Αναμφισβήτητα ένα από τα ισχυρότερα «όπλα» των εταιρειών για την προώθηση των προϊόντων τους είναι οι λεγόμενοι influencers. Πρόσωπα δηλαδή που μπορούν να επηρεάζουν την κοινή γνώμη και να διαμορφώνουν τάσεις, μέσα από λογαριασμούς τους στα social media, όπου αριθμούν χιλιάδες followers.
Η ψηφιακή εποχή έχει «τσαλακώσει» ανεπανόρθωτα το χαρτί της εφημερίδας και του περιοδικού, ενώ σανίδα σωτηρίας για τα μέσα μαζικής ενημέρωσης αποτελούν τα sites, όπου έχει πέσει τα τελευταία χρόνια το μεγαλύτερο βάρος.
Ο λαβωμένος, από τη δεκαετή οικονομική κρίση, Ειδικός Τύπος του αυτοκίνητου, παρακολουθεί πλέον με κάποια αμηχανία influencers, ηθοποιούς, τηλεπαρουσιαστές, αθλητές, ανθρώπους της μόδας, και τραγουδιστές να ποζάρουν στο Instagram παρέα με τα νέα τετράχρονα μοντέλα. Η ανάρτηση μιας τέτοιας φωτογραφίας μπορεί να αποσπάσει ακόμα και πενταψήφιο αριθμό σε Likes. Εννοείται ότι κάθε post πληρώνεται, ενώ το χρηματικό ποσό συνήθως καθορίζεται από τη δυναμική που έχει ο λογαριασμός στο Instagram του εκάστοτε αναγνωρίσιμου ανθρώπου.
Η απλή προβολή ενός προϊόντος, στην προκειμένη περίπτωση το αυτοκίνητο, για καθαρά προωθητικούς λόγους είναι θεμιτή. Η δημόσια όμως αξιολόγηση του, μέσα από τη διαδικασία του test drive δε μπορεί να γίνεται από τον οποιονδήποτε. Απαραίτητη προϋπόθεση για να εκφράσεις μια έγκυρη άποψη πάνω στο αντικείμενο είναι να έχεις μέτρο σύγκρισης.
Ο δημοσιογράφος στην πολυετή του καριέρα έχει οδηγήσει αμέτρητα αυτοκίνητα, σε ποικιλία διαδρομών, αλλά και καιρικών συνθηκών, επομένως αναγνωρίζει εύκολα σε ποιους τομείς και πόσο εξελίχτηκαν. Δεν κάνει αυτό το επάγγελμα ευκαιριακά, ούτε αξιολογούσε μέχρι χτες βιντεοπαιχνίδια, smartphones, απορρυπαντικά καλλυντικά, φαγητά και αναψυκτικά.
Η ακρίβεια του τιμονιού, η πρόσφυση, η απόσβεση της ανάρτησης, τα κρατήματα στις στροφές, ο αεροδυναμικός θόρυβος, τα φρένα, οι αναρτήσεις, η κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων, η λειτουργία του κινητήρα, τα υλικά του εσωτερικού, ο χώρος των αποσκευών, τα ηλεκτρονικά βοηθητικά συστήματα οδηγού, οι οθόνες αφής και η ποιότητα κύλισης απαιτούν να «γράψεις» πολλά χιλιόμετρα πίσω από διαφορετικά τιμόνια, ώστε να μπορείς να βαθμολογήσεις.
Το μέλλον μιας επιτυχημένης καριέρας και ο σεβασμός της εκάστοτε άποψης χτίζονται πάνω στην εξειδίκευση. Ευπρόσδεκτα τα πανοραμικά πλάνα με drones, η «βροχή» των Likes, των κοινοποιήσεων και των σχολίων, αλλά δεν αρκεί η έξυπνη ατάκα, το χιούμορ και το σόου μπροστά από την κάμερα. Επιπλέον, πρωταγωνιστής πρέπει να είναι το αυτοκίνητο και όχι ο άνθρωπος που το οδηγεί, καθώς τότε το ενδιαφέρον μετατοπίζεται προς λάθος κατεύθυνση και χάνεται ο κεντρικός στόχος.
Όχι, δεν αισθανόμαστε σε καμία περίπτωση ότι τρίζει η θέση μας από τους influencers. Υπάρχει τεράστια απόσταση ανάμεσα στην αποστήθιση μερικών τεχνικών χαρακτηριστικών του αυτοκινήτου αναμεμιγμένων με χαριτωμενίες μπροστά στην κάμερα και σε ένα καλογραμμένο, κατατοπιστικό, ευφάνταστο κείμενο που κρατάει τον αναγνώστη μέχρι την τελευταία λέξη και στο τέλος του αφήνει κάτι. Δυστυχώς όμως, το εύπεπτο οπτικό υλικό έχει πάντα μεγαλύτερη κατανάλωση.