Το ενεργειακό της αποτύπωμα προσπαθεί διαρκώς να μειώσει η Volkswagen, όχι μόνο στο έδαφος, μέσω των αποδοτικότερων κινητήρων εσωτερικής καύσης και της ηλεκτροκίνησης, αλλά και στις απέραντες θάλασσες.
Η γερμανική εταιρεία λοιπόν για τις εξαγωγές των οχημάτων της χρησιμοποιεί δυο τεράστια φορτηγά πλοία, μήκους 180 μέτρων, τα οποία μεταφέρουν έως και 3.500 οχήματα το καθένα, σε μια διαδρομή από το Έμντεν της Γερμανίας προς το Δουβλίνο της Ιρλανδίας, το Σανταντέρ της Ισπανίας, το Σετούμπαλ της Πορτογαλίας και πάλι πίσω στο Έμντεν.
Volkswagen Arteon eHybrid: Με 218 ίππους και 900 χλμ. αυτονομία
Σύμφωνα με τη Volkswagen τα εν λόγω φορτηγά πλοία εκτελούν περίπου 50 δρομολόγια το χρόνο, ενώ σε ετήσια βάση μεταφέρουν συνολικά περίπου 250.000 επιβατικά και επαγγελματικά οχήματα της Volkswagen, καθώς επίσης και των Audi, Seat, Skoda.
Τα φορτηγά πλοία που χρησιμοποιεί η Volkswagen «οργώνουν» τις θάλασσες τροφοδοτούμενα από ναυτικό κινητήρα πετρελαίου της MAN, απόδοσης 19.334 ίππων. Στο μέλλον όμως τα φορτηγά πλοία θα μπορούν να ανεφοδιαστούν με βιοκαύσιμο, το οποίο δημιουργείται από υλικά όπως το χρησιμοποιημένο λάδι που προέρχεται από τα εστιατόρια και τη βιομηχανία τροφίμων.
Φορτηγό πλοίο της Volkswagen ανεφοδιάστηκε για πρώτη φορά με αυτό το βιοκαύσιμο στα μέσα Νοεμβρίου, ενώ θα ακολουθήσει και το δεύτερο πλοίο στις αρχές του 2021. Αξίζει να αναφέρουμε ότι σε σύγκριση με τα ορυκτά καύσιμα το βιοκαύσιμο αυτό εξασφαλίζει 85% χαμηλότερες εκπομπές CO2 στην ατμόσφαιρα, αποτρέποντας την απελευθέρωση στην ατμόσφαιρα 60.000 έως 90.000 τόνων ετησίως. Παράλληλα οι εκπομπές οξειδίου του θείου σχεδόν εκμηδενίζονται.
Η Volkswagen δηλώνει ότι είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που χρησιμοποιεί με αυτόν τον τρόπο το συγκεκριμένο βιοκαύσιμο. Ένα ακόμα φορτηγό πλοίο της Volkswagen, το Siem Confucius τροφοδοτείται από υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) μειώνοντας τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως και 25%, τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου έως και 30%, τα σωματίδια αιθάλης έως 60% και τις εκπομπές οξειδίου του θείου έως και 100%.
Ο στόχος που έχει θέσει η Volkswagen στο πλαίσιο του προγράμματος ονόματι “goTOzero”, είναι να μειώσει τις συνολικές της εκπομπές C02 κατά 30% μέχρι το 2025 και να καταστεί ουδέτερη σε C02 το 2050.