Καθημερινά γράφουμε για μπαταρίες, αυτονομίες, φορτιστές και πρίζες, όμως σημασία έχει τι πιστεύει ο κόσμος για τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα.
Στο πλαίσιο της ειδικής εκδήλωσης με τίτλο “Renault eWays” που είχε ως θέμα την ηλεκτρική κινητικότητα του σήμερα και του αύριο η γαλλική εταιρεία σε συνεργασία με την Ipsos πραγματοποίησε μια έρευνα, με τους ερωτηθέντες να προέρχονται από Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία και Βρετανία.
Στόχος ήταν να καταγραφεί η διάθεση και η άποψη του ευρύτερου κοινού γύρω από την ηλεκτρική κινητικότητα. Αρχικά αξίζει να αναφέρουμε ότι παρά την μεγάλη οικονομική κρίση που έχει φέρει η πανδημία του Covid-19 και έχει επηρεάσει σημαντικά την παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου, από τον Ιανουάριο μέχρι τον Οκτώβριο του 2020 οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων έχουν σημειώσει στην Ευρώπη άνοδο 70% σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2019. Άρα, όταν ξεπεραστεί η πανδημία του Covid-19 λογικά τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα θα καταφέρουν ακόμα μεγαλύτερα νούμερα πωλήσεων.
Ενδιαφέρον έχει επίσης το γεγονός ότι καταγράφεται αυξανόμενη ευαισθητοποίηση των Ευρωπαίων για τις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής. Έτσι 8 στους 10 Ευρωπαίους ζητούν περισσότερα υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα τα επόμενα δέκα χρόνια. Παράλληλα το 54% θεωρεί ότι η μετάβαση στα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα γίνεται με αρκετά αργούς ρυθμούς.
Το 38% δήλωσε ότι προτίθεται να αποκτήσει ηλεκτρικό μοντέλο και το 47% ότι είναι πιθανό το επόμενο αυτοκίνητο του να είναι υβριδικό. Βέβαια το 55% αναφέρεται σε μακροπρόθεσμα σχέδια αγοράς νέου αυτοκινήτου εντός της επόμενης δεκαετίας.
Το παράδοξο πάντως είναι ότι το 76% των Ευρωπαίων δήλωσαν πως δεν έχουν οδηγήσει ποτέ ηλεκτρικό ή υβριδικό αυτοκίνητο. Το 40% αναφέρει ως κώλυμα στην αγορά ηλεκτρικού ή υβριδικού αυτοκινήτου τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας, καθώς επίσης το κόστος αντικατάστασης της και την ανακύκλωση της.