Χωρίς αυτόν, το αυτοκίνητο μας δεν θα προχωρούσε ούτε ένα μέτρο. Όσοι έχουν στην κατοχή τους όχημα που χρησιμοποιεί αλυσίδα (λεγόμενη καδένα χρονισμού) μπορούν να απαλλαγούν από το άγχος του συγκεκριμένου εξαρτήματος. Η πλειοψηφία όμως των ι.χ. διαθέτουν ιμάντα ο οποίος αν και ανθεκτικός, πρέπει να αλλάζετε, ενώ εάν μπορεί να βγάλει μέχρι και ολική το αυτοκίνητο.
Ποια η λειτουργία τους ιμάντα χρονισμού;
Με απλά λόγια, είναι υπεύθυνος να ρυθμίζει την σωστή και χρονική λειτουργία πολλών εξαρτημάτων. Μεταξύ άλλων ρυθμίζει έμμεσα (μέσω στροφαλοφόρου και εκκεντροφόρου άξονα) το άνοιγμα και το κλείσιμο των βαλβίδων, οπότε καταλαβαίνετε πόσο μεγάλη ζημιά θα προκληθεί εάν κοπεί ή ακόμα και αν πηδά γρανάζια. Έμβολα, βαλβίδες, κυλινδροκεφαλή θα σας στείλουν στο ταμείο για πολλά ευρώ, ακόμα και αντικατάσταση μηχανής.
Κάθε πότε πρέπει να αλλάζετε;
Όπως σε όλα τα εξαρτήματα, το διάστημα αντικατάστασης ποικίλει από αυτοκίνητο σε αυτοκίνητο, όμως μία μέση χιλιομετρική διάρκεια είναι τα 100.000χλμ. Εκτός όμως από τα διανυόμενα χιλιόμετρα, υπάρχουν και προδιαγραφές χρόνου καθώς ακόμα και εάν ένα αυτοκίνητο έχει διανύσει μόλις 40.000χλμ. σε 15 χρόνια, τότε ο ιμάντας χρειάζεται αντικατάσταση. Για ακριβή νούμερα μπορείτε να ελέγξετε το manual του οχήματος σας.
Πώς ολόκληρη Bugatti ετοιμαζόταν να… τα παρατήσει εξαιτίας ενός πελάτη;
Τί χαλάει έναν ιμάντα χρονισμού;
Πολλοί είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν τόσο άμεσα όσο και έμμεσα την κατάσταση ενός ιμάντα χρονισμού. Η θερμότητα, η ξηρασία, η επαφή με το λάδι του κινητήρα αλλά και η πλήρης ακινησία είναι οι σημαντικότεροι εχθροί του. Μπορείτε με έναν γρήγορο οπτικό έλεγχο να δείτε και οι ίδιοι εάν έχει αρχίσει να φθείρετε στις άκρες του, εάν είναι έτοιμος να ραγίσει ή έχουν σπάσει δοντάκια.