καθώς οι αντιστάσεις είναι μικρότερες και χρειάζονται περισσότερο χρόνο.